#1
|
|||
|
|||
Nieuwe brandstofrelais golf1/golf1 cabrio
Hallo,
Vraagje. Weet iemand waar ik brandstofrelais OEM: 321 906 059 G (nr. 62) kan kopen? Ik heb heel wat linkjes online kunnen vinden maar ze zijn allemaal uitverkocht en/of niet op voorraad. Stukje context: Pasgeleden mijn golf 1 (1.1) om laten zetten naar een 1.8 (JH/2H motor) uit een cabrio, dit is gedaan door Patrick86garage. nou is het zo dat we de brandstofrelais wel over kunnen bruggen met een draadje en die dan op de schakelaar zetten verbonden aan het contact (zodat als de auto uitgaat die niet blijft pompen). Maar dat is misschien niet wenselijk. Als iemand zegt van "joh beter dat draadje dan een relais" vind ik het ook prima (als het een goede reden heeft). Ik zag ook nog een paar posts hier op het forum over mensen die er naar op zoek waren, en eentje daarin zei dat die ze van Boels Carstyling vandaan had, maar die post is alweer uit 2014 (9 jaar oud dus... ). Ik heb trouwens nog een paar andere nummers, maar ik weet niet zeker of die overeen komen met het OEM nummer, dat zijn:
Als jullie iemand weten waar ik dit vandaan kan halen en/of advies hoor ik het graag. Alvast bedankt. Tim Last edited by TimBolhoeve : 12-08-2023 at 18:01. |
#2
|
||||
|
||||
https://www.marktplaats.nl/v/auto-d...oor-vw-golf-1-2
Ik kwam deze toevallig tegen, zit ook een zekeringskastje met relais 62 tussen Draadje zou ik niet aanraden, contactslot gaat constant grotere stroom waarschijnlijk niet zo leuk vinden |
#3
|
|||
|
|||
Oke, top. Heb gelijk een bericht gestuurd over die zekeringkast.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
#3: 443 907 3853 lijkt mij niet te kloppen, ik heb wel 443 907 385B gezien. |
#5
|
|||
|
|||
Update:
Na op marktplaats een zekeringskast + relais te hebben gekocht (relais nr. 62, OEM 321 906 059 G), geinstalleerd en werkend gekregen. Het gevolg was dat het oliedruk lampje en zoemertje afgingen bij 2000rpm+ (dit wist ik toen nog niet) Na een week of 2 te hebben gereden hiermee begaf dit relais zich ook weer... helaas. (hij had wel al een klein beetje waterschade, en was 2de hands met onbekende staat, ach ja..) Nadat dit relais zich ook begaf heb ik maar een brug zelf tussen de contactpunten in de zekeringskast gebouwd, en dit verbonden aan een schakelaar, die ik nu handmatig om moet zetten elke keer dat ik de auto wil starten. (nu is het net een echte oude auto Na dit te hebben gedaan start die wat makkelijker naar mijn mening (misschien omdat die druk krijgt voordat ik start, en ik heb geen oliezoemertje's geluid en lampje meer die afgaat. Dus, nu heeft de auto een extra puntje bij de gebruikershandleiding, maar rijd helemaal top! |
#6
|
||||
|
||||
Hou er rekening mee dat je brandstofpomprelais een schakeling heeft welke de pomp deactiveert in geval van een ongeluk, deze heb je nu dus niet meer.
__________________
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, dat wist ik, toch bedankt. |