#1
|
|||
|
|||
poelie g40
hoi ik ben vincent heb een polo 2 gt g40
ik wil er nu een andere poeli opleggen met een getande riem. en de lader word ook bewerkt nu wil ik naar ong 1.2 bar toe . wie ow wie kan mij vertellen wat voor een poeli ik bij de getande riem set moet nemen om dat te behalen. tevens zijn mijn kop en inlaat bewerkt . dus gelieve daar ook rekening mee te houden alvast bedank mvgr vincent Last edited by vincent : 11-09-2005 at 13:17. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
ja 1.2 bar ja wat is daar zo bijzonder aan ???!!! |
#5
|
||||
|
||||
68mm met originele riemen gaat al slippen ,64mm getand ,maak je een kans op 1,2 bar
__________________
kopbewerking ,pm |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
kijk dat zijn berichten dank je wel serge . weet ik wat ik kan gaan bestellen |
#7
|
||||
|
||||
reken wel op een korte levens duur van je lader,maarja wie iets aparts wil................
__________________
kopbewerking ,pm |
#8
|
|||
|
|||
Ik zou zowieso altijd bij een G40 getand nemen want de originele setup is echt slecht bedacht door VW. G40 kan je ook makkelijk laten draaien met 65mm, hij is niet zo instabiel als een G60 en met stalen kooi balansaslagers is er niets aan de hand.
|
#10
|
|||
|
|||
1.2 bar? Moet lukken lijkt me, met 65 getand (G60) haalde ik al 1.4 bar.
|
#12
|
|||
|
|||
de lader is ook optimaal bewerkt zowel inlaat als uitlaat
:biggrin: |
#13
|
|||
|
|||
Voordat je begint, hoe wou je dat met het motormanagement gaan doen?
Als dat nu nog standaard polo 2 G40 is, dan is het zeer aanbevolen om de motorsturing o te bouwen naar 2F G40. Dus geen LMM meer en regeling op inlaatspruitstukdruk. Met benzinedruk kom je misschien wat betreft vollast ergens, maar bij normaal rijden zal ie dan veel te rijk staan. Voor de 2F motorsturing is ook veel meer te krijgen wat betreft andere eproms, alhoewel het beste gewoon een individuele programmering is. Ik zou me niet blindstaren op een verkrijgen van een hoge laderdruk, zeker met bewerkte kop en andere nokkenas haal je geen 1.2 bar met een G40 lader. Hoeft ook niet, met die aanpassingen bereik je betere vulling = meer vermogen, en dat is wat je wilt. Kleiner dan 65mm moet je niet gaan qua poelie voor G40. Maar ook dan is uit 1.3 met G40 lader wel 200 pk te halen met de nodige (!) aanpassingen. Ga eens lezen in het pitstopdevelopments.com forum, die weten aardig hoe en wat voor veel vermogen. Het is natuurlijk zonde een originele 2 g40 te gaan verbouwen, maar goed dat moet je natuurlijk zelf weten
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#14
|
|||
|
|||
Gemeten met een digitale drukmeter, de juiste dichtlijsten en niet te veel wegfrezen uit de lader doet wonderen.
|
#15
|
|||
|
|||
tja ag wat heet sonde uiterlijk gebeurd er niet zoveel .
alleen plat en 13ers en een ander kleurtje. van binnen leeg 2 kuipjes en een paar gordels. geen demping materiaal. en glas eruit en lexaan erin . onder de kap zie je allen dat er een spagettie opzit en verders zie je onder de kap er niets van. en de chip moet ik nog ergens laren schrijven . maar waar ??????? maar daar zal ik wel een keer een andere topic over maken. |
#16
|
||||
|
||||
Tip: Bewaar alle originele spullen na het leeghalen! Originele 2 g40 verkoopt later altijd nog beter dan een vern....e 2 g40.
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Jorp : hier mag je gewoon verneukt zeggen hoor |
#19
|
||||
|
||||
*oude koe uit de sloot trekkende*
Ooit nog wat van gehoord?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#20
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 12:55. |