#1
|
||||
|
||||
oliedruk
He, misschien kan iemand mij vertellen wat de oliedruk is van een KR motor (bij bedrijfstemperaatuur). Ik heb nml tikkende kleppen en mijn hydr. stoters heb ik al uit elkaar gehaald, maar ik denk dat de olie druk te laag is. Mijn lampje gaat wel uit maar dat zegt niet veel. En hoe of waar dat het beste te meten is (misschien boven op dhet filterhuis?)
__________________
GTI NOOB |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Tikkende stoters zijn niet rechtstreeks te wijten aan een lage olie druk.....ze worden alleen gevuld of bijgevuld als het nodig is. De werking van de stoters is afhankelijk van een kogeltje wat de olie opsluit zodra er op de stoters kracht word uitgeoefend........ Als ze blijven tikken is het toch vaak een kwestie van of vervuiling, of slijtage. Tot hoever heb je de stoters uit elkaar gehad?? Tot en met het punt dat je het eerder genoemde kogeltje ziet, of heb je ze alleen uit de houder gehaald?? De daadwerkelijke hydraulische stoter is niet veel groter dan een pinktop |
#3
|
||||
|
||||
he potje ik heb het zelfde probleem met mij kr motor bij warme motor tikken ze en bij koude motor niet ik zat ook al te denken aan de olie pomp dat die gewoon versleten is
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Het is niet alleen bij warme motor, maar ook bij koude. Altijd dus! De klepstoter heb ik uit de kop gehaald en tot aan het veertje achter de stoter uit elkaar gehaald. helemaal dus. Ik zag wel dat het borg/klemveertje een beetje vlak was op sommige plaatsen en dat de buitenkant van de binnenste plunjers een beetje aangeslagen zijn. (KMstand 180000)
__________________
GTI NOOB |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Zoals ik al aanhaalde de stoters hebben niet rechtstreeks verband met de oliedruk... Zolas jij beschrijft is eerder slijtage / vervuiling van de stoters |
#6
|
||||
|
||||
Ik las en een van de topics dat minimaal 2 bar bij 2000 toeren normaal is. het moet gemeten worden boven het filterhuis. Eerst maar ff meten en anders klepstoters vervangen. Iemand een goed adres hiervoor?? Via mijn werk kosten ze +/- 14 euro ex, met 30% korting.
__________________
GTI NOOB |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
€14 is volgens mij niet verkeerd. Maar lees nog even de post van Fred betreffende de oliedruk.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Tja, ik heb het toch dacht vrij duidelijk aangegeven....in de KR zit zelfs dacht ik in de kop een tweede druk sensor die rond de half bar schakeld....Dat geeft al aan dat de druk in de kop niet hoog ligt...en dus niet rechtstreeks de stoters beinvloed Ik heb van de week een prijs van rond de 7 euro 50 gelezen per stoter, in een ander topic hier op het forum .. |
#9
|
||||
|
||||
fred denk je dat mijn probleem is dat de stoters versleten zijn? voor hoeveel procent zeker durf je dat te zeggen want anders haal ik gewoon andere stoters op als het daar mee klaar is groeten fre
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Als jij ze goed schoon hebt gemaakt en ze tikken nog dan durf ik rustig voor 100% te beweren dat ze versleten zijn....Ik heb ze zelf ook al eens gedemonteerd, en het verschil was duidelijk hoorbaar...ze klonken gewoon weer goed.. |
#11
|
||||
|
||||
voor hoe lang werkt dat ongeveer dan?
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#12
|
||||
|
||||
ik heb ze niet schoon gemaakt maar de kop is weg geweest voor revisie
en sins dien doet hij dat van daar en die kerel zij dat ze leeg moesten en ik denk dat hij dat gedaan heeft en ze daardoor vernielt heeft |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ze moeten eigenlijk gevuld worden voor de terug geplaatst worden....das beter.....normaal gesproken vullen ze ook wel in de motor, dus ze zouden vanzelf moeten stoppen (of in ieder geval een stuk minder) met tikken... |