#1
|
|||
|
|||
aansluiten radio
wil zaterdag m'n radio eens goed inbouwen maar zit nog met 2 vraagjes
- als ik de sleutel uit het stopcontact heb gehaald dan gaat de complete stroom van de radio af, eerder (vorige auto) onthield die nog bij welk nummer die was gebleven, nu moet ik telkens weer bij het eerste nummer beginnen waar ligt dat aan? - kun je bij boxen of een woofer de + en de - omdraaien? van de boxen weet ik nog hoe het zat in de vorige auto maar van de woofer niet meer polo heeft trouwens kleine kofferbak |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe ziet jou kapsel eruit
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
||||
|
||||
gewoon de rode dropveter aan de rode en de zwarte dropveter aan de zwarte
en oja mischien de gele(geheugen) aan de rode (of even meten?) die altijd stroom heeft. |
#4
|
||||
|
||||
Continu plus en geschakelde plus omgewisselt denk ik.
Oftewel geel en rood.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#5
|
||||
|
||||
de gele is memory en rode geschakelde. ff omdraaien en hoppa spelen maar
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
heb een kale kop hehe nee, maar bedankt, zaterdag ff kijken iemand nog enig idee hoe ik kan zien wat bij de woofer de + en de - is? |
#7
|
||||
|
||||
Ja, dat kan, maar dan beweegt de conus naar buiten in plaats van naar binnen (zoals het hoort) probeer het anders gewoon uit. Kan geen kwaad.
|
#8
|
||||
|
||||
als er geen plus of min bij staat, kun je nog altijd ff kijken of er een dikke en een dunne aansluitklem opzit. de dikke is dan de plus en de dunne de min.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#9
|
|||
|
|||
de 1 is dikker
zo kom ik er wel uit, alleen zaterdag ff zoeken naar een gat voor de kabel van de accu naar binnen |
#10
|
|||
|
|||
de remote van de versterker is toch de geschakelde 12 v?
|
#11
|
||||
|
||||
Ja, klopt. Waarschijnlijk de blauw/witte draad (de draad voor de electrische antenne).
__________________
|
#12
|
|||
|
|||
zit nog met 1 vraagje
ik kon de dikke kabel niet door het gat krijgen dus heb ik hem aangesloten bij alle zekeringen waar de + de auto in komt, had dit al vaker gelezen op internet maar vraag me af of die kabel dat wel trekt de kabel van de accu naar alle zekeringen, dat is gewoon 2,5² volgens mij |
#13
|
|||
|
|||
iemand enig idee of dat kan?
|
#14
|
||||
|
||||
Volgens mij is dat niet echt verstandig, ik heb trouwens gehoord dat als de afstand tussen de zekering en de pluspool groter is dan 30cm dat de verzekeringsmaatschappij het als 'onveilig' beschouwd.
Mocht je auto dus casco verzekerd zijn en hij fakkelt af dan kan je een probleem hebben. 100% zeker weet ik dit niet, maar ik kan me er iets bij voorstellen. |
#15
|
|||
|
|||
probleem is al opgelost, kabel zit nu direct op de accu
maar door de dikke kabel die erbij is gekomen kan het kapje niet meer over de accu daar zit een heel kapje overheen met 2 gaten aan de zijkant voor de + en de - was al een heel gepruts de + voor de versterker er uberhaubt op te krijgen |
#16
|
|||
|
|||
dikke + kabel direct vanaf de accu en zo dicht mogelijk (max 30 cm) bij de accu de zekeing houder plaatsen !
en wat betreft het kapje van de accu : je kunt ook een andere + klem kopen voor op je accu dan kun je de + kabel en alle andere kabel die op de + zitten daar ook in doen ! gr. Martijn |