#461
|
|||
|
|||
Met de luchtsleutel weet je niet hoeveel je doet. Ik zou ze op 240 Nm vastzetten en wederom merken, en dan goed monitoren.
|
#462
|
||||
|
||||
En nordlock ringen gebruiken
|
#463
|
||||
|
||||
Bij het checken van de Golf stuitte ik op een lekkage aan de accumulator bij de tank.
Hij lekt waar de externe pomp het pomphuis in gaat. Tussen (35) en (2) op Dit plaatje. Zit hier nog een pakking tussen en is dit normaal te demonteren, of breekt dan de hel los bij het terug monteren met pakkingen, lekkages etc? Een nieuwe pomp is volgends Autodoc ook nog te krijgen overigens, maar ik weet niet zeker wat er lek is op dit moment. Er komt ook dikke drab uit, nog dikker dan olie, geen pure brandstof (die al verdampt zou zijn in mn vakantie).
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! Last edited by daNpy : 16-09-2023 at 18:12. |
#464
|
||||
|
||||
34 is een O-ring en ja is te demonteren
__________________
|
#465
|
||||
|
||||
Bedankt!
Dan zal ik eens gaan kijken of dat lukt Dan heb ik dus een nieuwe N 90262802 51x5,3 ring nodig, de pomp is 50mm. Nog niet zo eenvoudig om die te vinden trouwens. 51,5 x 5,3 is er wel en verder voornamelijk 51 x 3,5.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! Last edited by daNpy : 16-09-2023 at 21:02. |
#466
|
||||
|
||||
Wees heeeeeeeeeeeeeeel fucking voorzichtig met het loshalen van die pomp. Anders breekt gegarandeerd het pomphuis. Zelfs met het losdraaien van die 3 boutjes kan deze al al breken..
|
#467
|
||||
|
||||
Wat is die 191 201 792 b ring dan precies?
Edit: dat is dus de klemring
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! Last edited by daNpy : 17-09-2023 at 19:17. |
#468
|
||||
|
||||
Die hele assembly zit ook nog op een 1995 Toledo volgens catcar
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#469
|
||||
|
||||
De schroeven komen er goed uit. De aansluiting op de pomp even afgesloten met een M10x1 blindstopje van de remmerij.
Echter, als je de pomp los maakt, dan loopt de tank dus leeg... en die zit uiteraard bijna vol.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#470
|
||||
|
||||
Het enige wat leegloopt is toch dat bakje waar de pomp in zit? En anders zet je voor de zekerheid toch een leidingklem op 21 & 22?
__________________
|
#471
|
||||
|
||||
Ja een klem wilde ik er eigenlijk wel opzetten maar die leidingen zijn best wel oud al :X
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#472
|
||||
|
||||
Quote:
Staat een mooie how-to op het forum voor als je ze sloopt Draai je tankdop ff los en druk het de witte terugslagklep ff met iets in (niet erin laten flikkeren). Als je dan de pomp uit het huis trekt (of leiding bij de swirl pot loshaalt) dan loopt er alleen een slomp benzine uit deze tank. De hoofdtank zal niet leeglopen aangezien deze aansluiting er bovenop zit. Wordt normaal ook met een opvoerpomp vanuit de hoofdtank naar die swirl pot gepompt |
#473
|
||||
|
||||
Die how to heb ik gezien inderdaad, maar ik heb niet zo'n tang en ken ook niemand die dat wel heeft. Het vervangen daarvan heb ik dus weinig zin in
Ik kan de vulslang van de jerrycan in de tank opening doen om te ontluchten. Ik weet dat de aansluitingen bovenop de tank zitten (heb dat klepje ook nog open gemaakt), desondanks bleef het maar stromen. Initieel kwam de vulling van de accumulator eruit natuurlijk, maar zelfs met de pomp er terug in (die ingang moet boven het niveau zitten zou je zeggen) kwam het er nog steeds uit. En die aansluiting op de pomp wilde er natuurlijk pas na 3 minuten op, die zat ineens onder een hoek
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#474
|
||||
|
||||
Heb de tank afgetapt, ik dacht dat die niet vol zat maar er kwam nog wel meer dan 45 liter uit. Apart want ik dacht dat de tank <45 liter was
De O-ringen zijn besteld dus van de week maar eens kijken of ik het lekdicht kan krijgen. Ik heb al wel gezien dat ie nu ook lekt op de aansluiting van de pomp zelf, de bajonet aansluiting. Maar kan het zijn dat die uit 2 delen bestaat ofzo en ik het achterste deel niet goed genoeg heb aangedraaid?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#475
|
||||
|
||||
Onder die banjo bouten zitten als het goed is gewoon koperen ringen voor eenmalig gebruik, als je die vervangt zou het dicht moeten zijn.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#476
|
||||
|
||||
Ik denk dat ik het al zie; ik heb de aansluiting op de pomp losgedraaid, en toen kwam de rest meteen mee. Zeg maar, alles wat vóór moer 4 zit op dit plaatje.
Dat kwam er al 1 geheel uit, tot waar 2A naartoe wijst. Het zat dan ook allemaal enorm strak vast. De rubbers komen vandaag binnen, dus nu kan ik het in ieder geval helemaal uit elkaar halen en meteen voorzien van nieuwe ringen.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#477
|
||||
|
||||
Ik zag een filmpje van iemand die de hele assy met filter, pomp en accumulator onderhanden neemt en vernieuwt, dus ik dacht ik zoek ook meteen even een nieuwe (externe) accumulator op.
Slik, € 300,- nou deze doet het nog prima.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#478
|
||||
|
||||
Jup, dat is misschien wel het duurste stukje techniek aan die auto op t moment....
|
#479
|
||||
|
||||
Ja dan wordt een custom wel interessanter. Ik dacht overigens dat het huisje om de pomp meteen diende als accumulator maar er zit er dus nog 1 extra bij.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#480
|
||||
|
||||
En als je gewoon een anti surgetank koopt van Ali zoals de mijne, met een pompje erin en een drukregelaar...ben je dan niet veel goedkoper en makkelijker klaar? Dat wat er nu onder zit is natuurlijk best oud spul bij elkaar. Wat voor druk ben je eigenlijk nodig voor de ITB`s?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |