Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 29-08-2005, 20:25
wannabay's Avatar
wannabay wannabay is offline
VW Enthousiast

Default Der Grawo heeft een kenteken

Der Grawo heeft afgelopen donderdag de RDW keuring met goed gevolg doorstaan en het kenteken komt eraan. :biggrin:

Het had nog weinig gescheeld of het keuringsstation had ik niet gehaald. Een kilometer eerder hoorde ik een tik/ratel die ik niet wilde horen. Voorzichtig ben ik toch naar het keuringstation gereden en aldaar om een sleuteltje 19 en een grote schroevendraaier te vragen. Zo vriendelijk als ze daar zijn kon ik aan de slag. En ja, wat bleek, Ik was vergeten om het linker achterwiel goed aan te halen na de remmen gecontroleerd te hebben.
Phhh, er zaten al drie moeren los. (En de vorige week had ik een oude Alfa
33 al op z'n linkervoorkant zien liggen omdat het wiel de auto had
ingehaald, hele visoenen zag ik al voor me)

Bij de keuring ging alles goed. Op twee kleinigheidjes na. Het stellen van de rechterkoplamp. Een ander kleingheidje had anders kunnen aflopen. Er zaten bij de aandrijfas verschillende bouten los. Twee waren er al uit en hingen geheel los. Afgekeurd dus.

Maar niet getreurd, Ik kon dezelfde dag nog terug komen, zonder afspraak, voor de herkeuring. Maar om nu weer naar Den Haag te rijden met een losse aandrijfas, mmm, ik weet leukere dingen. Dan maar naar de eerste beste garage aan de overkant. Auto snelservice maakte hun naam waar. Die wilde gelukkig helpen en binnen een uur was de bus alsnog goedgekeurd.

Nu is het wachten achter de brievenbus op het kenteken. Want dan kunnen we de weg op. Eerste halte, Aircooled Cruise Night.

Nu heb ik enkele vragen omtrent verzekering, motor en stralen.
Om maar met het eerste te beginnen:

1. Der Grawo wordt op kenteken een kampeerauto. Nu heb ik gehoord dat je ipv oldtimer verzekering een camper verzekering moet nemen. Het grootste verschil zit ém geloof ik in de prijs (het dubbele van oldtimer) en dat er een soort van bonus/mauls systeem is. Mijn vraag aan jullie is klopt dit of hebben jullie tips.

2. Ik wil de huidige 1.6 motor willen omruilen voor een 2.0 liter motor. Maar moet ik dan ook een andere versnellingsbak nemen of kan ik de huidige die erin zit houden. Ik vermoed van niet maar ik kan het mis hebben.

3. Ik ben op zoek naar een, bij jullie, bekend straalbedrijf. En vanzelfsprekend goed en goedkoop. Ik wil de bijgeleverde dakdrager laten stralen. Ik kan deze via een bekende laten poedercoaten.

Ik weet het, het is even lezen......

Plannetjes voor de toekomst zijn oa verlagen, nieuwe voorstoelen, hefdak voorzien van nieuw rubber en vooral rijden
Reply With Quote
Old 29-08-2005, 20:36
Havingfun's Avatar
Havingfun Havingfun is offline
VW Enthousiast

3. Ik ben op zoek naar een, bij jullie, bekend straalbedrijf. En vanzelfsprekend goed en goedkoop. Ik wil de bijgeleverde dakdrager laten stralen. Ik kan deze via een bekende laten poedercoaten.

In Nijkerk zit Geritsen coatings, goed en niet zo duur
Old 29-08-2005, 20:39
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to vwjopie

via die bekende laten stralen... hebben die geen bad waarin je hem kan leggen zodat ook alle narigheid eraf is...
op mijn vorige werk (poedercoat) was dat wel aanwezig en dat ging super..

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
Old 29-08-2005, 20:59
Frieser's Avatar
Frieser Frieser is offline
VW Guru

Hoi, je zegt dat het een camper op kenteken word, heb je er al wel een kamperinterieur in? en zoja, wat hebben ze gechekt bij de rdw omtrent de camperuitrusting? (die van mij moet dit allemaal nog gaan meemaken...
Reply With Quote
Old 29-08-2005, 21:35
wannabay's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Frieser
Hoi, je zegt dat het een camper op kenteken word, heb je er al wel een kamperinterieur in? en zoja, wat hebben ze gechekt bij de rdw omtrent de camperuitrusting? (die van mij moet dit allemaal nog gaan meemaken...

Ja, Der Grawo is een officiele camper met officieel interieur. Goede plaatjes heb ik nog niet maar volgens mij staan er in mijn vorige topic "hulp bij import bus" plaatjes.

Ze hebben op van alles gecontroleerd. Van stahoogte tot liglengte. Of er een kookgelegenheid in zit een tafel en een bank. Maarre, je kan beter de folder aanvragen bij de RDW of op hun site kijken. Daar(in) staan alle eisen vermeldt.

@havingfun:Bedankt al voor de tip in Nijkerk, maar Is voor mij ietsje tever rijden vanuit Den Haag.

@vwjopie:ik zal het eens vragen, niet bij stil gestaan. Ik vond het al super dat hij het aanboodt.
Reply With Quote
Old 29-08-2005, 22:28
Havingfun's Avatar
VW Enthousiast

Misschien wel ver rijden maar als het vet in de prijs scheelt is het wel de moeite waard
Old 29-08-2005, 23:29
A.A.R.S. A.A.R.S. is offline
Forum Newbee

Wannabay,gefeliciteerd en geniet er maar van!
Old 30-08-2005, 07:36
vwspijlbus's Avatar
vwspijlbus vwspijlbus is offline
VW Addict

proficiat met de RDW goedkeuring
Old 30-08-2005, 12:23
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by wannabay
@havingfun:Bedankt al voor de tip in Nijkerk, maar Is voor mij ietsje tever rijden vanuit Den Haag.

Vanuit Rijswijk toch? Volgens mij heb ik deze t2B al eens op de Lindelaan zien staan, of is dat een loekie-like?
Reply With Quote
Old 30-08-2005, 13:50
manijack's Avatar
manijack manijack is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by scumbag
Vanuit Rijswijk toch? Volgens mij heb ik deze t2B al eens op de Lindelaan zien staan, of is dat een loekie-like?

Dat is dan waarschijnlijk een loekie-like want deze staat al weken in Delft achter mijn garage :biggrin: . Maar als de kentekenplaatjes er zijn zal hij wel snel een stalling oid in gaan, toch RLONNIE??????

@wannabay: Nu nog het goed oldtimerkentken en je kan rijden, veel plezier ermee gozer
Old 30-08-2005, 17:04
wannabay's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by scumbag

Ik vreet m'n hoed op als er nog één staat. Er zijn (waren) er maar 600 van gemaakt en volgens mij is dat het totaal van type 1, 2 en 3. Maar wie weet smaakt hoed erg lekker. lijkt me leuk.
Maar ik ga vanavond eens over de lange Lindelaan in Parijswijk.

@ManiJack: Ja pap, ik zal het zo doen. Schiet nou maar op met de garage ernaast kopen, dan kan Der Grawo daar in.

Zeg Havingfun, stralen is toch niet zooo duur dat ik daarvoor helemaal naar Nijkerk moet. Of kan ik er op wachten. Maar als je een pee emmetje wil sturen met een telefoonummer enof adres dan graag.
Beter mee verlegen dan om verlegen.

@de rest: thanx
Reply With Quote
Old 30-08-2005, 19:27
Havingfun's Avatar
VW Enthousiast

Weet het adres niet precies maar zit op het industrieterein in Nijkerk (geritssen coatings) als je het in telefoonboek op zoekt op internet dan heb je het zo.
In het gulden tijdperk heb ik er toen 4 fuchsen laten stralen en zilvergrijs laten powdercoaten voor 200 guldens vond dat niet duur, zla nu wel net als iedereen 2 x zo duur geworden zijn met die k...euro
Old 30-08-2005, 21:00
manijack's Avatar
manijack manijack is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by wannabay

@ManiJack: Ja pap, ik zal het zo doen. Schiet nou maar op met de garage ernaast kopen, dan kan Der Grawo daar in.

Hij hoeft van mij niet weg, wordt wel mooi met al die aircoolers hier achter.
Het lijkt mij alleen beter dat die binnen staat
Old 31-08-2005, 07:03
krukab krukab is offline
No personal life

Alleen stralen kun in Delft laten doen, bij Beune.

Stralen én poedercoaten doet Carrecon, in Bergschenhoek.
Reply With Quote
Old 31-08-2005, 21:24
koen@acoolvw.be's Avatar
koen@acoolvw.be koen@acoolvw.be is offline
Forum Newbee

Exclamation

Alles aangaande Grawomobil bussen kan je lezen/zien op www.acoolvw.be

Wil je de bussen in levende lijve zien dan moet je maar's langskomen op de vwbusclub meeting in Eibergen 31/9, 1&2/10. We houden daar een mini-treffen.

groeten
Koen

www.acoolvw.be
www.vct2.nl

aCoolVW Vriendenclub T2
Reply With Quote
Reply

Posting Rules