|
||||
|
||||
Ff op vakantie met de spijl,krijgen we een motorbrand!
Lekker weg geweest met de spijl,aar Luxemburg, Frankrijk...
Tot we een paar km van onze camping waren bij Parijs..opeens sputter de sputter, keek in mijn spiegel en zag enorme rookwolken. snel mijn 2kg brandblusser gepakt, naar achter gerend (gelukkig staat mijn klep aan de bovenzijde open voor wat meer koeling in de bergjes) en de blusser erop gezet! Ondertussen kwamen de vlammen ook aan de zijkant eruit bij de tankdop, daar snel geblust... Na wat inspectie viel de schade mee! Het messingpijpje waarop de benzineslang in de carbu zit was losgeschoten, met dit tot gevolg... Weer vastgetikt, nieuwe benzineslang erop, gesmoltenstroomkabeltjes ingekort en nieuwe stekkertjes erop, reserve luchtfiltertje erop (heb altijd teveel reserve spul bij me, maar dat kwam nu van pas!) en...rijden maar weer! We hebben echt zoveel geluk gehad!!!! Nog heerlijk onze vakantie kunnen vervolgen! Dus neem altijd een poederblusser mee!!!! Het heeft onze bus gered!!! |
|
||||
|
||||
Wat een mazzel!
Is LL z'n kunstwerk nog te redden? Valt niet mee om de roet van de primer af te poetsen. PS: Ik heb ook altijd een blusser in m'n luchtkoelers.... Wel zo fijn! |
|
||||
|
||||
Shit balen zeg.
Ik denk dat je nog van geluk mag spreken dat je bus niet afgebrand is. Mijn gevoel zeg op zo'n moment: Liever mijn vakantie naar de maan ipv bussie. Gelukkig hebben jullie ook nog kunnen genieten van jullie vakantie. En veel sterkte straks met het schoonmaken grtzz Martin |
|
||||
|
||||
Quote:
Lenn zijn striping ziet er nog redelijk uit! Maar hij moest toch nog de voorkant stripen, dus... Maar inderdaad echt geluk, dat bedachten we ons ook zo achteraf... |
|
||||
|
||||
Mooi kl*te man, gelukkig valt de schade mee.
Tis wel een ongeluksweek voor de luchtkoelers. En het is idd maar te hopen dat de roet van de primer af te halen is.. Succes ermee!
|
|||
|
|||
mark dude ik ga gelijk een blusser kopen
succes met je bus wat vind je van die bus van erik vet of niet
|
||||
|
||||
pffffffff tering da's echt wel schrikken!!
gelukkig redelijk goede afloop! btw coole foto met dat skateboard!! |
|
||||
|
||||
Zeker balen..........maar vind het wel erg stoer staan..........die zwarte walm.........was ook mijn plan met mij 64-er Panelvan.........primer look met vage vlekken......
|
|
||||
|
||||
Quote:
Heb eric z'n bus nog niet gezien... Maar doe jezelf idd ff een brandblusser cadeau! |
|
|||
|
|||
Je bus is nu inderdaad gered maar tegelijk heb je nu een probleem. Het poeder in de blusser is nl. een zout. Dit goedje is zo fijn dat je door je hele bus terug zult vinden. Alles reinigen zal een hele klus zijn (eigenlijk onmogelijk). Dit zout "brandt" nu langzaam je bus af. Vaak krijg je eerst problemen in je elektrische systeem want alles gaat corroderen. Probeer dus alsjeblieft om alles goed schoon te krijgen.
|
|
||||
|
||||
whow, daar ben je nog goed weg gekomen. laatst waren die dingen bij de praxis in de aanbieding, dus ik heb er maar eentje gekocht. hij ligt onder de bank, is misschien toch beter om hem ergens voor de pak te monteren. moet hem dan natuurlijk wel effe voorzien van wat striping, maar dat komt wel goed.
|
||||
|
||||
Wat is dat toch? Iedereen heeft ineens ongeluk, martijn, ik en nu jij.....
Succes ermee, hopelijk valt het mee!!!! |
|
||||
|
||||
Sow, dat is gelukkig goed afgelopen! En zo'n blusser is geen slecht idee. Heel veel su6 met het schoonmaken! En gelukkig ook nog wel een leuke vakantie gehad?
|
|
||||
|
||||
Thee-ring, kom je dan ff goed weg!
Vind trouwens de vage vlekken best wel stoer staan Suck6 met het weer in orde krijgen van je wagen. Greetz Ron
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt!... ik gebruik daarom ook een schuimblusser. Deze zijn niet zo goedkoop als die poederblussers maar, Brengen geen ernstige schade aan. Ik heb er ook altijd 1 achterin liggen. Motor zou ik even proberen schoon te maken met een stomer.
|
||||
|
||||
Quote:
Vakantie was daarna nog top! Lekker bij de kust geweest, nu thuis ff goed de schade bekijken... |
|
||||
|
||||
Quote:
Mmmm okay dan...de verzekering eerst vandaag even regelen (dekt ook zelfontbranding) dan maar heel erg goed gaan schoonmaken... |
|
||||
|
||||
Geef mij maar Halon of CO2.
Veel mazzel gehad zeg. Prettige vakantie nog ! |
|
||||
|
||||
Sow! Dat lijkt me echt schrikken! Klote, man. Wel mooi dat je het snel genoeg door had en je bus nog hebt kunnen redden!
Ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik dat zwartgeblakerde blok en achterkant er best wel stoer uit vind zien...