#961
|
||||
|
||||
Een lange poos geen zin gehad om de koude schuur in te gaan om de boel af te maken (ondanks dat ik er een kachel heb staan). Afgelopen week 's avonds ineens de motivatie gevonden om alles af te maken. De bedrading naar de benzinepomp aangesloten en afgewerkt, de inlaat weer gemonteerd met verse pakkingen en de rest van het inlaatsysteem e.d. teruggebouwd. Daarna om 11 uur 's avonds maar even de sleutel omgedraaid en de hele buurt wakker gemaakt, sorry
Nu staat het wisselen van de Hoofdremcilinder nog op de lijst, zit nu een 25.4 [mm] in, lekker weinig dode slag in het pedaal maar achterlijk hard moeten trappen. Even onderzocht wat voor een maat er normaliter in de Boxster zit waar de klauwen uitkomen, dit blijkt een 23,8 [mm] te zijn. Deze heb ik al enige tijd liggen maar moet er nog 'even' in. Onlangs kwam ik op internet nog een vrij goed uitziende set Recaro LS'en tegen , welke niet al te duur te koop stonden. Betreft een set uit een RS2000 zonder onderstellen. De gok maar genomen en ze dit weekend opgehaald. Op het eerste oog niet veel bijzonder aan op te merken. Stof moet een keer gereinigd worden maar dat is natuurlijk niet zo spannend. Echter, toen ik ze op de kop had om even alles na te kijken betreft de onderstellen (deze zoek ik overigens nog voor de Mk2, als je iets hebt liggen doe me alsjeblieft bericht!!) Zag ik een paar scheurtjes in de stoelframes. Na iet beter te kijken zag ik steeds meer broddelwerk... Daarop maar besloten de stoelen te demonteren (wat echt bizar simpel blijkt) en daarop deze prachtige verlepte frikandellen aangetroffen: Nou lees ik wel eens vaker dat de onderstellen op bekende plekken wel eens willen scheuren, maar ik vermoed dat deze als schietstoel is gebruikt in een F-16, en daarna is gerepareerd door een blinde geit. Afijn, gezien ik het toch fijn zou vinden als de stoelen bij een eventuele botsing ook vast blijven zitten aan de auto, ga ik deze maar eens goed onder handen nemen. Het idee is om de complete rails opnieuw te laten snijden en kanten en deze weer op de juiste plek aan het frame te lassen. Alleen heb ik hiervoor jullie hulp nodig.. De gaten die nu in het onderstel zitten kloppen geloof ik van geen kant. Heeft iemand voor mij het gatenpatroon zoals dit zou moeten zijn voor deze Recaros? Het gaat om 2 rijen van 3 gaten, waarvan er twee kort bij elkaar aan de voorzijde zitten en 1 achteraan. Het standaard Recaro patroon (waarvan ik de maten maar niet op internet kan vinden. Als iemand dit zou kunnen en willen nameten zou je mij een enorm plezier doen! |
#962
|
||||
|
||||
Quote:
Met een grotere HRC diameter ben je toch juist sterker? Ik vermoed dat het probleem elders zit?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#963
|
||||
|
||||
Quote:
Een grotere diameter betekend dat juist minder remdruk/kracht. Stel je trapt een grote of een kleine HRC in met dezelfde kracht, dan zal de kleine juist de hoogste remdruk generenen (kracht wordt over de oppervlakte verdeeld dus de kleine heeft een hogere druk (N/mm2). Keerzijde is dat de kleinere cylinder verder zal moeten worden ingedrukt om de verplaatsing van de zuigers in de remklauwen te compenseren (het verplaatste volume van een kleinere cilinder is natuurlijk minder dan een grote). Hierdoor moet ik met een 22.2 [mm] heel diep trappen voordat ik een goede bite krijg, wat gewoon heel erg vervelend voelt. Maar met een 25.4 [mm] dus met weinig pedaalslag heel hard moet trappen. De 23,8 [mm] zit een beetje tussen deze waarden is, dus ik hoop dat deze de goede verhouding zal bieden tussen de pedaalslag en de benodigde kracht |
#964
|
||||
|
||||
Quote:
Gat 1 = 0 Gat 2 = 235mm Gat 3 = 260mm Breed zitten ze op 405mm. Vanaf de achterzijde begint gat 1 op 90mm dit is +/- omdat die ronding niet exact te meten valt met een rolmaat op een donkere zolder. Gat 3 tot de voorzijde is 140mm, ook weer +/-.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#965
|
||||
|
||||
Quote:
Eindbaas Precies wat ik nodig heb, hartelijk dank! |
#966
|
||||
|
||||
Geweldige tekst weer Succes met het aanpassen van de onderstellen!!
ps doe mij ook maar zo'n potje motivatie
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#967
|
||||
|
||||
Quote:
Dat iemand dit gewoon weer terug in een auto zet....
