|
||||
|
||||
Polo 6kv classic vloermat bestuurderszijde zeiknat
De bestuurdersmat van onze polo is drijfnat. Voordat ik echt opzoek ga naar de oorzaak, wat zijn de mogelijke oorzaken?
Het viel me op dat de mat linksachter ook nat is en ter plaatse van het linkerachterwiel (net vóór het achterwiel in de binnenste wielkastrand, op het einde van de dorpel) een dop mist in de bodem. Kan dat de oorzaak zijn? Het is in ieder geval niet: - Lekkende kachelradiateur - Verstopte condenswaterafvoer a/c Iemand nog andere ideeen? En er lijkt een link te zijn met de grote hoeveelheid regen van vandaag. |
|
|||
|
|||
Is er misschien rot in de bodemplaat of dorpels waardoor water binnen kan komen
Lekkend dakraam Slecht afsluitend deur rubber Ramen sluiten niet goed af Afvoertje van de paravaanbak verstopt waardoor hij water naar binnen zuigt als de aanjager aan staat |
|
||||
|
||||
Ik heb nu een gat ondekt in de folie achter de deurbekleding. Deze heb ik nu maar even dichtgeplakt en nu afwachten. Parafaan was in ieder geval droog, dakraam heeft ie niet. Deurrubbers zou ook nog kunnen, als het nu niet verholpen is, ga ik dat onderzoeken. Bedankt!
|
|
||||
|
||||
Ik ben hier nog steeds nog niet uit. Een tijd terug heb ik wat kleine openingen in het folie achter de deurbakken dichtgetaped, waarbij ik dus veronderstelde dat het probleem zou zijn opgelost. Vanmorgen in de stromende regen naar werk gereden en nu weer de vloer mat van de bestuurderskant voor en achter kletsmat. Het lijkt voor natter dan achter en alleen de bodem is nat. Wat hoger op rond de pedalen of de middenconsole is het gewoon droog. Vanmiddag wat van die plastic doppen onder de auto aan de achterzijde dorpel losgetrokken en toen stroomde er nog wat water uit deze openingen. Waar kan dat water nou nog vandaan komen? Zou het dan toch een gat in de bodem zijn?
Edit: ramen waren vanmorgen uiteraard dicht, auto heeft geen dakraam |