#1
|
||||
|
||||
Verlagen van een type 3
Ik heb dus pas een variant van 1964 gekocht (zie projecten).
Maar nou ga ik hem binnenkort verlagen, weet iemand hoe dat moet? Volgens mij is het van achter hetzelfde als bij de kever. Maar hoe zit dat van voren dan? Advies welke schokbrekers etc? brand los zouk zegguh :biggrin:
__________________
a vw barner , just aircooled |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
ook hetzelfde als achter :biggrin: voorkant is schobrekers loshalen, onderste of bovenste fusee loshalen, dan aan de bout loshalen waar de torsiestaaf mee vast zit (andere kant van het vooraslichaam) torsiestaaf er uit trekken en een of twee tandjes laten zakken, per tandje is het ongeveer 5 cm, ik zou adviseren een tandje te zakken en er een setje smart bandjes op te leggen, heb je hem mooi laag maar is nog zeer goed te rijden, wil je wat extremer twee tandjes zakken, maar dan ook zeker verkorte schokdempers wat bij een tandje niet noodzakelijk is... vind je een cm of 5 te weinig (alleen op de vering op smartbanden zakt hij ook nog een cm of 3) en 10 te veel , dan kan je ook het fuseestuk van de torsiestang afhalen en die een tandje verzetten dan gaat hij ong 2,5 cm naar beneden, dus variatie genoeg mogelijk een tandje binnen 5 cm, een binnen en een buiten 7,5 cm, twee binnen 10 cm enzv.... de mijne is een tandje gezakt aan de voorkant en lage bandjes, maar verschilt per auto een beetje waar je uitkomt, voor dagelijk gebruik zou ik een binnentandje doen en een setje smarts...welke volksaddiction vast nog wel heeft, succes
__________________
i like bling 68'er ponton volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton 67'er daily |
#3
|
|||
|
|||
Goed verhaal Henny
Dat er aan de buitenkant maar de helft van de vertanding opzit tov de binnenkant, wist ik ook niet. Wel dat het achter maar 10% scheelt: daar zitten 40 of 44 tanden op de torsiestaaf, afh. binnenkant of buitenkant. Daarbij kan ik er nog aan toevoegen dat alleen voor verlagen geen goed idee is, want er bestaat voor de type 3 vooras niet zoiets als die halve maan vormige plaatjes als 'caster-adjuster'... Voorover hangen lijkt leuk maar geeft behoorlijk veel meer gevoeligheid voor spoorvorming en vermindert de rechtuit stabiliteit. De bocht insturen gaat wel veel agrressiever :biggrin: Ergo, achter gaat-ie bij mij ook nog wat omlaag, maar omdat de Vari soms ook echt als werkpaard gebruikt wordt (ik verbouw thuis nogal eens), twijfel ik nog over een hele vertanding verzetten of iets minder dan dat...Gelukkig heb ik al gasdempers rondom. Nog een tip: op mijn laat model zit op de vooras het sleepoog gelast: die raakte ik met een volle gastank (voorin) al bij een verkeersdrempel, maar met verlagen zeker: die kan je dan beter afslijpen. De stuit heb ik vooraan nu op/in de (koni) demper zitten, zodat ik de originele aanslagrubbers weg kon laten (2 van de 4 waren er toch al afgerot..). Groeten, Walter |
#4
|
||||
|
||||
en wat voor velgmaat en banden maat zou je leggen dan op die smarts?
