Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-09-2005, 13:40
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to Tommy

Quote:
Originally Posted by berendd
bij een scroefset kunnen ze niet scheef komen dus kan geen afkeur zijn. tenzij je de hulpveertjes eruit gehaald hebt...

Dit is niet waar... want als ik mijne opkrik, dan trek ik zo de veer, de hulpveer en de "verbinding" ertussen van elkaar... en dan kan ik em behoorlijk laten paaldansen...

Verder is het maar net wie je treft...

De garagehouder wou mijne afkeuren op mijn 9J achter wat uit stak... Maar uiteindelijk heeft ie in het half uur a 3 kwartier dat zijn collega hem aan het keuren was toch niet echt de juiste regel kunnen vinden om hem af te keuren... :biggrin:
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
Old 05-09-2005, 10:49
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Allemaal bedankt voor de info en tips! Erg handig allemaal. Ik heb zelf ook nog wat onderzoek gedaan, en het is toch aan de keurmeester zelf om de regels van het RDW te interpreteren.

In mijn geval lijkt het er toch erg sterk op dat de veren in mijn schroefset gewoon goed zitten, wel draaibaar maar ze kunnen geen kant op. Hij is al 2 jaar zo goedgekeurd, en die keren was 'ie nog lager dan nu, dus zaten de veren "losser".

Ik twijfel nu met hoe ik het ga oplossen, ik heb (ondermeer) 2 opties:
1. omhoogschroeven en laten keuren, daarna weer omlaag
2. in beroep gaan en een RDW steekproef laten komen mbt dit punt.

Ik wil deze garage eigenlijk te vriend houden, ze zitten bij mij om de hoek en zijn best goed en grondig volgens mij. Dus als ik voor optie 2 kies is er een grote kans dat ik daar niet meer heen hoef voor andere zaken! Maar, ik heb volgens mij gewoon gelijk, en ook al is het weinig werk, ik laat mijn auto liever op zijn huidige hoogte!!

Ik laat het wel weten...
Reply With Quote
Old 05-09-2005, 16:29
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to Tommy

overleg het nog eens, geef aan dat ie anders ook zo werd gekeurd, en vertel hem ook hoe jij denkt dat het zou zitten... Zeg anders uiteindelijk dat je em een cm opschroeft(en dat doe je dan ook maar gewoon) Zoveel moeite is het ook weer niet... En je houd iedereen te vriend.
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
Old 05-09-2005, 19:17
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by arnus71
Allemaal bedankt voor de info en tips! Erg handig allemaal. Ik heb zelf ook nog wat onderzoek gedaan, en het is toch aan de keurmeester zelf om de regels van het RDW te interpreteren.

In mijn geval lijkt het er toch erg sterk op dat de veren in mijn schroefset gewoon goed zitten, wel draaibaar maar ze kunnen geen kant op. Hij is al 2 jaar zo goedgekeurd, en die keren was 'ie nog lager dan nu, dus zaten de veren "losser".

Ik twijfel nu met hoe ik het ga oplossen, ik heb (ondermeer) 2 opties:
1. omhoogschroeven en laten keuren, daarna weer omlaag
2. in beroep gaan en een RDW steekproef laten komen mbt dit punt.

Ik wil deze garage eigenlijk te vriend houden, ze zitten bij mij om de hoek en zijn best goed en grondig volgens mij. Dus als ik voor optie 2 kies is er een grote kans dat ik daar niet meer heen hoef voor andere zaken! Maar, ik heb volgens mij gewoon gelijk, en ook al is het weinig werk, ik laat mijn auto liever op zijn huidige hoogte!!

Ik laat het wel weten...

de wettelijke norm voor de veren is dat er geen breuken of scheuren in een veersysteem mogen zitten niet ernstig door corrosie zijn aangetast en moeten deuglijk zijn bevestigd.
aangezien ikzelf keurmeester ben en een keer een steekproef heb gehad op mijn eigen golf 1 gti met KW schroefset (uiteraard op de laagste stand) heb ik dit met hem besproken,en hij zij dat met deuglijk bevestigd hier word bedoeld
dat als de auto uit de veren hangt de schroefveren moeten "aanliggen" in de schotels d.w.z dat de veren dus niet strak tegen de schotels hoeven te liggen!!
maar zo strak dat ze op hun plek blijven bij het opkrikken van de auto of op de brug staan met alle wielen van de grond,daraaien mag dus wel! aangezien schroefveren van onder en boven vlak zijn en op een vlakke ondergrond rusten.

en ff een vraagje : is jouw auto afgemeld alszijnde een afkeur? of kreeg je zomaar een papiertje mee waar de afkeurpunten op stonden gekrabbeld?
afmelden bij een afkeur zijn ze namelijk VERPLICHT volgens de RDW (wetgeving)
succes ermee
Reply With Quote
Old 05-09-2005, 19:23
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular

je auto was ook afgekeurd omdat er geen mistlamp achter op zat?
was de lamp helemaal weg?

volgens apk eis is het zo:
artikel 5.2.51 verplichte lichten en retroreflectoren

een of twee mistlichten aan de achterzijde van het voertuig indien het voertuig NA 31 DECEMBER 1997 in gebruik is genomen dus alles voor 31 december 1997 is NIET verplicht een mistlamp achter te hebben.
Reply With Quote
Old 05-09-2005, 20:55
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by O.Z racing
je auto was ook afgekeurd omdat er geen mistlamp achter op zat?
was de lamp helemaal weg?

volgens apk eis is het zo:
artikel 5.2.51 verplichte lichten en retroreflectoren

een of twee mistlichten aan de achterzijde van het voertuig indien het voertuig NA 31 DECEMBER 1997 in gebruik is genomen dus alles voor 31 december 1997 is NIET verplicht een mistlamp achter te hebben.

Maar als je een schakelaar hebt, waarvan het lampje gaat branden als je hem bediend moet de mistlamp wel aanwezig zijn.

Kan je ook de schakelaar weghalen natuurlijk.

Je kunt eindeloos door ouwehoeren over de APK. Kies je keurmeester met zorg en houd je auto een beetje bij zou ik zeggen. Ik heb nooit problemen met de APK
Old 08-09-2005, 08:22
indoe's Avatar
indoe indoe is offline
Forum regular

Ik breng mijn auto het liefst naar een keurstation, ze hebben alleen verstand van apk keuringen, die zeggen gewoon is goed of fout.
Heb ik ook het gevoel niet dat hij iets wil verdienen aan de reparatie, en de auto daarom afkeurd
Reply With Quote
Old 08-09-2005, 17:39
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to hajee

Quote:
Originally Posted by indoe
Ik breng mijn auto het liefst naar een keurstation, ze hebben alleen verstand van apk keuringen, die zeggen gewoon is goed of fout.
Heb ik ook het gevoel niet dat hij iets wil verdienen aan de reparatie, en de auto daarom afkeurd

maar ja.. jij hebt ook geen schroefset! :biggrin:
Reply With Quote
Old 09-09-2005, 08:34
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Update: auto is goedgekeurd met de veren zoals ze waren, dus laag! Ik heb overlegd met de keurmeester, en hij gaf (na mijn eerste tegengas) aan dat de wet 'was veranderd', dus dat ze wel draaibaar mogen zijn. Ik had al via hier en de RDW site al wat info verzameld om te kunnen bewijzen dat het gewoon in orde was, maar dat hoefde uiteindelijk niet. En ik was niet van plan om de auto te verhogen als het gewoon in orde was, dan maar een RDW steekproef. Maar zo ver is het dus niet gekomen!

Verder heb ik van de mistlamp en remlicht gemaakt, en de schakkelaar (plus lampje) zat nog in de dash, dus moest er een mistlamp op, of schakelaar eruit. Klopt dus.
Reply With Quote
Old 09-09-2005, 12:04
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to hajee

hehe"probleem"opgelost!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules