#401
|
||||
|
||||
Nou, het heeft lang geduurd maar het spuitwerk is klaar
En ook de grille is nu helemaal klaar, het chroom gaat er niet helemaal 100% vanaf met chloor maar na wat schuren was hij helemaal schoon en nu staat hij te droge in de matzwarte lak. De BBS'en liggen al een tijdje klaar met nieuwe Michelin PS4's eronder dus ik zit in spanning af te wachten om de auto weer in elkaar te zetten Binnenkort meer
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#402
|
|||
|
|||
Top.
|
#403
|
||||
|
||||
Wat weer een leuk verslag zo
Gaat weer helemaal goed komen
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#404
|
|||
|
|||
Knap!
|
#405
|
||||
|
||||
Gisteren heb ik de S3 weer zover opgebouwd dat ik er gewoon weer mee mag rijden, de afwerking ga ik stuk voor stuk op mn gemak doen maar de basis is er
Ik heb wel gelijk alle delen op elkaar afgesteld zodat de lijntjes overal recht zijn en dezelfde afstand hebben. En zodat de deur weer fatsoenlijk sluit. De achterklep weer vast gemonteerd en de achterbumper er weer op: En de rechterdeur weer terug op zijn plek: En de motorkap + voorruit ook weer terug. Ik heb er uiteindelijk een originele audi ruit voor besteld omdat ik er toch het liefst gewoon een originele ruit in heb De koplampglazen heb ik opnieuw in de blanke lak laten zetten. Dus geen doffe koplampen meer nu Nieuwe raamgeleiders, deze gaan vaak kapot en bekrassen de ruit dan En ik kon het niet laten om de bbs'en te monteren... ben echt blij met de keuze, ze passen achter perfect en voor heb ik iets smallere spacers nodig. Heb nu 8mm en dat wordt 5mm. En daarna misschien nog iets of wat spelen met de camber/uitlijning en dan moet ik een heel eind zijn En dit is de situatie nu bij de voorwielen. Het lijkt op de foto wel ernstiger dan het in werkelijkheid is. De sierlijsten aan de bijrijderskant heb ik ook nieuw besteld en laten spuiten. De achterste was ooit een keer door iemand opnieuw geplakt (te laag) en kwam daarom nooit uit met de sierlijst voor. Maar dat is nu ook verholpen En de grille is ondertussen ook helemaal klaar Dat was het voor nu, stukje bij beetje wordt het weer een geheel!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' Last edited by wessel97 : 07-07-2023 at 18:04. |
#406
|
|||
|
|||
Netjes hoor! Velgen staan hem ook goed.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#407
|
||||
|
||||
Lekker!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#408
|
||||
|
||||
Ondertussen gaat het opbouwen voorspoedig, ik neem er wel de tijd voor zodat het ook goed gebeurt maar het schiet goed op
Achterbumper terug in elkaar gezet en de nieuwe wielkuipen gemonteerd. Uiteraard met nieuwe boutjes en sierlijst bovenop de bumper Ook heb ik de wielkuip behandeld omdat er her en der wat beginnende roestplekjes zaten De spacers heb ik ook vervangen voor 5mm in plaats van 8mm. Nu raakt hij de schermen voor niet zo snel meer. Misschien nog een beetje camber en dan past het precies Achter raakte hij helaas de nieuwe wielkuipen dus heb ik hem even iets omhoog gezet, en dan pas ik dat met het uitlijnen en het op hoogte zetten wel weer aan. Kokers links en rechts zijn ook weer gemonteerd: Het nieuwe achterklep paneel heb ik ook gemonteerd want de oude was ook wel erg versleten: Na wat onderzoek en het navragen bij experts kwam ik erachter dat de reden waarom mijn interieur verlichting erg knipperde waarschijnlijk de voltage regulaltor was. Aangezien dit de 3e keer zou worden dat ik hem ging vervangen vroeg ik me af of er niet iets anders veroorzaakte dat hij telkens kapot ging. Ik vond hem al een lange tijd langzaam starten dus heb ik op de gok de startmotor vervangen en dat bleek inderdaad het probleem te zijn want hij start 2x zo snel nu! Erg fris zag de startmotor er ook niet meer uit En vandaag heb ik nog even alle koelvloeistof slangen vervangen voor de forge exemplaren: Het enige waar ik momenteel tegenaan loop is dat de xenonlampen recht naar de grond richten en ik ze niet afgesteld krijg. En adaptatie in Vagcom lijkt niet te werken ondanks dat de motortjes in de koplampen goed zijn. Misschien zijn de hoogte sensoren op de draagarmen kapot
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' Last edited by wessel97 : 03-08-2023 at 08:58. |
#409
|
|||
|
|||
Quote:
Ja poeh poeh, dat kan echt niet meer hoor. Denk dat die achter in mijn Golf 7 er slechter aan toe is. Maar geweldig wat je er allemaal mee doet, wordt echt weer als nieuw zo. |
#410
|
||||
|
||||
Echte liefhebber! Prachtig werk!
|
#411
|
||||
|
||||
@Roelgts thanks!
Helaas sloeg het noodlot een paar weken geleden toe, van het een op het andere moment ging de auto niet makkelijk meer in alle versnellingen. En tijdens het op laten komen van de koppeling hoorde je een piepend druklager geluid.. dus na wat standaard dingen checken zoals schakelkabels etc. Toch tot de conclusie gekomen dat de bak er weer af moet. Gelukkig moet ik zeggen dat het deze keer érg gemakkelijk ging. Het helpt natuurlijk dat het de 4e keer was. Na het loshalen kwam ik er al snel achter dat het niet het druklager was maar roest op de prise-as waardoor de plaat niet goed vrij kwam. Drukgroep en koppelingsplaat hebben we geïnspecteerd en zagen er op het eerste oog goed uit Dus, alles schoon en roestvrij gemaakt en een nieuw druklager erin aangezien ik die toch al had. Maarrr... alles terug gezet, en nogsteeds hetzelfde probleem. Of nouja, minder maar hij gaat nogsteeds niet lekker in z'n versnelling. Dus na overleg met een collega toch tot de conclusie gekomen dat waarschijnlijk door het vast zitten door de roest de koppelingsplaat krom is. Dus, dat wordt weer een nieuwe koppeling bestellen en alles er weer af Ondertussen wel ook al het onderhoud uitgevoerd zoals olie, bougies, bakolie, haldex en remvloeistof. Ook was de bedoeling de oliekoeler te vervangen voor een nieuwe maar helaas bleek ik niet de goede te hebben. Dus dit moet ook nog een keer opnieuw Nieuwe kleppendeksel pakking: Overigens ook eindelijk de upgrade xenons goed af kunnen stellen. Foto's van het lichtbeeld volgen later
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#412
|
||||
|
||||
Nou.. ondertussen na poging 5 of 6 is het eindelijk opgelost het bleek een van de veren in de koppelingsplaat te zijn die gebroken was. Heel vreemd en ik heb geen flauw idee hoe dit kan gebeuren na 40.000km. Ik gebruik geen launch control of andere gekke dingen.. het is me echt een raadsel
De nieuwe koppelingsplaat echter is hetzelfde onderdeelnummer maar toch wel echt anders. Dus het zou ook zomaar een productiefout kunnen zijn geweest. De drukgroep was niets aan te zien en zo goed als nieuw Het vliegwiel heeft helaas wel iets of wat schade opgelopen maar niets wat ook daadwerkelijk effect heeft gelukkig Het vliegwiel weer even mooi opgeschuurt en schoongemaakt En hier kun je zien dat er best wel verschil in het design zit tussen de oude en de nieuwe. Ik ga wel even een mailtje sturen naar Sachs want volgens mij zou dit eigenlijk niet moeten kunnen En de bak er weer onder De bak rammelt nu ook een stuk minder dan voorheen (wat ook niet gek is natuurlijk)
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' Last edited by wessel97 : 26-11-2023 at 13:35. |
#413
|
||||
|
||||
Goed te lezen dat het is opgelost! klasse, gelukkig geen gebrek aan doorzettingsvermogen en prefectie hier!
|
#414
|
||||
|
||||
netjes man! ziet er allemaal erg goed uit, en fijn dat het probleem dan toch eindelijk is opgelost!
blijf altijd een kleine zwak houden voor dit model.. pas kwam er weer een gele met geel interieur voorbij echt tof!
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |