Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 10-12-2004, 12:37
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

@ Beetspeed,ja jullie project volgen we op de voet !!
(Mac Gyver was ook met mij mee naar Roberto,om wat info in te winnen )

@ Keverpech;nee,geen middenmotor ... de 944 turbo torsiebuis laat het niet toe
Reply With Quote
  #22  
Old 11-12-2004, 11:12
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

Quote:
Originally Posted by Mac Gyver



En wat is dat daar op de achtergrond, een Capri?! Verder errug leuk project... sick man, 911 voorwiel ophanging, en de rest van het spul. Jullie zijn gewoon echt TE goed bezig!!!
@Kruk@b, goeie slogan... how fast can you pay, laten we dat eens aan m'n baas vragen.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #23  
Old 17-12-2004, 17:26
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by JeeWee
En wat is dat daar op de achtergrond, een Capri?!

ehhh,ja .... deze dus ....


De oranje Escort Mexico was van mijn broer,maar hij heeft hem helaas niet meer
Capri staat thuis in de stalling ... ik heb er alles voor liggen,maar de tijd ontbreekt er nu voor.
Ik zal er verder niet op in gaan ... Ford hoort op een ander forum thuis,nietwaar ??



Quote:
Originally Posted by JeeWee
Verder errug leuk project... sick man, 911 voorwiel ophanging, en de rest van het spul.
Jullie zijn gewoon echt TE goed bezig!!!

Tja,voor echt wegligging zal de torsie vooras toch het veld moeten ruimen,
en wat is er dan makkelijker dan wat te pakken wat er toch al ligt !!
Reply With Quote
  #24  
Old 18-12-2004, 12:03
ploon's Avatar
ploon ploon is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,633
Default

die foto van die capri, die is op de berckt in baarlo genomen ??
is een van de locaties waar vw euro ook ooit nog eens heeft gezeten.
zouden ze gaan slopen en huizen op gaan bouwen, maar de grond is vervuild en de boel doet nu dienst als caravanstalling. erg zonde van een leuk circuitje
__________________
Pim van Loon
1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl
VW show dates & pics - www.vwshows.com
Reply With Quote
  #25  
Old 16-06-2005, 14:18
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default update ...

Mac Gyver heeft type4 nokkenassen gemaakt ...


Reply With Quote
  #26  
Old 16-06-2005, 14:46
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Van een 911 cker???
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
Reply With Quote
  #27  
Old 16-06-2005, 14:50
Mac Gyver Mac Gyver is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Van een 911 cker???


Voor een 4cilinder 911 ja
Reply With Quote
  #28  
Old 16-06-2005, 15:23
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

zelf gemaakt??
Reply With Quote
  #29  
Old 16-06-2005, 15:28
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

Die escort is zooooooo gaaf!!!!!!!!

Off topic, ik weet het, maar moest het even kwijt!
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote
  #30  
Old 16-06-2005, 16:05
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by René
zelf gemaakt??

yep ... bijna heel de motor wordt zelf gemaakt,met gebruikmaking van VW,Porsche en BMW (!!) motoronderdelen !!


Quote:
Originally Posted by a.busser
Die escort is zooooooo gaaf!!!!!!!!
Off topic, ik weet het, maar moest het even kwijt!

Ford is nog steeds een beetje mijn passie hoor ... heb zelf nog een Capri I (1972) en een RS 2000 (1978)
Reply With Quote
  #31  
Old 16-06-2005, 17:11
manijack's Avatar
manijack manijack is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 504
Default

[QUOTE=kruk@b]yep ... bijna heel de motor wordt zelf gemaakt,met gebruikmaking van VW,Porsche en BMW (!!) motoronderdelen !!

Nu begrijp ik waarom hij Macgyver wordt genoemd, hij kan echt alles....
__________________
na zonneschijn komt regen.....
Reply With Quote
  #32  
Old 16-06-2005, 20:20
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Mac Gyver heeft type4 nokkenassen gemaakt ...



Gaaaaaafffff!!!!!
Me like :biggrin: Diep respect als je dat 'ff kan' vanuit een stuk rond staal. Ik heb dat slechts 1 keer iemand anders zien doen
Hoe wil MacG de nokkenashuizen gaan 'doen'?
Doorzagen, middendeel eruit en weer vastlassen?
Hoe voorkom je kromtrekken? De nokkenas loopt er tenslotte doorheen...

Ga je de 911 steek van de cylinderkopbouten (90x90) gebruiken of hou je toch de type 4 steek en boor je de cylinders en koppen om?
Ben benieuwd waar je voor kiest/gekozen hebt

Keep us posted!
Walter
Reply With Quote
  #33  
Old 17-06-2005, 06:22
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Gaaaaaafffff!!!!!
Me like :biggrin: Diep respect als je dat 'ff kan' vanuit een stuk rond staal.
Ik heb dat slechts 1 keer iemand anders zien doen
Hoe wil MacG de nokkenashuizen gaan 'doen'?
Doorzagen, middendeel eruit en weer vastlassen?
Hoe voorkom je kromtrekken? De nokkenas loopt er tenslotte doorheen...

Ga je de 911 steek van de cylinderkopbouten (90x90) gebruiken of hou je
toch de type 4 steek en boor je de cylinders en koppen om?
Ben benieuwd waar je voor kiest/gekozen hebt

Keep us posted!
Walter


Ik weet er ook niet alles van Walter ... Mac Gyver is ook voor mij soms weken "uit het zicht",
om dan ineens langs te komen (Bakkie !!) en hier twee nokkenassen op me bureau te donderen :p
Weet wel dat hij voor de nokkenasbehuizing nieuwe heeft gemaakt ... we hadden tenslotte ook
geen sloop 964 motor liggen,en nu kon hij gelijk wat dingen aanpassen voor de 4cilinder configuratie

We hebben wel de type4 steek op het carter behouden ... de cilinders zijn al omgeboord,nu alleen de
koppen nog.
Zodra de westy weer rijdt (hopelijk as zaterdag) kom ik de 76,4mm kruk@s halen ... mits je niet naar
Budel bent natuurlijk.
Reply With Quote
  #34  
Old 17-06-2005, 07:00
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Hey Alain,

Erg leuk dat hij dit doorzet. Toch heeft-ie bij nader inzien volgens mij geen nieuwe nokkenas uit een 'blank' gedraaid...Ook die verdikking in het midden valt op, zit daar soms een verbinding (las/perspassing oid) achter?

Als je idd een nieuw nokkenashuis kan maken is dat helemaal het beste natuurlijk. Ben zeer benieuwd hoe het eruit ziet straks.
Hopelijk reageert-ie nog ff zelf, want ben wel nieuwsgierig hoe-ie dat nu gemaakt heeft

Tnx,
Walter

PS Ik ben 's ochtends tot begin van de zaterdagmiddag wel op Budel denk ik, maar rond 16:00uur wel weer terug. Lemme know.

Last edited by Beetspeed : 17-06-2005 at 07:02.
Reply With Quote
  #35  
Old 17-06-2005, 07:13
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by variant'69
[QUOTE=kruk@b]yep ... bijna heel de motor wordt zelf gemaakt,met gebruikmaking van VW,Porsche en BMW (!!) motoronderdelen !!

Nu begrijp ik waarom hij Macgyver wordt genoemd, hij kan echt alles....


Dat klopt
Behalve zelf hier iets posten
Reply With Quote
  #36  
Old 17-06-2005, 10:20
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
Dat klopt
Behalve zelf hier iets posten


Je moet natuurlijk prioriteiten stellen!
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #37  
Old 11-08-2005, 16:41
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Koe - Sloot - Trek

Hoe staat 't intussen mee? Topic dateert van voor de winter.. is McG al wat opgeschoten, of is ie helemaal aan het doordraaien (qua spacers, adapters en spindels?)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #38  
Old 12-08-2005, 06:29
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Hoe staat 't intussen mee?


McGyver's aandacht gaat nu in eerste instantie naar de motor, omdat daar voor hem nu de meeste $$$'s in gaan zitten.
Voor de rest (onderstel,remmen & wielen) is alles namelijk al zo'n beetje aanwezig, en wat staal en lassen betreft maakt
en doet hij alles zelf.
Van een medeforummer is vorige maand een counterweight 76,4mm slag typ4 krukas gekocht,met al verbuste en verlichte
drijfstangen voor de 964 zuigers en cilinders.
Carter is geboord voor 100mm Porsche nikasil zuigers en cilinders, de steekmaat voor de 964 cilinders opt carter is verzet
en het carter ligt nu bij Erik Blom om te frezen voor de 911 koelvin.
Met deze setup (76,4mm slag en 100mm boring) gaat hij precies 2400cc meten)
Wat nu hierna gaat gebeuren is dat de koppen verboord en gemodificeerd worden, en dat er dan een distributie (964 heeft
natuurlijk bovenliggende nokkenassen) gefabriceerd moet gaan worden.
Ook de twinspark ontsteking zal nog wel de nodige hoofdbrekens kosten, evenals het wat te gaan gebruiken injectiesysteem
(Halltech, of toch maar DTA ??)

De restauratie zelf wordt natuurlijk weer een ander verhaal, maar daar wordt een nieuw chassis voor gemaakt (makkelijker
dan een bestaand chassis te restaureren en aan te passen voor de 911 ophanging) want McGyver heeft eigenlijk alleen de
body nodig ... de rest maakt hij toch zelf
Reply With Quote
  #39  
Old 15-08-2005, 18:50
L21 L21 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by krukab
McGyver's aandacht gaat nu in eerste instantie naar de motor, omdat daar voor hem nu de meeste $$$'s in gaan zitten.
Voor de rest (onderstel,remmen & wielen) is alles namelijk al zo'n beetje aanwezig, en wat staal en lassen betreft maakt
en doet hij alles zelf.
Van een medeforummer is vorige maand een counterweight 76,4mm slag typ4 krukas gekocht,met al verbuste en verlichte
drijfstangen voor de 964 zuigers en cilinders.
Carter is geboord voor 100mm Porsche nikasil zuigers en cilinders, de steekmaat voor de 964 cilinders opt carter is verzet
en het carter ligt nu bij Erik Blom om te frezen voor de 911 koelvin.
Met deze setup (76,4mm slag en 100mm boring) gaat hij precies 2400cc meten)
Wat nu hierna gaat gebeuren is dat de koppen verboord en gemodificeerd worden, en dat er dan een distributie (964 heeft
natuurlijk bovenliggende nokkenassen) gefabriceerd moet gaan worden.
Ook de twinspark ontsteking zal nog wel de nodige hoofdbrekens kosten, evenals het wat te gaan gebruiken injectiesysteem
(Halltech, of toch maar DTA ??)

De restauratie zelf wordt natuurlijk weer een ander verhaal, maar daar wordt een nieuw chassis voor gemaakt (makkelijker
dan een bestaand chassis te restaureren en aan te passen voor de 911 ophanging) want McGyver heeft eigenlijk alleen de
body nodig ... de rest maakt hij toch zelf
ik denk dat je aan het eind van de rit zult zeggen: ik snap nu dat gestudeerde techniekers motoren "'ontwikkelen'' en na veel testen iets hebben dat heel blijft. ik vind het zelfs niet dapper, maar onbezonnen. koppen omboren naar andere steek, enz... waarom niet gewoon een bewezen concept als type4 tunen, zijn meer dan voldoende pk,s uit te halen. wat me wel mogelijk lijkt is om een gehele porschemotor 6cil. te plaatsen. heb je bv 3.2 liter 231 pk betrouwbaar, en te doen. en uitdagend genoeg. toch succes gewenst,
Reply With Quote
  #40  
Old 15-08-2005, 19:00
vwfreaks.nl's Avatar
vwfreaks.nl vwfreaks.nl is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 270
Default

Quote:
Originally Posted by L21
ik denk dat je aan het eind van de rit zult zeggen: ik snap nu dat gestudeerde techniekers motoren "'ontwikkelen'' en na veel testen iets hebben dat heel blijft. ik vind het zelfs niet dapper, maar onbezonnen. koppen omboren naar andere steek, enz... waarom niet gewoon een bewezen concept als type4 tunen, zijn meer dan voldoende pk,s uit te halen.


Gelukkig heeft de eerste type 4 tuner niet naar dit soort commentaar geluisterd...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum