|
||||
|
||||
Deze T2 Samba? zo fabrieks geleverd of eigenbouw?
ik kwam deze tegen op een site en vroeg me af of deze t2 zo af fabriek geleverd is of dat dit eigen bouw is?
ik vindt et wel een mooie bus namelijk,zal wel schaars zijn en niet te vinden maar toch 8) |
|
|||
|
|||
volgens mij stond dit pas in een ander topic, iets uit brazilie ofzo...
|
|
||||
|
||||
ja klopt dat stond ook onder de foto op de site waar ik em vondt,maar is dit later zo gemaakt?
|
|
||||
|
||||
Je kan zo een nieuwe T2b uit Brazilie kopen in Nederland, was maar iets van 13.500 Euro (zeeland staat me bij)
is een 8 of 9 persoonsbusje met een afwijkend dak (kunststof). Ik ga wel ff zoeken voor je http://www.thecoolvw.com/aanbod.php?lang=nl Quote:
Is een oudje toch mooier Last edited by Lomax : 03-10-2005 at 19:07. |
|
||||
|
||||
hmm vindt ik niet echt gelijken,die oude heeft veel meer raampjes,en die nieuwe nog niet eens kleine raampjes maar lange grote.
zeg maar de achterkant van een T1 spijl en een T2 voorkant |
|
||||
|
||||
Quote:
kijk eens in het laatste boxertje, daar staat deze bus met verhaal in.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
ozo,helaas ben ik daar niet lid van dus zal et misschien nog wel es in een notendop horen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Het is gewoon een T2b, alleen het dak is afwijkend. Er staan nog meer foto's bij thecoolvw |
|
||||
|
||||
Die bus met veel ramen is inderdaad een Braziliaanse. Zoek maar eens wat op internet, hier en daar zie je ze wel eens. Er zijn er een paar van in Nederland.
Deze bewuste bus heeft een 'Amescador'-logo: die bouwden vroeger pano's om tot camper (ook wel eens LT's, spijlbussen of T3's trouwens). Eerst met hun eigen interieur, later meer en meer ook met de Westfalia-inbouwsets. Jens
|
||||
|
||||
jaja weet ik maar waar ik naar vraag is die raampjes he,net als een t1 heeft.
|
|
||||
|
||||
Quote:
hmm,ga es even op onderzoek. |
|
|||
|
|||
What's in a name. De Amescador campers werden ingebouwd door de bekende VW-dealer Ames.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Stond voor AMes CAMpers DORdrecht. Een (vertaald) stukje uit de AutoWeek over m'n vaders Amescador staat op de oude site van het VW Bus Museum van de IGT2. Meer over deze bus in een boek van David Eccless dat over een paar maanden verschijnt Jens
|
||||
|
||||
zijn er ook t2 busjes met zoveel raampjes uitgebracht die niet een camper waren?
|
|
||||
|
||||
het valt me zo op dat et echt bijna een t1 achterkant is en t2 voorkant? of is dit een zogenoemde overgangs model?
kijkend naar de luchtinlaten aan de achterzijde,plus dat ik die kleine raampjes en hoekraampjes achter alleen bij de t1 voorkomen voor zover ik weet.. |
|
||||
|
||||
Michel,
Zag je fotoos en schoot me te binnen dak er ook es iets van gepost had. HIER staat ook nog wat info over deze boesjes.
|
||||
|
||||
aha weer iets duidelijker,is dus idd een mengelmoes van t1 en t2.vindt dat wel erg mooi moet ik zeggen,zal wel een schaars iets zijn schat ik
|
|
||||
|
||||
In het topic "bus gespot!" hebben we er ook over gesproken. Ik plaatste toen een foto van een uitgebrand model en dacht dat het een t1 was.
De reaktie van Molenari heb ik even overgeplakt: Dat is geen samba maar een Braziliaanse T2 voordat ze werden gemoderniseerd in 1996 Vanaf ca 1996 hebben ze de echte T2 zijruiten en een ietwat verhoogd, hoekig, dak. Volgens mij hebben ze in Brazilie teveel kontjes van t1's geproduceerd en die later gewoon op t2's geplakt.
|
||||
|
||||
in de UK rijden er een aantal van deze brasiliaanse bussen rond, daar gebruiken ze de naam/term fleetline voor dit model.
|
||||
|
||||
Quote:
Pim een Fleetline dat is weer iets anders. Dat is een Afrikaanse Spijlbus geproduceert tussen 1973 en 1975 of 1976.