|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (1 members and 0 guests) | |
daNpy |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#241
|
||||
|
||||
mooie upgrade! ik lees er denk ik ergens overheen
wat heb je voor schijven en klauwen gepakt? een rem upgrade moet hier bij de mk1 ook nog eens gaan gebeuren
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#242
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb de rembekrachtiger en fusee's van een late mk1 cabrio. Deze hebben ook 100mm homokineten, ivm de bak die bij de 2.0 hoort. De schijven zijn 239x20mm, ik heb de zimmermann schijven genomen. Deze bevielen mij heel goed onder mijn cabrio. De klauwen zijn VW-II klauwen met 1 cilinder die standaard op deze fusee's zitten. Ik ga achter eerst rijden met de trommels, als dat niet bevalt kijk ik naar schijven. Maar eerlijk gezegd lijkt me dat niet nodig, zoveel vermogen, gewicht en snelheid is het nou ook weer niet
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#243
|
||||
|
||||
klinkt een beetje als de zelfde plannen als ik ook in m'n hoofd heb als toekomstige upgrade.
ik ga van een 1.6 automaatje naar de 1.8 met weber erop en toch wel wat kleine aanpassingen nog motorisch ook. de trommels achter leken mij ook prima, dat zou meer voor het oog zijn dan mocht ik dit overwegen en voor zou ik indd ook graag met een geventileerde schijf gaan rijden ook iets van deze maten of misschien 256 dacht ik nog thanks voor de info
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#244
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet zo niet of je een 256 systeem zonder adapter op een mk1 fusee kwijt kan, maar dat is ook een mooie optie. Vandaag nog even verder geprutst. Ik dacht, ff systeem vullen, ontluchten en een stukkie rijden. Auto dacht daar anders over.... Eerst een klein lekje bij het flexibele deel bij de achteras. Gelukkig kon deze nog iets strakker vast waardoor het lek verholpen was. Je kan er alleen niet lekker bij Maargoed, toen verder met ontluchten. Het nippeltje RA 5x open en dicht en toen dacht het schroefdraad in de remcilinder doe het lekker zelf....zowel de nippel als ik zelf doorgedraaid dus. Net twee nieuwe cilinders besteld bij winparts, now we wait...... Kost gelukkig niks, maar schiet ook niet op zo.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#245
|
||||
|
||||
Ja zo blijf je wel een beetje aan de gang. Maar je remmen moeten wel goed zijn uiteraard!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#246
|
|||
|
|||
Hoort er een beetje bij helaas. En zolang het niet de normale auto is waar je morgen mee naar het werk moet, valt het meestal ook wel mee.
|
#247
|
||||
|
||||
Quote:
Precies, ik ben al 15 jaar met dit project bezig dus die paar dagen komt het niet op aan Vandaag nog even aan het prutsen geweest met de ruitenwissers. Met een golf 1 met golf 3 kabelboom/techniek en een passat B5/Audi A4 ruitenwissermotor is het nog even wat uitzoekwerk. Maar hij doet het op alle standen en de sproeier doet het ook keurig. Weer wat van het (APK) lijstje afgestreept Nu nog ff een beugeltje maken voor de remlichtschakelaar. Hobby mag geld kosten maar € 22,50 excl. Verzenden voor een stukkie staal gaat me dan weer te ver
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#248
|
||||
|
||||
dat is wel aardig aan de prijs inderdaad!
jammer van de kleine tegenslag maar dat komt vast weer goed goed idee van het beugeltje. samen met de remupgrade en hoofdremcilinder wilde ik ook van de remlichtschakelaar af op de remcilinder al weer vol van extra ideeën
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#249
|
||||
|
||||
Wat is er mis met de remdruk schakelaar op de cilinder? Op zich werkt dat prima toch (zit op m'n DAF ook).
Zo'n beugeltje heb je natuurlijk binnen een paar minuten zelf gemaakt inderdaad...
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#250
|
||||
|
||||
Quote:
Op zich niets, maar op mijn cilinder heb ik daarvoor geen aansluiting gezien. En ik heb de kabelboom en de schakelaar al uit de donorauto, vandaar de keuze. Quote:
Ja, stalen hoekje van de praxis ben je al halverwege lijkt mij. En het stoort mij aan de MK1 garage beugel dat de schakelaar er dan scheef in zit Inmiddels zit ik met een scheef oog ook alvast naar een nieuwe exterieur kleur te kijken. De auto is groen op kenteken (origineel Inari Silber, niet zo mijn kleur), maar ik vind Lofoten of Manila groen wel mooi. Maar stiekum ben ik ook gek op miami blauw of florida blauw. Op kenteken aanpassen is niet zo spannend, en gratis. Keuzes, keuzes...
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |