#201
|
|||
|
|||
Geen idee, nooit gemeten.
|
#202
|
||||
|
||||
Denk dat je het wel bij de carbase van AutoWeek kan vinden. Dalijk ff kijken.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#203
|
|||
|
|||
De auto staat weer op de wielen, dus het was hoog tijd voor een wasbeurt, zie de vooraf foto's.
Ik heb goede hulp gehad. Stiekem een klein blokje om gereden, en toen weer snel terug in zijn hok. Op internet werd al geschreven dat het draad van de stuurstang wat het stuurhuis in gaat te kort is van een TT, en daarom niet zomaar een optie is bij TT fusees. Ik wou dit graag zelf even zien, en dat blijkt te kloppen. Deze gaat dus weer retour. |
#204
|
|||
|
|||
Gister de auto laten uitlijnen. Dit is de afstelling geworden:
Ik had aangegeven dat mijn band linksvoor behoorlijk was afgerond aan de buitenkant, en ik dus waarschijnlijk wel iets meer camber kon gebruiken. Zijn reactie was dat de stabilisator stangen voor minder rol gingen zorgen. Uiteindelijk heeft Rouke hem naar de 3,5 graden camber gezet. Is het te lezen? Grofweg, 3,5 graden camber voor, 7,3 graden caster, 5 min uitspoor per kant. Achter, 2,4 graden camber en rechte sporing. Last edited by Scully : 10-11-2023 at 13:37. |
#205
|
||||
|
||||
Waarom heb je / is er achter voor rechte sporing gekozen?
Geen commentaar hoor! Gewoon benieuwd gezien ik hem eigenlijk als licht toespoor had verwacht i.v.m. stabiliteit bij rechtuit en snelle lange bochten. Zero Toe is natuurlijk wel het meest neutraal met de minste bandenslijtage (maar dus ook iets minder grip achter) en geen voorkeur in langzame korte of lange snelle bochten. |
#206
|
|||
|
|||
De vorige keer hadden we dit zo gezet op advies van Rouke om een neutrale beginwaarde te krijgen, en van daaruit verder te gaan. Vanwege de aanpassingen eerst zo laten staan.
|
#207
|
|||
|
|||
Vandaag ben ik naar JD Engineering geweest om de Seat te laten tunen. Een tijdje terug heb ik nog een sessie gereden op Assen, puur om even wat meters op de koppeling te zetten, voordat die vol gas de testbank op zou gaan.
Ik heb 1 sessie gedaan, en ben niet boven de 3000 toeren geweest. Het scheelde dat het zeiknat was, en de rest op de baan ook niet zo hard ging. Vervelend akkefietje wat ik daar had, was dat mijn wiel linksvoor los kwam in de uitloopronde, terwijl ik de avond ervoor de wielen nog op moment had nagedraaid. Wellicht toch niet alle wielen? Bij ingang pits werd het zo erg dat ik moest stoppen. Toen ik uit stapte bleek dat het wiel er nog net op zat/hing met 1 bout, en 4 bouten lagen 10 meter achter de auto. Na wat hulp van de mensen daar, snel het wiel er weer op, en de auto op de trailer gezet en naar huis. De wielen van de Seat heb ik voor de zekerheid nog een poosje onder de Golf gehad om te kijken of die niet weer los zou komen. Behalve wat cosmetische schade in het wiel en op de remklauw is dit gelukkig met een sisser afgelopen. Dan vandaag naar JD Engineering. Dit vond ik toch wel wat spannend. Toen ik de Golf liet tunen had die iets van 50000 gelopen, dus gooi die software er maar op. De Seat heeft bijna 2,5 ton gelopen, en ik heb behoorlijk wat uit elkaar gesleuteld en weer in elkaar geprutst, en dan gaan er ineens experts mijn werk beoordelen. Auto vast gesjord, en na de eerste keer gas geven, ging de auto uit, en de koptelefoon af. Ik denk, ojee, daar gaan we. Hij vroeg of ik iets wist van een boostlek omdat de auto maar 0,3 bar haalde bij 60% load. Met een lektester snel de oorzaak gevonden, de boostpipe direct na de turbo zat niet goed vast geklikt. Dit gerepareerd, een testrun gedaan en 230 pk, wat wel aangeeft dat er geen lucht meer weg lekt. Daarna de eerste tuning erop, en toen ging die al richting de 300 pk, maar wel met een raar verloop in de grafiek. Bleek dat de gewenste benzinerail druk niet werd gehaald. Deze was 60 bar ipv 110 bar. Nadat ik aangaf dat er een goedkope (vrij nieuwe) Ridex hoge druk benzinepomp op zat (zat al op de auto toen ik die kocht) en ik had gevraagd of ze geen andere hadden liggen, is besloten om de tuning hier dan maar op aan te passen. Ik was bang dat er niet veel over bleef van de 300 pk die intussen al was aangetikt, maar dit viel uiteindelijk reuze mee met een mooie 295 pk en 430 Nm. Advies was wel om er een Loba upgrade pomp op te zetten, en daarmee zou die wel vrij makkelijk over de 320 pk moeten gaan. Eerst hier maar eens mee rijden, prio 1 is nog steeds een rolkooi op dit moment. |
#208
|
||||
|
||||
Mooi vermogen met zo'n lege auto! Ook goed om te weten dat wanneer je de pomp aanschaft er nog meer in zit. Blijft een leuk project dit!
__________________
|
#209
|
||||
|
||||
Nice nice!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#210
|
||||
|
||||
Mooi resultaat, en ik ben erg benieuwd hoe snel de auto gaat zijn, ben bang dat je vrij snel gaat zijn
|
#211
|
||||
|
||||
Netjes!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#212
|
||||
|
||||
mooi resultaat!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#213
|
|||
|
|||
Thanks allen.
Quote:
Eens zien of ik die oude Golfjes een beetje bij kan houden. (Eerst maar eens zien of ik de Clio kan evenaren) |
#214
|
||||
|
||||
Ik denk dat zelfs geheime wapens niet veel gaan helpen. Met dat vermogen kun je elke bocht verpesten en nog bijtrekken :P
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#215
|
||||
|
||||
mooi vermogen zo! wat was het gewicht van de auto ook alweer ongeveer?
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#216
|
|||
|
|||
Quote:
Die schat ik nu op 1120 kg. Quote:
Dat zal nog wel meevallen. Qua pk/gewicht verhouding zitten Frank en René nog steeds beter. |
#217
|
||||
|
||||
Ja dat is piek pk en dan nog zit je ruim boven mijn Golf (200pk/1000kg).
Met dat koppel wat meer dan 2x zo hoog is op de piek en 1,5 over de hele brandbreedte trek je echt wel een héél stuk harder weg. Ik denk dat een betere pk/gewicht verhouding niet betekent dat je tegen dat koppel op kan met een NA motor Ik merk het ook heel duidelijk met die Ateca; onze BMW had 218pk en 250Nm op 1445 kg (leeg) en de Ateca heeft een turbo motor met 190pk en 320Nm op 1436 kg, maar die laatste is echt gewoon veel sterker onderin.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#218
|
|||
|
|||
Breng die Ateca maar eens naar JD, dan is het helemaal een verschil met die BMW.
Maar ben benieuwd, wellicht eens wat sprintjes tegen Frank doen als we samen op de baan zijn. |
#219
|
||||
|
||||
lekker vermogen hoor met het gewicht zo
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#220
|
||||
|
||||
Quote:
Ja I know, VAG techniek kan er ook al 400Nm en 255 pk uithalen met een standaard chip, terwijl je op 95 kan blijven rijden. Dat is allemaal veel makkelijker met turbo moteren
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |