|
||||
|
||||
iinterieur koeler
Ik heb al een paar keer in de VWultra zo'n luchtkoeler gezien die aan het passagiersraam hangt. (ik zoek even een foto) Ik vind zo'n ding echt supercool. Maar volgens mij zijn ze ook ultrazeldzaam...Is hier iemand die zo'n ding heeft? of er meer over kan vertellen?
|
|
||||
|
||||
Ik heb hem niet, maar wel zeer geinterresseerd.
Er zijn er nog een paar te koop, maar ze werken eigenlijk heel simpel. Hang de buis goed aan je raam dmv een steun en knikker er een zak ijs is. Daarna rijden maar. In nederland is een zak ijs lastig leverbaar, maar in amerika is dat bij ieder tankstation te krijgen uit een grote koelkast. Vandaar dat de optie nooit echt is doorgebroken in NL. |
|
||||
|
||||
een swampcooler bedoel je!
die dingen zijn supergaaf... maar helaas ook superduur |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ja zo'n apparaat ja. Superlache zo'n ding. Als iemand een detailfoto heeft van zo'n ding... dan maak ik er zelf een...
|
|
|||
|
|||
Werkt niet met ijs maar met water. In het app. zit een soort spons in die met de onderzijde in het waterresevoir staat. Deze spons is een soort verdamper die bevochtigd wordt door deze te verdraaien met behulp van een touwtje. Wanneer een vloeistof verdampt daalt de temp. (denk eens aan een spuitbus die je leegspuit).
|
|
||||
|
||||
mij is `t trouwens verteld dat ie werkt op koudijs...
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Heb een keer meegereden in de Karmann Ghia van een maatje van me, met zon swampcooler erop, werken dus ook nog echt beregoed die dingen, stierf de moord van de kou in die auto! :biggrin:
|
||||
|
||||
Quote:
hahahaha "schat... ik kan mijn vingers niet meer bewegen" :p |
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt idd gelijk. Mij hadden altijd verteld dat het met ijs werkte, maar ik neem het terug. Hier staat nog extra info. http://home.arcor.de/markus.fokken/meiner/swamp.html |
|
||||
|
||||
dan neem ik het ook terug
mooie link trouwens! leerzahm! |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de links! ik wist de naam niet van zo'n apparaat... maar kon nu even zoeken op swamp cooler. Tering! wat zijn die dingen veel geld waard... (oftewel wat zijn ze reteduur!)
|
|
|||
|
|||
Www.bugardi.com
Zie www.bugardi.com
als iemand detail foto`s wil kan dat geregeld worden moet je het ff melden in het gastenboek!!! |