#21
|
|||
|
|||
@ Beetspeed,ja jullie project volgen we op de voet !!
(Mac Gyver was ook met mij mee naar Roberto,om wat info in te winnen ) @ Keverpech;nee,geen middenmotor ... de 944 turbo torsiebuis laat het niet toe |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
En wat is dat daar op de achtergrond, een Capri?! Verder errug leuk project... sick man, 911 voorwiel ophanging, en de rest van het spul. Jullie zijn gewoon echt TE goed bezig!!! @Kruk@b, goeie slogan... how fast can you pay, laten we dat eens aan m'n baas vragen.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#23
|
|||
|
|||
Quote:
ehhh,ja .... deze dus .... De oranje Escort Mexico was van mijn broer,maar hij heeft hem helaas niet meer Capri staat thuis in de stalling ... ik heb er alles voor liggen,maar de tijd ontbreekt er nu voor. Ik zal er verder niet op in gaan ... Ford hoort op een ander forum thuis,nietwaar ?? Quote:
Tja,voor echt wegligging zal de torsie vooras toch het veld moeten ruimen, en wat is er dan makkelijker dan wat te pakken wat er toch al ligt !! |
#24
|
||||
|
||||
die foto van die capri, die is op de berckt in baarlo genomen ??
is een van de locaties waar vw euro ook ooit nog eens heeft gezeten. zouden ze gaan slopen en huizen op gaan bouwen, maar de grond is vervuild en de boel doet nu dienst als caravanstalling. erg zonde van een leuk circuitje
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#25
|
|||
|
|||
update ...
Mac Gyver heeft type4 nokkenassen gemaakt ...
|
#26
|
||||
|
||||
Van een 911 cker???
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
Voor een 4cilinder 911 ja |
#28
|
||||
|
||||
zelf gemaakt??
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#29
|
||||
|
||||
Die escort is zooooooo gaaf!!!!!!!!
Off topic, ik weet het, maar moest het even kwijt!
__________________
Instagram/AndreBusser |
#30
|
|||
|
|||
Quote:
yep ... bijna heel de motor wordt zelf gemaakt,met gebruikmaking van VW,Porsche en BMW (!!) motoronderdelen !! Quote:
Ford is nog steeds een beetje mijn passie hoor ... heb zelf nog een Capri I (1972) en een RS 2000 (1978) |
#31
|
||||
|
||||
[QUOTE=kruk@b]yep ... bijna heel de motor wordt zelf gemaakt,met gebruikmaking van VW,Porsche en BMW (!!) motoronderdelen !!
Nu begrijp ik waarom hij Macgyver wordt genoemd, hij kan echt alles....
__________________
na zonneschijn komt regen..... |
#32
|
|||
|
|||
Quote:
Gaaaaaafffff!!!!! Me like :biggrin: Diep respect als je dat 'ff kan' vanuit een stuk rond staal. Ik heb dat slechts 1 keer iemand anders zien doen Hoe wil MacG de nokkenashuizen gaan 'doen'? Doorzagen, middendeel eruit en weer vastlassen? Hoe voorkom je kromtrekken? De nokkenas loopt er tenslotte doorheen... Ga je de 911 steek van de cylinderkopbouten (90x90) gebruiken of hou je toch de type 4 steek en boor je de cylinders en koppen om? Ben benieuwd waar je voor kiest/gekozen hebt Keep us posted! Walter |
#33
|
|||
|
|||
Quote:
Ik weet er ook niet alles van Walter ... Mac Gyver is ook voor mij soms weken "uit het zicht", om dan ineens langs te komen (Bakkie !!) en hier twee nokkenassen op me bureau te donderen :p Weet wel dat hij voor de nokkenasbehuizing nieuwe heeft gemaakt ... we hadden tenslotte ook geen sloop 964 motor liggen,en nu kon hij gelijk wat dingen aanpassen voor de 4cilinder configuratie We hebben wel de type4 steek op het carter behouden ... de cilinders zijn al omgeboord,nu alleen de koppen nog. Zodra de westy weer rijdt (hopelijk as zaterdag) kom ik de 76,4mm kruk@s halen ... mits je niet naar Budel bent natuurlijk. |
#34
|
|||
|
|||
Hey Alain,
Erg leuk dat hij dit doorzet. Toch heeft-ie bij nader inzien volgens mij geen nieuwe nokkenas uit een 'blank' gedraaid...Ook die verdikking in het midden valt op, zit daar soms een verbinding (las/perspassing oid) achter? Als je idd een nieuw nokkenashuis kan maken is dat helemaal het beste natuurlijk. Ben zeer benieuwd hoe het eruit ziet straks. Hopelijk reageert-ie nog ff zelf, want ben wel nieuwsgierig hoe-ie dat nu gemaakt heeft Tnx, Walter PS Ik ben 's ochtends tot begin van de zaterdagmiddag wel op Budel denk ik, maar rond 16:00uur wel weer terug. Lemme know. Last edited by Beetspeed : 17-06-2005 at 07:02. |
#35
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt Behalve zelf hier iets posten |
#36
|
||||
|
||||
Quote:
Je moet natuurlijk prioriteiten stellen!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#37
|
||||
|
||||
Koe - Sloot - Trek
Hoe staat 't intussen mee? Topic dateert van voor de winter.. is McG al wat opgeschoten, of is ie helemaal aan het doordraaien (qua spacers, adapters en spindels?)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#38
|
|||
|
|||
Quote:
McGyver's aandacht gaat nu in eerste instantie naar de motor, omdat daar voor hem nu de meeste $$$'s in gaan zitten. Voor de rest (onderstel,remmen & wielen) is alles namelijk al zo'n beetje aanwezig, en wat staal en lassen betreft maakt en doet hij alles zelf. Van een medeforummer is vorige maand een counterweight 76,4mm slag typ4 krukas gekocht,met al verbuste en verlichte drijfstangen voor de 964 zuigers en cilinders. Carter is geboord voor 100mm Porsche nikasil zuigers en cilinders, de steekmaat voor de 964 cilinders opt carter is verzet en het carter ligt nu bij Erik Blom om te frezen voor de 911 koelvin. Met deze setup (76,4mm slag en 100mm boring) gaat hij precies 2400cc meten) Wat nu hierna gaat gebeuren is dat de koppen verboord en gemodificeerd worden, en dat er dan een distributie (964 heeft natuurlijk bovenliggende nokkenassen) gefabriceerd moet gaan worden. Ook de twinspark ontsteking zal nog wel de nodige hoofdbrekens kosten, evenals het wat te gaan gebruiken injectiesysteem (Halltech, of toch maar DTA ??) De restauratie zelf wordt natuurlijk weer een ander verhaal, maar daar wordt een nieuw chassis voor gemaakt (makkelijker dan een bestaand chassis te restaureren en aan te passen voor de 911 ophanging) want McGyver heeft eigenlijk alleen de body nodig ... de rest maakt hij toch zelf |
#39
|
|||
|
|||
Quote:
|
#40
|
||||
|
||||
Quote:
Gelukkig heeft de eerste type 4 tuner niet naar dit soort commentaar geluisterd... |