__________________
|
#968
|
||||
|
||||
aardig gek wel ja! beter maar gelijk goed doen
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#969
|
||||
|
||||
Quote:
Eigenlijk alle Recaro stoelen zijn zo gescheurd. Plaatwerk van de frames is zo dun. En vergeet niet het spul is onderhand al aardig op leeftijd.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#970
|
||||
|
||||
Quote:
Alles is inderdaad letterlijk 1 [mm] dik, dus ergens ook niet super verrassend. Ik las ook al wel meer dat ze veelal gescheurd zijn in de basis. De rugleuning voelde los van het onderstel ook al erg wiebelig dus deze moet ik ook nog maar eens even leeghalen en controleren.. |
#971
|
||||
|
||||
Gisteravond even bezig geweest met het passen in de golf. Omdat deze stoelen origineel uit een Escort Mk5 RS2000 komen, zijn het blijkbaar de enige serie LS onderstellen welke niet het standaard 6 gaats Recaro patroon hebben. Heb ik weer
De sledes zijn ook 50 [mm] hoger door dit systeem, waardoor ik met originele mk2 recaro stoelframes dus veels te hoog kom te zitten. Ik ben 1,87 dus het is sowieso al vrij krap in de Mk2 qua hoofdruimte. Gisteren even de originele stoelen gedemonteerd om te kijken of ik iets met dit bestaande frame kan, maar conclusie is dat ik hem net zo goed vanaf 0 kan construeren omdat dit evenveel werk is (werk als engineer/tekenaar in de machinebouw dus dat ligt mij wel). Gelukkig is er vrij veel ruimte in de vloer van de mk2 om iets stevigs kwijt te kunnen. Hoe ik het nu voor ogen heb, komt het zitvlak als zo'n 5 centimeter lager dan de huidige stoelen. Tevens ga ik proberen de originele verstelmechaniek te behouden, hier heb ik denk ik wel voldoende ruimte voor: |
#972
|
||||
|
||||
dat gaat wel goed komen hoor ik al, en dan komt het met de ruimte icm lengte ook wel goed
ik had hier voorheen in de oude mk2 de elektrische recaro's met 1.92 en een schuifdak heeel soms met een flinke hobbel raakte ik de hemel wel eens
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#973
|
||||
|
||||
Lekker bezig
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#974
|
||||
|
||||
Lang leve technologie. Gisteren even de onderzijde van het zitvlak van de Recaro en de vloer van de Mk2 ingescand met de 3D Scanner. Ik had de ruimte al wel enigszins ingemeten maar toch altijd fijn om te verifiëren dat je geen meetfout hebt gemaakt, wat toch al snel kan gebeuren in zo'n 3D-vlak.
. Nu rest nog het inmeten van de hendel/stang voor de verstelmechaniek en dan zijn de onderstellen klaar om gesneden en gekant te worden Last edited by RobertVoorst : 23-01-2025 at 11:30. |
#975
|
||||
|
||||
Cool! Heb je die scanner via je werk of heb je er zelf eentje?
__________________
|
#976
|
||||
|
||||
Quote:
Die scanner heb ik inderdaad even van werk geleend, Revopoint Miraco Plus. Maar hij is wel zodanig betaalbaar (voor zulke apparaten dan) (€1600,- incl. btw) dat ik er ooit zelf nog wel een wil aanschaffen. Compleet stand-alone en draagbaar ding, dus geen gehannes met een laptop en kabels. We scannen er op werk ook vaak grote delen zoals trailerchassis/landbouwmachines mee. Scheelt zoveel inteken, gok en giswerk |
#977
|
||||
|
||||
wat een heerlijke technologie is dat toch! en fijn als je dit tot de beschikking is
mooi frame zo
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |