#341
|
|||
|
|||
Vandaag een behoorlijke doos van Autodoc binnen gekregen:
Met 2 aluminium Audi TT draagarmen voor de Golf GTI. Deze hebben massieve rubbers, en verstelbare fuseekogels voor wat meer camber. Dit leek mij de meest OEM en comfortabele manier om wat meer camber op de voorwielen te krijgen. Daarnaast nieuwe trommelremmen en lagers voor de achteras van de Up. En het nieuwe kettinghuis voor de Leon. De Up was iets minder zuinig de afgelopen tijd, dus ik heb de achterkant eens op gekrikt, en links achter draait het wiel iets van 2 omwentelingen nadat ik die een slinger geef, en rechts achter wel zo'n 10 omwentelingen. Hierom maar besloten om maar gelijk links en rechts te doen, en dan ook maar meteen de remmen en de lagers, dan is de hele achteras in 1 keer klaar. En ik had aanvragen verstuurd voor het lassen van aluminium intercooler buizen. De goedkoopste reactie was 300 Euro, wat ik natuurlijk weer te duur vond. Voor de passagierskant heb ik een 180 graden bocht gevonden met de juiste radius, en voor de bestuurderskant heb ik maar een buis en wat bochten besteld bij JM Tuning, en deze zelf maar gelast van RVS. Wel wat zwaarder helaas, maar op deze manier kost het maar een paar tientjes. De lassen laat ik gewoon zitten voor de sterkte, en omdat ik geen velsrandje kan zetten, bij de uiteindes ook maar een randje gelast zodat ze niet los schieten. Nu nog even snel een laagje verf erop, en het past ook nog perfect. |
#342
|
||||
|
||||
zelf een avondje lekker knutselen en 300 besparen dat zijn toch wel de leukste klusjes
lekker bezig met de update's
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#343
|
||||
|
||||
Moi gemaakt hoor, maar als je rvs kan lassen (tig?) kun je toch ook alu lassen? Of heb je daar de juiste materialen en gas niet voor?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#344
|
||||
|
||||
Quote:
Zo te zien is dit gewoon met de MIG gedaan, met de juiste draad is RVS hier goed mee te lassen. |
#345
|
||||
|
||||
Quote:
Maar alu natuurlijk niet
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#346
|
||||
|
||||
Quote:
Alu lassen met MIG is mogelijk, maar dan moet je ook een passend MIG apparaat hebben welke kan Pulsen en het juiste gas en draad. Iets wat buiten het bereik van de gemiddelde hobbybob ligt zegmaar |
#347
|
||||
|
||||
Quote:
Daar heb je een lasapparaat met wisselspanning voor nodig. Dan komt er nog wel het een en ander voor kijken omdat je ook sterk van het te lassen materiaal (de samenstelling) afhankelijk bent, het beroerde is dat het smeltbad lastig te controleren is en in eens 'wegvalt'. Lees nog steeds met veel plezier mee, PRACHTIG!!! |
#348
|
|||
|
|||
Quote:
Ja zeker. Wel iets minder dan 300, moest alsnog wel wat materieel aanschaffen, maar scheelt een hoop. |
#349
|
|||
|
|||
Quote:
Gewoon MIG gelast. |
#350
|
|||
|
|||
Quote:
Mooi om te horen. |
#351
|
|||
|
|||
Omdat ik een beetje vast zit aan de voorkant van de auto, ben ik maar vast begonnen met het interieur. Ik heb de stoel met gordels verwijderd, en netjes op zolder gestald. En ik heb 2 deuren gedemonteerd, waarvan ik de achterste al lichter heb gemaakt.
Het originele gewicht viel mij al reuze mee, maar er kwam ook nog een mooi gewicht uit, ik ben van 15,3 kg naar 11,7 kg gegaan. Een besparing van 3,6 kg, en bijna 24%. De deur aan de voorzijde is met 24,3 kg wat zwaarder, maar hopelijk komt daar ook wat meer gewicht uit. En dan lijkt zo'n auto toch best ruim ineens van binnen. |
#352
|
|||
|
|||
Ik heb uit beide linker deuren bijna 11 kg kunnen halen, wat rondom voor een mooie gewichtsbesparing van 22 kg gaat zorgen. Hiermee kan ik de gewichtstoename van de kooi al voor een groot deel opvangen.
De bestuurdersdeur wordt nog weer afgeschermd door het paneel wat ik daar al had. |
#353
|
||||
|
||||
Netjes, dat schiet zo wel op ja
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |