#1
|
|||
|
|||
1600 benzine turbo
hey,
ik heb een 1600cc benzine blokje in mijn jetta 1 liggen. ik heb nog een volledige gtd motor liggen, en ik wil men benzine blok ombouwen naar een 1.6 Turbo. waar op te letten ? compressie verlagen ? andere carburateur (van welke motor ??) liefst met horizontale doorgang zodat deze te plaatsen is waar normaal bij een turbodieselblok de inlaatbuis zit. een dikkere kop pakking plaatsen om men compressie te verlagen ? een turbodrukmeter plaatsen want ik kan best niet boven 0.5 bar gaan. dit is het wat ik zowat zelf heb uit gezocht, hebben jullie nog tips ? |
#2
|
||||
|
||||
ik zou je onderblokkie op laten boren zodat de zuigers van de diesel daar weer inpassen.
endan moet je alleen even uit zoeken of dat de drijfstangen en krukas blijft zitten of dat je de diesel kruk as moet gebruiken. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
kan ik niet beter diesel onderblok gebruiken dan ? |
#4
|
||||
|
||||
Hmmzz...je wilt compressie verlagen dus plaats je dieselzuigers die bedoeld zijn van compressies van 25:1 en meer....niet geniaal?
Turbo blokken bouwen is misschien wel het meest besproken verhaal op ieder forum, search even naar wat oude topics. Er komt in ieder geval veel bij kijken! Als je in een keer klaar wil zijn wat betreft blok dan neem een G60 als basis.
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
uh ik weet zo niet of je benzine kop daar weer op past.
dat is een kwestie van proberen en ja je moet dan ook weer kijken voor de verbrandingsruimte van de kop. verschil zit of de kop vlak is of er een bolling in zit. je 1600 carb kop heeft een verbrandingsruimte in de kop . en die heeft dan vlakke zuigers en je diesel weet ik niet |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een g60 onderblok voor in de bingo eventueel
|
#7
|
||||
|
||||
punt is met een 2de hans onderblok moet je maar hopen dat de cilinders niet versleten zijn wat vaak het geval is.
het voordeel is als je je oude blok ombouwt en opboord dat je gelijk weer een verse cilinder hebt. maaar dit is een kwestie van proberen en meten. |
#8
|
||||
|
||||
Krukas van een G60 schijnt toch echt anders te zijn
|
#9
|
|||
|
|||
veel aanpassingen blijkbaar
:biggrin: ik had gedacht om onderblok te behouden, een carb te zoeken met horizontale doorgang, zodat men mengsel door de turbo men blokje in gaat, de inlaatcollecteur en uitlaat past toch van men gtd blokje ? die carb kan ik van eender elke auto nemen als die maar genoeg benzine kan geven... eventueel carb nemen van een moto ? mijne maat kent hiervan veel meer als ik, dus als ik nu en dan wat onzin verkoop zeg het maar ! |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Heb weinig ervaring met turbo blokken. Maar dat klinkt mij toch wel een beetje vreemd in de oren.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
||||
|
||||
de carb en uitlaat zijn kleine dingen zou je meer druk maken om de compressie en onderblok en kop
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
dus mijn verhaaltje van het mengsel door de turbo te jagen is nog niet zo gek ? compressie verlagen door middel van dikkere koppakking ? onderblok kan dat niet hebben denk je ? turbodruk op 0.5 bar houden ? |
#13
|
||||
|
||||
we hebben t hier toch over een uitlaatgasturbo??
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
ja... en ? die is uitlaatgasaangedreven |
#15
|
||||
|
||||
Hoe wil jij dan het mengsel door de turbo het blok inkrijgen?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
door de luchtinlaat turbo heeft 2 kamers, de aandrijving door uitlaatgassen en de inlaat. |
#17
|
||||
|
||||
Je benzine/luchtmengsel door de turbo heen zuigen lijkt me geen goed idee...ik denkd at je dan meer een vlammenwerper krijgt dan dat er ook echt benzine je blok in gaat
Ook is de turbo van de 1.6TD niet echt bruikbaar want die is gemaakt voor een dieselmotor met een heel andere flowmap dan nodig is voor je benzine, je hebt kans dat je turbo het snel begeeft of dat je motor er niet lekker mee zal lopen. Het lijkt me een stuk makkelijk om beide blokken te verkopen en daar een G60 blok en bijpassende turbo voor te kopen
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#18
|
||||
|
||||
Kan wel, wordt veel gedaan hoor, icm met enorme dikke amerikaanse Holley carbs bijvoorbeeld, dus het idee is lang zo gek nog niet.
__________________
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Ja EEN advies, begin er niet aan, of je moet 5K Euro over hebben minstens.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Zelfde onderdeelnr. als 16V kruk
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |