#21
|
||||
|
||||
hier in haarlem bij vd boogaart. 11,45euro (een betere ijzerware zaak)
maar dat polijsten is dus nix voor mij! ben net begonnen met dynamo. maar hier heb ik dus echt 't geduld niet voor! voor de boormachine hebben ze alleen grof schuurpapier bij de bouwmarkt, verder heb ik alleen een excentrische schuurmachine. EN MET DE HAND SCHIET ECHT NIET OP!! miss zo'n smal bandschuurmachinetje halen. daar kom je wel makkelijk mee in alle hoekjes of niet? een 'powervijl' bedoel ik. Last edited by oergolf-haarlem : 15-08-2005 at 17:22. |
#22
|
||||
|
||||
hahahaha ik ben er ook achter dat je erg veel geduld moet hebben :p
|
#23
|
||||
|
||||
en voor de kosten die je gemaakt hebt kan je allang de velgen naar kees of joost brengen...
echt ik heb t ook gedaan... maar reken het maar eens uit..worden dure velgjes zo hoor.. breng ze gewoon weg..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#24
|
||||
|
||||
vindt 't wel leuk als 't uiteindelijk lukt. maar ga idd geen dure uitgave voor doen.
miss dat een dynamo wel geen goed onderdeel is om mee te beginnen? morgen ff kleppendeksel halen op de sloop. lijkt me al veel makkelijker ipv al die kut hoekjes op een dynamo. |
#25
|
||||
|
||||
alu kleppendeksel?
|
#26
|
||||
|
||||
gewoon standaard kleppendeksel. weet niet of dat alu is... dynamo is volgens mij ook alu, vond 't iig niet erg hard metaal.
is alu lastiger dan ofzo? |
#27
|
||||
|
||||
ik heb vroeger ook al veel gepolijst... motorblok / versnellingsbak/ dynamo/g lader etc...
maar de kosten die je maakt voor polijstblokken...schijven etc..etc.. echt breng t weg..scheelt gewoon geld en een heleboel plezier..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
dat denk ik ook wel ja. Omdat je alles moet aanschaffen voor 1 onderdeel. Kees, peter en zo maken er min of meer zijn werk van. Dan is het anders. Het is wel leuk om zelf je blingers te creeren maar kan ook hoop ergenis geven. Als het niet lukt moet je alsnog ander kopen of toch weg brengen Ik wil alleen mn glader polijstenmaar omdat hij is gereviseerd wacht ik op de volgende beurt met al dat polijst slijpsel, / stof is niet bevordelijk voor een g60 dus nu voorlopig een kleurtje |
#29
|
||||
|
||||
psies... heb velgen gepolijst etc....ook voor anderen.. maar heb nu echt zoiets..kees en joost en peter hebben gewoon talent voor zulke dingen plus als ik nu.. getrouwd..drukke baan ..kind op komst etc er tijd voor moet gaan maken..dan is het die paar centen echt wel waard om t weg te brengen...
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#30
|
||||
|
||||
Quote:
heb mn harten ook met 80 geschuurd toen van die bbsjes helemaal op geschuurd tot 2000 en ze waren zeker bling bling. maar kwa kosten van het weg brengen en zelf doen ben ik het niet helemaal mee eens of dat nou echt goedkoper is om ze weg te brengen. en ja natuurlijk je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. maar de kosten voor schuur papier en pasta en polijst borstels vind ik nog wel mee vallen je kotm echt niet boven de 100 euro. dus mijn mening is zelf doen is goedkoper plus dat je kan zeggen dat je ze zelf hebt gepolijst dan zijn de positieve reacties leuker om te horen dat je je werk goed gedaan hebt. en ik kan het weten. groetjes bas |
#31
|
||||
|
||||
en een boormachine etc etc...tuurlijk je hebt het liggen maar denk daar ook maar eens over...
en bas als je straks met je 7de set velgen bezig bent dan breng je straks ook wat sneller een setje weg..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#32
|
||||
|
||||
Even glasparelen dus.....met schuren krijg je die oxidatie er niet uit.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#33
|
|||
|
|||
waarom zou je dan de oxidatie er niet uitkrijgen?
__________________
voor al uw polijst en spuitwerk |
#34
|
||||
|
||||
kees je hebt pm
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#35
|
||||
|
||||
Quote:
Omdat je niet tot in de allerkleinste scheurtjes en putje komt. Maar met 75uq glasparel lukt je dat wel. Daarna kun je gaan schuren. Schuren is om grof oppervlakte vlak te maken. Last edited by Gti1-G60 : 21-08-2005 at 18:36. |
#36
|
||||
|
||||
Quote:
Niet helemaal mee eens, met parelstralen krijg je de oxidatie wel uit het putje, maar als je het putje laat zitten blijf je na polijsten zien. Ziet er wel netjes uit maar is niet perfekt. Het is maar hoe ver je gaat |
#37
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je wel gelezen wat ik heb geplaatst?? NEE DUS! Stralen is een voorbewerking, daarna MOET je nog schuren om het vlak te krijgen. |
#38
|
|||
|
|||
Maar dan zou je dus het putje alsnog wegschuren?
Waarom dan eerst stralen?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
Omdat je dan echt alle corrosie weghaalt. Als je ruw gegoten alu delen hebt kun je soms niet alles weg schuren, dan blijft het niks over of je krijgt hele rare deuken of effecten in het onderdeel. Straal je eerst, zie je waar je iets moet doen. Je kunt ook putten in alu eerst weer opvullen met aluminum. (bij velgen soms niet een echt goed idee vanwege de warmte inbreng) En omdat je dan ook kunt zien waar je moet schuren. Het scheelt je gewoon heel veel werk. Maar als je zelf nog nooit gepolijst hebt....kan ik me de vragen voorstellen. En NEE ik heb mijn motorblok delen niet gepolijst. En velgen polijsten heb ik helemaal geen zin in. Ik ben geen poetser. Ik rem 1 x en kan opnieuw beginnen. Heb alles met glasparels behandelt, en in de blanke lak gespoten. Maar ik kan wel polijsten....van plastic tot goud |
#40
|
|||
|
|||
die blauw achtige vage vegen die achterblijven na het polijsten... poets je die weg met belgom?????
|