#21
|
||||
|
||||
Quote:
dat word dan solderen :biggrin: kan je niet autogeen lassen met een vlammetje en een ijzertje? |
#22
|
||||
|
||||
agregraat met een zware condenastor er op dan lukt dat wel
|
#23
|
||||
|
||||
morgen komt maat van me (die is lasser) met z'n lasagregaat dan gaan we ff van god los op de mk1!
ik span iedereen voor m'n 'karretje'! |
#24
|
||||
|
||||
dus toch een nw.achterkantje?
|
#25
|
||||
|
||||
damn sure, raak aan de straatstenen nog niet kwijt met een opgegeten achterkant. en nou kan ik 'rustig' afscheid nemen.... :frown:
|
#26
|
||||
|
||||
Autoplaatwerk en dan vooral de roestige variant is het meest moeilijke om te lassen, dus heb je ook nog een goedkoop kloteapparaat en je kan het nog niet: veel succes.
Ik heb laatst een Tico gekocht voor iets meer dan 600 euro, is een redelijk goed ding.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#27
|
||||
|
||||
Afgelopen weekend een Concept 125 minimig apparaat gekocht, variable tussen 35 - 120 ampere, dus prima voor plaatwerk. Inclusief volle 10l fles in eigendom + reduceer ventiel en metertjes, EN automatische laskap! Heb nog geen tijd gehad om het uitgebreid mee te lassen, maar een paar proefstukjes gingen goed!
|
#28
|
||||
|
||||
goed lassen zit hem in de persoon zelf voor 90% de rest in apperatuur
__________________
kopbewerking ,pm |
#29
|
|||
|
|||
Wat werkt nou het beste. 2 stukken plaat met de kopse kant tegen alkaar leggen en de naad vol lassen met een grote kans dat je er doorheen brand, of het proplassen zoals ze het je bij Rustbusters leren. Een kleine overlapping maken waarvan één plaat vol met gaatjes zit en al deze gaatjes vollassen (zoiets als puntlassen).
Iemand ervaring met beide methoden?? Mijn onderkant koker ligt eruit (foto's )maar moet het nu nog dicht krijgen. :o |
#30
|
||||
|
||||
Quote:
wat meer het punt is... als je plaat werk last met de kanten tegen elkaar aan dan kan je na het lassen alles maar dan ook alles in de verf zetten dus je hebt dan geen last meer van roest. plaat werk over elkaar heen en dan lassen dan word de rest van het matriaal kaal door de branding. hier kan je later ook niet meer bij dus wat krijg je dan na verloop van tijd roest/rot alles dus weer. dus tegen elkaar aan lassen is beter het beste. alleen vergt het heel veel techniek van de lasser enzo |