#1
|
|||
|
|||
Verluchting en versnellingsbakvraagje
Hallo,
We hebben dit weekend voor het eerst met de golf 1 op stap geweest nu heb ik twee nogal vervelende problemen opgemerkt: -ik krijg hem niet in zijn eerste versnelling, ik moet hiervoor geweldig veel kracht zetten nu heb ik ontdekt dat wanneer ik de pook indruk zoals voor achteruit ik hem wel in zijn 1 krijg voor de rest schakelt hij normaal -de verluchting werkt op stand 1 en 2 maar als ik hem op stand 3 zet gaat hij gewoon uit Kunnen jullie mij misschien tips geven wat er aan deze problemen kan gedaan worden, want zelf ken ik er nog niet veel van? Greetz, |
#2
|
||||
|
||||
1 bak afstellen en 2 je weerstand van de kachel vervangen.
|
#3
|
|||
|
|||
Kan je me misschien wat meer uitleg geven van hoe ik daar aan begin??
Thx, |
#4
|
|||
|
|||
De achteruitvergrendeling kan wel versleten zijn, lukt het wel als je de pook optilt?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
|||
|
|||
Loop het hele schakelmechanisma anders eens na, kun je door aan de stangetjes bij de versnellingsbak te trekken/duwen wel gemakkelijk de 1 inschakelen?
Zo nee, dan is er iets mis met de versnellingsbak, zo ja, dan zit het probleem richting de versnellingspook.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Als ik de achteruitvergrendeling induw krijg ik hem redelijk eenvoudig in zijn eerste versnelling, het lijkt erop dat wanneer ik dat niet doe niet genoeg naar links kan met de pook. Greetz, |
#7
|
||||
|
||||
Je moet gewoon ff de boel verstellen. Je moet dan de schakelstang die onder de auto doorloopt nalopen, je zult zien dat deze in de motorruimte uitkomt. Hij zit geklemt met een klem met een bout er doorheen. Je zet de auto in zijn 1 ff zeker weten dat ie in zijn in 1 staat. Je draat nu die bout van de klem los en laat iemand anders in de auto de pook op de plaats van de 1 neerduwen(dus tegen de achteruitvergrendeling aan. je schroeft nu de klem weer goed vast en je zult zien dat hij weer gewoon normaal in zijn 1 gaat. Hou er wel rekening mee dat alle rubbers en bussen niet versleten zijn.
|
#8
|
|||
|
|||
Ok thanks mannen volgende week ga ik het eens aanpakken tesamen met een vriend die er meer van kent.
Iemand die me kan uitleggen hoe die weerstand van de kachel te vervangen "voor dummies". Thx, |
#9
|
||||
|
||||
Ik denk niet dat het je weerstand is
Die werkt namelijk alleen in stand 1 en 2. Probeer eerst maar eens je kachelschakelaar. Die kun je ook zo vervangen. Je weerstanden zitten boven op de kachelmotor. Deze je zo bereiken vanuit de motorruimte. Hij ligt namelijk in je waterbak onder het raam. |