#1
|
||||
|
||||
verlagen
ga m'n polo verlagen.
hij is nu nog niet verlaagd (origineel dus). lukt dit zonder verenspanners en met behoudt van al mijn tanden? grt Hugo |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
met behoud van je ouwe dempers begrijp ik? wij zijn laatst bezig geweest met een passat: -grote lijmklem -spanbanden -2man en t gaat heel best |
#3
|
||||
|
||||
levensgevaarlijk.. vind ik dan
heb dat ook een keer geprobeerd en kreeg bijna een veer in m'n gezicht.. ipv m'n gezicht koos de veer gelukkig om 2 meter de andere kant de lucht in te schieten :o zou die klemmen maar even gaan kopen of van iemand lenen.. er zijn er zat en ze kosten geloof ik maar 20 euro ofzo.. succes! |
#4
|
||||
|
||||
dat gaat zonder verenklem, de manier waarop is weer wat anders. maar als ik jou was dan kocht/leende ik toch zo'n verenklem. werkt veel gemakkelijker en vooral ook veeeeel veiliger
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#5
|
||||
|
||||
idd gewoon een klem kopen en niet vergeten de boel uit te (laten) lijnen na montage!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#6
|
||||
|
||||
heb achter al gedaan zonder klemmen (ging makkelijk), maar voor doe ik wel met klemmen.
@vwgolf1 hij gaat 80/80 op z'n gat, dus dat lukt niet met originele dempers. iemand in de buurt waar ik dit wknd klemmen van mag lenen?? (in de buurt van haarlem) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
heee huug, geef effe een gil als je iets hebt gevonden,mischien heb ik het ook wel nodig voor mijn weitec spul |
#8
|
||||
|
||||
klemmen kosten 29euro ex. meteen gehaald dus.
wat wel opvallend is dat er bij vermeld werd dat er geen garantie op zit, omdat echte verenklemmen (voor garages enz) zeker 1000euro kosten, en deze dus 30euro, kunnen ze niet garanderen dat de klemmen (en mijn gebit) heel blijven. erg geruststellende boodschap! |
#9
|
||||
|
||||
ik heb ze tot nu toe 1 keer gebruikt...
alleen bij het terugplaatsen van originele veren voor, zijn ze handig, anders heb je ze niet nodig.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#10
|
||||
|
||||
dus als ik mijn weitec setje 60/60 op mijn golf1 gti gaat monteren heb ik dit gereedschap niet nodig?
|
#11
|
||||
|
||||
Het kan ook met 1 man, en zonder veerklem...
pak je reservewiel en zet die boven op de veerpootlager, ga er op zitten en draai het boutje los! |
#12
|
||||
|
||||
om m'n veerpoot eronder vandaan te krijgen, moet ik dan alles los halen wat eraan vast zit, dus remklauw, aandrijfas, en die 2 stangen die daar weer onder zitten (en stuurstang maar die was me wel duidelijk)?!
kan me niet voorstellen, vandaar m'n vraag... |
#13
|
|||
|
|||
om je veerpoot eraf te halen? onderaan de veerpoot zit de bevestiging, met twee bouten... haal je dat los kan de veerpoot ertussen uit, remschijf enzo komt dan omlaag... kun je volgens mij heel duidelijk zien, heb je het wiel eraf?
|
#14
|
||||
|
||||
ja zo zit 't bij een einser, maar bij een polo (uit 94) ist weer heel anders...
|
#15
|
|||
|
|||
ik d8 al, zoiets weet je toch wel :P... ff overheen gelezen dat het voor polo was, excuse
|
#16
|
||||
|
||||
Voor goedkope veerspanners kan je terecht op de Zwarte markt in Beverwijk .... de oosterse hal ..... daar zit een zaakje wat gereedschappen e.d. verkoopt .....
Zit je niet ver vandaan dus ...... als je zelf in Haarlem woont Succes |
#17
|
||||
|
||||
heb al spanners gehaald 35euro, en weet ook al hoe de veerpoot eronder vandaan gaat.
strax eerst 'erg gezellige familiesjit', dan snel naar huis en de voorkant verlagen! |
#18
|
||||
|
||||
als de klaar ben.. wel foto's hee?.. 8cm is altijd leuk om naar te kijken (en in te rijden )
|
#19
|
||||
|
||||
ben ook benieuwd fotogeil als wij zijn
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#20
|
||||
|
||||
voor nog niet aan toe gekomen....
miss al een fototje om jullie zoet te houden?! hahaha humor of niet?!! ziet er niet uit met die hoge voorkant, maarja moet maar ff. ook wel grappig is dat ik veeeeel minder zie door m'n binnenspiegel. kijk direct naar beneden. |