En achter? Quote:
__________________
a vw barner , just aircooled |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Hello, Mijn notch is voor één binnentand en twee buiten tandjes verlaagd en ik rij 175/55/15 op 5-1/2 fuchsen. loopt niet aan en stuurt super. Alleen voor de "smallere look" ga ik nu naar 145 smartjes of 145/155 Firestones F-560 :-) Achter rij ik Michelin MxL 175/70/15, op 6J deep dish fuchsen en pendelas......past net 195 heb ik ook gepast maar dat liep aan :-(, achter heb ik mijn notch één buitentandje verlaagd. Greetz mycha
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens Henny zou 2 binnentanden dan dezelfde verlaging gegeven hebben. Wat was jouw afweging om het zo te doen? Mbt banden: er bestaat inmiddels een 165/45/15 band!! Als je de 'hoogte' daarvan uitrekent, wordt je bang PS Nog erg bedankt voor de sticker! Hij zit inmiddels pontificaal midden onderaan op de achterruit :biggrin: Greets, Walter |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
de 135/145 & 155x15 Firestones zijn sinds kort niet meer leverbaar hoorde ik Die maten vallen ondertussen in het Oldtimersegment, en de brutoprijs ex. is dan gelijk de nettoprijs ex. In het Oldtimersegment kennen ze ook geen korting, en normale levertijden |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb mijn notch in etappes verlaagd eerst 1 binnentand, vondt ik te weinig :biggrin: toen nog maar 1 buitentandje daarna heb ik heb hem achter verlaagd en vondt ik hem te recht staan............ dus vandaar nog het extra tandje buiten Quote:
Ik heb ze al een paar keer gezien in "real life" das echt plat ja ik hou wat meer van de old school look mag best wat rubber zien bijv. 205/70/15 op een echte cal-look, old schooler achter vindt ik SUPER Quote:
Your welcome
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet het...... maar het blijven de old school banden, super, daar wil ik best wat meer voor betalen en/of langer op wachten. Moet er nog ff induiken wat ze gaan kosten Ik wil mijn notch voor wat meer "skinny look" geven dan nu..... vandaar naar 145 ipv 175 :p komen mijn 5,5jes ook wat mooier uit :biggrin: greetz
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#10
|
||||
|
||||
Ja Mycha : waar is mijn stickert ?
De banden zijn hier en daar nog te vinden tegen de oude prijzen . Kwstie van een paar bandenboeren afbellen |
#11
|
|||
|
|||
Ook de 165/45x15 is inmiddels -haast- niet meer leverbaar, en als die maat weer terugkomt,
dan ook weer in het Oldtimersegment Ik krijg eerdaags nog wel een setje Bridgestones RE041 in de maat 165/50x15 binnen |
#12
|
||||
|
||||
Vraag eens wat ze kosten zonder montage .
Of ik moet toch naar het Josti concert in Tszab Tszum gaan |
#13
|
||||
|
||||
Kan nog 10x 125-15's krijgen merk is prijsbepalend: Uniroyal (2) en Firestone (4) 50 euro per stuk. Phoenix (4) 40 per stuk. Nog slechts 1 Michelin 155-15 a 60 euro. Interesse drop even een PM
Last edited by Split52 : 29-09-2005 at 14:23. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ja das waar........ pm me je adres ff komt ie er aan Greetz
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#15
|
||||
|
||||
[QUOTE=Beetspeed]Volgens Henny zou 2 binnentanden dan dezelfde verlaging gegeven hebben.
Wat was jouw afweging om het zo te doen? Henny is hanz niet hoor ik kom er wel veel maar we zijn niet dezelfde
__________________
i like bling 68'er ponton volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton 67'er daily |
#16
|
||||
|
||||
verder denk ik trouwens wel dat er voldoende banden info opstaat van mycha nu voor jou aangezien jij dezelfde achterwielophang hebt...niet verder dus dan 185 aan de achterkant.....en ook bij liggen er 145 smartbanden op 5,5 j velgen aan de voorkant
__________________
i like bling 68'er ponton volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton 67'er daily |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ook 145 voor en 175 achter. Je moet op zoek gaan naar 145 Klébers ! BTW ik heb een goede bron voor deze ! BerT3 |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Vertel, waar en wa kost da ? Greetz mycha
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#19
|
|||
|
|||
In Belgie uiteraard. Hebben ook Cokers.
€ 75 het stuk dacht ik. Valt dus best mee. BerT3 |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Vindt je ?? Dat zijn dus de Oldtimerprijzen .. 75 euro per stuk .. voor die prijs kocht ik begin dit jaar 2,4 banden (ff voor degenen die moeite hebben met rekenen .. normale prijs was 31 euro,inc. per stuk !!) Nou ja, beter duur dan niet te koop zeg ik altijd |