#21
|
||||
|
||||
je moet de lucht door de turbo drukken en dan na e turbo door je carb in je motor.
maar er komt toch een hoop bij kijken ook eigenlijk omdat de turbo van en diesel is das ook vaak een nadeel. ik zou dieselblok gewoon verkopen en als je een turbo motor wil bouwen dan een ander iets pakken of bijvoorbeeld een g60 met compressoorofzo ook leuk |
#22
|
|||
|
|||
nog iemand ervaringen ?
is het totaal NIET te doen met men orgineel onderblok te gebruiken ? |
#23
|
||||
|
||||
nou ik wil niet zeggen dat het niet lukt.
maar voor het geld wat je aan spandeerd om hem turbo klaar te maken dus opboren honen. dan alles nog laten monteren en zo net wat je zelf allemaal kan en niet. boren en honen zit je vaak al snel op een bedrag tussen de 150 a 200 ex btw en dan er niet van uit gaande dat je zuigers versleten zijn want die kosten ook zo 100 euro per stuk . dan komen al je pakkingen er bij zit je de rond de 125 ex btw + de uren van de motor bouwer die nodig zijn om hem te maken bij hem is natuurlijk ook enig denk werk nodig om hem te maken dus dat komt er bij kortom zit je dus snel op 400 incl btw. en dan draaid hij nog lang niet komt er zeker nog wel zon 300 bij dus ja en kan je voor dat geld een goede g60 of iets kopen zou ik dat persoonlijk doen.. |
#24
|
|||
|
|||
Quote:
het onderblok is in perfecte staat ! heeft nog niet zo veel km's achter de rug. kan ik dit niet klaar krijgen mét behoud van orgineel onderblok, zonder aanpassingen ? |
#25
|
||||
|
||||
nee .
normaal is de compressie ongeveer 1 op 10 als je er bu een turbo op zet die koud 0.5 bar geeft kom je dus op 1 op 15 en dan krijg je daarna nog de compressie eind druk door de temperatuur enzo. kom je op 1 op 16. ten eerst kan je motor dat al niet hebben en ten 2de kan je brandstof het niet hebben de benzine gaat dan al verbranden voor dat er een vonk van de ontsteking is. dus onderblok moet zeker aan gepast worden. of je zuigers afvrezen alleen dit kan ook maar tot een bepaalde waarde anders kunnen er snel gaten in slaan enzo. maar als je er niet zo heel veel verstand van heb zou ik er niet aan beginnen komt echt een hoop bij kijken zo wel aan technische kant als aan de geld kant gr frank |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb je even op messenger toe gevoegd... als je even tijd zou hebben. en compressie verlagen door middel van dikkere kop pakking ? werken met intercooler om die temp te laten zakken ? |
#27
|
||||
|
||||
intercooller is weer bepaalent voor de koeling van de lucht zodat de totale cilinder vulling hoger word.
maar totale eind compressie bedoel ik mee de druk die al door de turbo in de cilinder heerst + plus het mengsel+de temperatuur van de verbranding+compressie druk |
#28
|
||||
|
||||
1.6 compressie verlagen is een 1.8 8v kop plaatsen turbo op 1 bar .
inlaatspruitstuk van 1.8 gti plaatsen .koelwater kanaal in kop afdichten(carb kop) voor de turbo zou ik een enkele 40mm keihin cv carb plaatsen ,meet hoofdsproeier op 220 . nokkenas die van een gti of een 268 sportnok . houd wel rekening met een turbo en carburateur gat als je carb voor de turbo zit
__________________
kopbewerking ,pm |