![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Kan iemand mij verklappen wat onderstaande(foto) is?? Gaat om een g40, py. Dit geval zit(als ik voor m'n auto sta) links achter de kop, onder de slang die naar gasklephuis gaat. Ik dacht zelf aan oliedruk, maar wie weet het zeker?? groet, roald |
#2
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hm, foto is erg vaag!!! misschien eerst ff een nieuwe maken. maar zoals ik het nu kan zien is het inderdaad een (olie)druksensor. |
#3
|
||||
|
||||
![]() is dat dezelfde als deze?
![]() draadje hing er bij mij los bij te bungelen maar wat dat ding doet..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
vanaf deze (ook weer zeer onduidelijke ![]() van welk jaar is jou polo |
#5
|
||||
|
||||
![]() Is waarschijnlijk een olietemp sensor, de oliedruk sensoren hebben de stekkers plat (verticaal) ten opzichte van de sensor, dus zo:
_ | en niet zo: | | duidelijk? ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() ok, mijn derby is van "80
en zal dus wel temp sensor zijn, voor het oververhittingslampje. wijzer van de temperatuur deed het gewoon. hij is in ieder geval weer aangesloten
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ligt aan het bouwjaar!
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#8
|
|||
|
|||
![]() ok, hier nog een foto van de sensor, is iets scherper
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Niks geen oververhittingslampje, gewoon schakelaar voor de oliedruk.
Of deze schakelt bij een oliedruk minder dan x.x Bar, of bij een oliedruk van meer dan x.x Bar, dat weet ik zo uit het hoofd niet. Vanwaar de vraag?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
|||
|
|||
![]() hey dennis,
ivm aansluiten oliedrukmeter< althans dat is de bedoeling. Maar wou dus eerst ff weten wat dit voor sensor was. Dus in principe zou ik deze sensor op een meter kunnen aansluiten om oliedruk af te lezen?? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Nee, dit is een oliedrukschakelaar. Hij schakelt bij een bepaalde oliedruk in of uit, afhankelijk van de uitvoering.
Om oliedruk te meten heb je een oliedruksensor nodig, die schroef je op de plaats van 1 van de 2 oliedrukschakelaars in de kop. Je hebt dan een sensor nodig die uitgevoerd is met een schakelkontakt, zodat je daarop weer de draad van de oliedrukschakelaar kunt aansluiten. Dat schakelkontakt moet dan wel hetzelfde schakelpunt hebben als de oorspronkelijke oliedrukschakelaar.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
|||
|
|||
![]() als het goed is zitten er bij een g40 2 senzoren links op de kop de meest linkse ( zwarte ) is de hooge druk en rechts daarvan ( bruine ) is de lage druk senzor.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Ik zie ik zie wat jij niet ziet..
en het is o.a. ook de olie-toevoerslang voor de G-lader ![]() Welke van de 2 sensoren je vervangt, ligt aan de schakeldruk van de 'aftermarket' sensor die je koopt. Die zwart is de 'hoge' druk: Maak schakelaar: deze maakt contact met massa als de druk van 'uit mijn hoofd' 1,4 bar bereikt is. De bruine (lage druk) is juist een breek schakelaar... deze verbreekt het contact met de massa als de druk boven de 0,3 bar uit komt (wederom uit m'n hoofd).. Meestal vervangt zo'n aftermarket sensor de Hoge druk sensor: 3 pootjes: 1 voor de originele 1,4 bar, en 2 voor een 'variabele weerstand' al naar gelang de druk oploopt. Overigens: Bruin, zwart en wit zijn mogelijk qua kleuren.. Bruin en Wit bij sleeptuimelaar kopjes, Bruin en Zwart bij de hydrostoters.. Wit is 1,8 bar (ook uit m'n hoofd)..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|