Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-09-2005, 07:33
jetta einser jetta einser is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 42
Default 1600 benzine turbo

hey,

ik heb een 1600cc benzine blokje in mijn jetta 1 liggen.
ik heb nog een volledige gtd motor liggen, en ik wil men benzine blok ombouwen naar een 1.6 Turbo.

waar op te letten ?

compressie verlagen ?

andere carburateur (van welke motor ??) liefst met horizontale doorgang zodat deze te plaatsen is waar normaal bij een turbodieselblok de inlaatbuis zit.

een dikkere kop pakking plaatsen om men compressie te verlagen ?

een turbodrukmeter plaatsen want ik kan best niet boven 0.5 bar gaan.


dit is het wat ik zowat zelf heb uit gezocht, hebben jullie nog tips ?
Reply With Quote
  #2  
Old 19-09-2005, 11:31
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik zou je onderblokkie op laten boren zodat de zuigers van de diesel daar weer inpassen.

endan moet je alleen even uit zoeken of dat de drijfstangen en krukas blijft zitten of dat je de diesel kruk as moet gebruiken.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-09-2005, 11:40
jetta einser jetta einser is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 42
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
ik zou je onderblokkie op laten boren zodat de zuigers van de diesel daar weer inpassen.

endan moet je alleen even uit zoeken of dat de drijfstangen en krukas blijft zitten of dat je de diesel kruk as moet gebruiken.



kan ik niet beter diesel onderblok gebruiken dan ?
Reply With Quote
  #4  
Old 19-09-2005, 11:43
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Hmmzz...je wilt compressie verlagen dus plaats je dieselzuigers die bedoeld zijn van compressies van 25:1 en meer....niet geniaal?

Turbo blokken bouwen is misschien wel het meest besproken verhaal op ieder forum, search even naar wat oude topics. Er komt in ieder geval veel bij kijken! Als je in een keer klaar wil zijn wat betreft blok dan neem een G60 als basis.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #5  
Old 19-09-2005, 11:46
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

uh ik weet zo niet of je benzine kop daar weer op past.
dat is een kwestie van proberen en ja je moet dan ook weer kijken voor de verbrandingsruimte van de kop.
verschil zit of de kop vlak is of er een bolling in zit.
je 1600 carb kop heeft een verbrandingsruimte in de kop . en die heeft dan vlakke zuigers
en je diesel weet ik niet
Reply With Quote
  #6  
Old 19-09-2005, 11:50
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Ik heb nog wel een g60 onderblok voor in de bingo eventueel
Reply With Quote
  #7  
Old 19-09-2005, 11:51
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

punt is met een 2de hans onderblok moet je maar hopen dat de cilinders niet versleten zijn wat vaak het geval is.

het voordeel is als je je oude blok ombouwt en opboord dat je gelijk weer een verse cilinder hebt.
maaar dit is een kwestie van proberen en meten.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-09-2005, 11:54
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Krukas van een G60 schijnt toch echt anders te zijn
Reply With Quote
  #9  
Old 19-09-2005, 12:25
jetta einser jetta einser is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 42
Default

veel aanpassingen blijkbaar
:biggrin:


ik had gedacht om onderblok te behouden, een carb te zoeken met horizontale doorgang, zodat men mengsel door de turbo men blokje in gaat, de inlaatcollecteur en uitlaat past toch van men gtd blokje ?
die carb kan ik van eender elke auto nemen als die maar genoeg benzine kan geven... eventueel carb nemen van een moto ?


mijne maat kent hiervan veel meer als ik, dus als ik nu en dan wat onzin verkoop zeg het maar !
Reply With Quote
  #10  
Old 19-09-2005, 12:30
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Quote:
zodat men mengsel door de turbo men blokje in gaat


Heb weinig ervaring met turbo blokken. Maar dat klinkt mij toch wel een beetje vreemd in de oren.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-09-2005, 13:22
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

de carb en uitlaat zijn kleine dingen zou je meer druk maken om de compressie en onderblok en kop
Reply With Quote
  #12  
Old 19-09-2005, 13:29
jetta einser jetta einser is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 42
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
de carb en uitlaat zijn kleine dingen zou je meer druk maken om de compressie en onderblok en kop


dus mijn verhaaltje van het mengsel door de turbo te jagen is nog niet zo gek ?
compressie verlagen door middel van dikkere koppakking ?
onderblok kan dat niet hebben denk je ?
turbodruk op 0.5 bar houden ?
Reply With Quote
  #13  
Old 19-09-2005, 14:46
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

we hebben t hier toch over een uitlaatgasturbo??
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #14  
Old 19-09-2005, 14:59
jetta einser jetta einser is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 42
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
we hebben t hier toch over een uitlaatgasturbo??



ja... en ?

die is uitlaatgasaangedreven
Reply With Quote
  #15  
Old 19-09-2005, 15:17
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Hoe wil jij dan het mengsel door de turbo het blok inkrijgen?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #16  
Old 19-09-2005, 15:20
jetta einser jetta einser is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 42
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Hoe wil jij dan het mengsel door de turbo het blok inkrijgen?


door de luchtinlaat

turbo heeft 2 kamers, de aandrijving door uitlaatgassen en de inlaat.
Reply With Quote
  #17  
Old 19-09-2005, 16:42
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Je benzine/luchtmengsel door de turbo heen zuigen lijkt me geen goed idee...ik denkd at je dan meer een vlammenwerper krijgt dan dat er ook echt benzine je blok in gaat

Ook is de turbo van de 1.6TD niet echt bruikbaar want die is gemaakt voor een dieselmotor met een heel andere flowmap dan nodig is voor je benzine, je hebt kans dat je turbo het snel begeeft of dat je motor er niet lekker mee zal lopen.

Het lijkt me een stuk makkelijk om beide blokken te verkopen en daar een G60 blok en bijpassende turbo voor te kopen
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #18  
Old 19-09-2005, 17:05
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Kan wel, wordt veel gedaan hoor, icm met enorme dikke amerikaanse Holley carbs bijvoorbeeld, dus het idee is lang zo gek nog niet.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #19  
Old 19-09-2005, 17:17
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Hmmzz...je wilt compressie verlagen dus plaats je dieselzuigers die bedoeld zijn van compressies van 25:1 en meer....niet geniaal?

Turbo blokken bouwen is misschien wel het meest besproken verhaal op ieder forum, search even naar wat oude topics. Er komt in ieder geval veel bij kijken! Als je in een keer klaar wil zijn wat betreft blok dan neem een G60 als basis.


Ja EEN advies, begin er niet aan, of je moet 5K Euro over hebben minstens.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #20  
Old 19-09-2005, 17:18
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
Krukas van een G60 schijnt toch echt anders te zijn

Zelfde onderdeelnr. als 16V kruk
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum