Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #401  
Old 29-06-2023, 10:59
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Nou, het heeft lang geduurd maar het spuitwerk is klaar




























En ook de grille is nu helemaal klaar, het chroom gaat er niet helemaal 100% vanaf met chloor maar na wat schuren was hij helemaal schoon en nu staat hij te droge in de matzwarte lak.




De BBS'en liggen al een tijdje klaar met nieuwe Michelin PS4's eronder dus ik zit in spanning af te wachten om de auto weer in elkaar te zetten




Binnenkort meer
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #402  
Old 29-06-2023, 16:51
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 929
Default

Top.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #403  
Old 02-07-2023, 09:27
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Wat weer een leuk verslag zo
Gaat weer helemaal goed komen
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #404  
Old 04-07-2023, 06:53
thomassie thomassie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 21
Default

Knap!
Reply With Quote
  #405  
Old 07-07-2023, 18:01
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Gisteren heb ik de S3 weer zover opgebouwd dat ik er gewoon weer mee mag rijden, de afwerking ga ik stuk voor stuk op mn gemak doen maar de basis is er

Ik heb wel gelijk alle delen op elkaar afgesteld zodat de lijntjes overal recht zijn en dezelfde afstand hebben. En zodat de deur weer fatsoenlijk sluit.

De achterklep weer vast gemonteerd en de achterbumper er weer op:




En de rechterdeur weer terug op zijn plek:




En de motorkap + voorruit ook weer terug. Ik heb er uiteindelijk een originele audi ruit voor besteld omdat ik er toch het liefst gewoon een originele ruit in heb










De koplampglazen heb ik opnieuw in de blanke lak laten zetten. Dus geen doffe koplampen meer nu



















Nieuwe raamgeleiders, deze gaan vaak kapot en bekrassen de ruit dan







En ik kon het niet laten om de bbs'en te monteren... ben echt blij met de keuze, ze passen achter perfect en voor heb ik iets smallere spacers nodig. Heb nu 8mm en dat wordt 5mm. En daarna misschien nog iets of wat spelen met de camber/uitlijning en dan moet ik een heel eind zijn













En dit is de situatie nu bij de voorwielen. Het lijkt op de foto wel ernstiger dan het in werkelijkheid is.







De sierlijsten aan de bijrijderskant heb ik ook nieuw besteld en laten spuiten. De achterste was ooit een keer door iemand opnieuw geplakt (te laag) en kwam daarom nooit uit met de sierlijst voor. Maar dat is nu ook verholpen










En de grille is ondertussen ook helemaal klaar




Dat was het voor nu, stukje bij beetje wordt het weer een geheel!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 07-07-2023 at 18:04.
Reply With Quote
  #406  
Old 08-07-2023, 06:50
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Netjes hoor! Velgen staan hem ook goed.
Reply With Quote
  #407  
Old 24-07-2023, 18:35
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Lekker!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #408  
Old 02-08-2023, 19:43
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Ondertussen gaat het opbouwen voorspoedig, ik neem er wel de tijd voor zodat het ook goed gebeurt maar het schiet goed op

Achterbumper terug in elkaar gezet en de nieuwe wielkuipen gemonteerd. Uiteraard met nieuwe boutjes en sierlijst bovenop de bumper







Ook heb ik de wielkuip behandeld omdat er her en der wat beginnende roestplekjes zaten










De spacers heb ik ook vervangen voor 5mm in plaats van 8mm. Nu raakt hij de schermen voor niet zo snel meer. Misschien nog een beetje camber en dan past het precies







Achter raakte hij helaas de nieuwe wielkuipen dus heb ik hem even iets omhoog gezet, en dan pas ik dat met het uitlijnen en het op hoogte zetten wel weer aan.







Kokers links en rechts zijn ook weer gemonteerd:







Het nieuwe achterklep paneel heb ik ook gemonteerd want de oude was ook wel erg versleten:




Na wat onderzoek en het navragen bij experts kwam ik erachter dat de reden waarom mijn interieur verlichting erg knipperde waarschijnlijk de voltage regulaltor was. Aangezien dit de 3e keer zou worden dat ik hem ging vervangen vroeg ik me af of er niet iets anders veroorzaakte dat hij telkens kapot ging. Ik vond hem al een lange tijd langzaam starten dus heb ik op de gok de startmotor vervangen en dat bleek inderdaad het probleem te zijn want hij start 2x zo snel nu!




Erg fris zag de startmotor er ook niet meer uit










En vandaag heb ik nog even alle koelvloeistof slangen vervangen voor de forge exemplaren:







Het enige waar ik momenteel tegenaan loop is dat de xenonlampen recht naar de grond richten en ik ze niet afgesteld krijg. En adaptatie in Vagcom lijkt niet te werken ondanks dat de motortjes in de koplampen goed zijn. Misschien zijn de hoogte sensoren op de draagarmen kapot


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 03-08-2023 at 08:58.
Reply With Quote
  #409  
Old 02-08-2023, 20:00
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 929
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Het nieuwe achterklep paneel heb ik ook gemonteerd want de oude was ook wel erg versleten:





Ja poeh poeh, dat kan echt niet meer hoor. Denk dat die achter in mijn Golf 7 er slechter aan toe is. Maar geweldig wat je er allemaal mee doet, wordt echt weer als nieuw zo.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #410  
Old 02-08-2023, 21:29
roelgts's Avatar
roelgts roelgts is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 213
Default

Echte liefhebber! Prachtig werk!
__________________
Projectcar: Golf MK1 GTS
Instagram: gts_mk1
Daily : Audi A3 8V '12
Reply With Quote
  #411  
Old 03-11-2023, 22:48
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

@Roelgts thanks!

Helaas sloeg het noodlot een paar weken geleden toe, van het een op het andere moment ging de auto niet makkelijk meer in alle versnellingen. En tijdens het op laten komen van de koppeling hoorde je een piepend druklager geluid.. dus na wat standaard dingen checken zoals schakelkabels etc. Toch tot de conclusie gekomen dat de bak er weer af moet.







Gelukkig moet ik zeggen dat het deze keer érg gemakkelijk ging. Het helpt natuurlijk dat het de 4e keer was.




Na het loshalen kwam ik er al snel achter dat het niet het druklager was maar roest op de prise-as waardoor de plaat niet goed vrij kwam. Drukgroep en koppelingsplaat hebben we geïnspecteerd en zagen er op het eerste oog goed uit

Dus, alles schoon en roestvrij gemaakt en een nieuw druklager erin aangezien ik die toch al had.




Maarrr... alles terug gezet, en nogsteeds hetzelfde probleem. Of nouja, minder maar hij gaat nogsteeds niet lekker in z'n versnelling. Dus na overleg met een collega toch tot de conclusie gekomen dat waarschijnlijk door het vast zitten door de roest de koppelingsplaat krom is.

Dus, dat wordt weer een nieuwe koppeling bestellen en alles er weer af

Ondertussen wel ook al het onderhoud uitgevoerd zoals olie, bougies, bakolie, haldex en remvloeistof.

Ook was de bedoeling de oliekoeler te vervangen voor een nieuwe maar helaas bleek ik niet de goede te hebben. Dus dit moet ook nog een keer opnieuw




Nieuwe kleppendeksel pakking:










Overigens ook eindelijk de upgrade xenons goed af kunnen stellen. Foto's van het lichtbeeld volgen later


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #412  
Old 25-11-2023, 21:57
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Nou.. ondertussen na poging 5 of 6 is het eindelijk opgelost het bleek een van de veren in de koppelingsplaat te zijn die gebroken was. Heel vreemd en ik heb geen flauw idee hoe dit kan gebeuren na 40.000km. Ik gebruik geen launch control of andere gekke dingen.. het is me echt een raadsel

De nieuwe koppelingsplaat echter is hetzelfde onderdeelnummer maar toch wel echt anders. Dus het zou ook zomaar een productiefout kunnen zijn geweest.













De drukgroep was niets aan te zien en zo goed als nieuw







Het vliegwiel heeft helaas wel iets of wat schade opgelopen maar niets wat ook daadwerkelijk effect heeft gelukkig




Het vliegwiel weer even mooi opgeschuurt en schoongemaakt







En hier kun je zien dat er best wel verschil in het design zit tussen de oude en de nieuwe. Ik ga wel even een mailtje sturen naar Sachs want volgens mij zou dit eigenlijk niet moeten kunnen







En de bak er weer onder







De bak rammelt nu ook een stuk minder dan voorheen (wat ook niet gek is natuurlijk)
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 26-11-2023 at 13:35.
Reply With Quote
  #413  
Old 26-11-2023, 09:44
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 966
Default

Goed te lezen dat het is opgelost! klasse, gelukkig geen gebrek aan doorzettingsvermogen en prefectie hier!
Reply With Quote
  #414  
Old 26-11-2023, 12:06
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,554
Default

netjes man! ziet er allemaal erg goed uit, en fijn dat het probleem dan toch eindelijk is opgelost!

blijf altijd een kleine zwak houden voor dit model..
pas kwam er weer een gele met geel interieur voorbij echt tof!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum