#1
|
|||
|
|||
Waar Opletten Bij Aankoop Spijlbus
Topic Titel zegt het al, een vriendin van me is opzoek naar een spijlbus, nou maakt de buitenkant niet zo heel erg uit (dat is van mijn kant nog goed op te knappen) maar belangrijke dingen over de techniek wat misschien een grote kostenplaat kan zijn, wil ik graag wel weten.
dus tips, hints en goede verkoop/onderdelen plaatsen laat het me weten! |
#2
|
||||
|
||||
Grote kostenplaat is toch wel de buitenkant.Goede basis is echt heel belangrijk! Heb jij een bus die stijf verrot en krom is na 500.000km dan komt daar een redelijk grote kostenplaat qua opknappen.
Vergeet niet alles aan een spijlbus is duur! Motor en versnellingsbak zijn bijna onbelangrijk,is heel makkelijk aan te komen.Zelfde als Kever,versnellingsbak niet,maar dat is passend te maken. Onderdelen: http://www.paruzzi.nl http://www.csp.de http://www.classicvwresto.com http://www.luchtlist.nl (voor info)
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#3
|
||||
|
||||
Onderdelen zijn inderdaad duur
Het s dan ook het beste een zo compleet en goed mogelijke bus te kopen ipv een opknapper. Ook plaatwerken aan een bus is niet zo eenvoudig als aan b.v. een kever. Al die grote rechte vlakken.................... Spijlbussen zijn super maar om er een te rijden en te onderhouden moet je aardig toegewijd zijn. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
En om dagelijks mee te rijden is ook geen echte aanrader,ondanks dat men "vroegâh" niet beter wist ... nog één:koop er liever eentje waar je de rottigheid zit zitten,dan een al gelapte bus waar ze al uitgebreid aan hebben zitten bakken ... Een fris,strak kleurtje verhult vaak het nodige bak-en braadwerk !!! |
#5
|
||||
|
||||
aan een bus met een dubbele bodem zitten ook vaak risico's omdat je onder de platen de rotte plekken moeilijk kan zien.
dus is het misschien zinvol om een bus aan te schaffen waar geen dubbele plaat onderzit. maar voor de keuring zijn de platen wel makkelijk omdat de keurmeester ook de rotte draagbalken niet kan zien
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#6
|
||||
|
||||
Dubbele bodem is toch alleen bij Samba's en uitvoeringen met schuifdeur(en) ?
|
#7
|
||||
|
||||
Dat zou ik niet weten.
Ik heb wel een dubbele bodem en een dubbele schuifdeur. maar of het alleen bij deze type's voorkomt weet ik niet. misschien iemand anders die dit kan vertellen?
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
dubbele bodems zaten volgens vaak onder samba's,combi's met een schuifdak en onder bussen met aan beide zijdes laaddeurtjes ... voor de rest waren ze ook gewoon onder iedere bus als optie te bestellen bij mijn weten. Maar onder de bussen die tegenwoordig vaak worden aangeboden kom je ze bijna niet meer tegen,omdat ze er vaak vroeger al afgehaald zijn (voor laswerkzaamheden ??)en ook bijna nooit werden teruggeplaats .. |
#9
|
||||
|
||||
En wie heeft die bodemplaten voor een kant nog liggen ?
Helaas heb ik ze maar voor 1 kant |
#10
|
||||
|
||||
in de uk is er iemand een samba aan het restaureren is, er komen verchroomde bellpans onder !! bling, bling
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#11
|
||||
|
||||
Voor de freaks :
215 703 705 G |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
:?:
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#13
|
||||
|
||||
VAG onderdeelnummer : op te zoeken via ETKA of lekker oudvrwetst via de comfiches
|
#14
|
||||
|
||||
Dat 215 nummer aan het begin is het type nummer van een gesloten bestelwagen met dubbele deuren en het stuur links.Wat de rest is weet ik niet,maar ik denk dat het plaatwerk van de dubbele bodem is.
Mijn etka kent het nummer niet i.i.g.
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#15
|
||||
|
||||
Het is het nummer van het eerder gememoreerde plaatwerk ja
Helaas maar 1 kant .. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Volgende :?:
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#17
|
||||
|
||||
Das het computer systeem wat VW gebruikt .
Hier en daar zwerven wat copy-en rond . Gelukkig weet je wel wat comfiches zijn |
#18
|
||||
|
||||
Ik denk dat ik weet wat het zijn.
maar vroeger op school toen ik autotechniek probeerde te leren heten het nog Microfiches dus ga er vanuit dat dit het zelfde is. :oops: maar wie heeft er dan een kopie van ETKA voor mij.graag zou ik deze ook wel in mijn bezit willen hebben.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |