|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (1 members and 0 guests) | |
bprijs |
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
||||
|
||||
Test Golfje 1 Diesel 1977
|
||||
|
||||
aah mooi GLDtje in de film..
nog met de langere gloeiinstallatie..soms bijna een minuut voorgloeien.. ik heb zelf ooit een rode 2 deurs GLD gehad uit 76.. daar ben ik goed of slecht mee weggekomen ..die heb ik omdat ik hem niet doodgeremd kreeg in de vangrail gedrukt..stond volgens mij al 4 ton op ofzo..en de vorige eigenaar had me af gewaarschuwd..uitkijken als hij goed warm is..dan gaat ie op de loop.. waarvan akte.. mja ik had het ding overigens enkel gekocht voor het brons getint glas..de rest was zo rot als een krant.. |
|
||||
|
||||
Mijn eerste auto was een vaalgroene Golf D uit 1977.
Was toen ik hem kocht al 10 jaar oud en had (waarschijnlijk later aangebracht) kunstoffen bumpers. Zo leek hij een paar jaar jonger, wist men veel dat die stalen bumpers later zo gewild zouden worden ... Rainer Günzler merkte het al op, de motor was niet bepaald stil bij stationair toerental. Vooral bij koude motor resoneerde het dashboard en nagelde de motor er lustig op los ... Voordeel van de dieselmotor is / was wel de trekkracht bij lage toerentallen, afslaan bij wegrijden was er vrijwel nooit bij. Dat was met de toenmalige benzinemotor met carburateur wel anders ...
|
||||
|
||||
Quote:
Toen werd alles gemoderniseerd/gemodificeerd aan de Golfjes uit de jaren 70, niet alleen de bumpers, maar ook de brede achterlichten van de late Golfjes 1, de dashboards uit die late modellen werden erin gemonteerd (d.w.z. die van de late GL + GTI), of van de Golf 2 en zelfs van BMW's E21. Ja, ik heb die tijden ook meegemaakt. Tegenwoordig wordt andersom nogal eens graag gedaan, tittentacho dash's in, en kleine achterlichten + stalen bumpers aan late Golfjes 1.
|
||||
|
||||
heb er bij mij achter op het terrein nog 1 staan .een 82er vol met losse onderdelen..
moest van de week wat dingen verrijden /opruimen.. i shit you not..ding had 2 jaar niet gelopen..ik zet er een volle accu in..even gloeien.. een shot remmenreiniger in het luchtfilter en 'rammel' meneer startte gewoon.. moet je met een moderne euro 6 common rail niet doen..dat word nooit nog wat... |
|
||||
|
||||
@Heinz74
Had je even moeten filmen man. Will it start video op youtube zetten. Kijken miljoenen mensen naar.