#121
|
||||
|
||||
Quote:
|
#122
|
||||
|
||||
Weet iemand toevallig welke tellerkabel ik nu moet hebben.
Volgens mij is het een 020 CHE bak en er zit nu een sensor in. Deze moet dan vervangen worden om naar de tittntacho te gaan. Over de tacho gesproken, het tandwieltje in de km.teller is kapot: Nu zijn er genoeg adressen in het buitenland waar je deze kan kopen, maar dan zijn de verzendkosten meer als het ding zelf. Als het niet anders is moet dat maar, maar ik haal hem liever uit Nederland. Weet iemand wie deze tandwieltjes leveren kan?
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#123
|
|||
|
|||
Kan niemand dat voor je maken met een 3D printer?
Ik weet dat er zijn die kunstoffen tandwielen kunnen maken. En dan moet je het meer richting modelbouwfora gaan zoeken.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#124
|
||||
|
||||
Gistermiddag en vandaag de hele dag gepuzzeld met draden, stekkers.. etc. vandaag succes
De kachelventilator doet het, binnenverlichting, contactslot, achterruit verwarming, aansteker, radio. Dus na zoveel jaar is dit een mooie vooruitgang: Het enige waar ik nog niet uit ben en gierend gek van wordt zijn de knipper/alarmlichten. Als ik met de hendel naar links richting aan geef klikt het relais heel snel (en het lampje ook) als ik naar rechts richting aangeef klikt het relais 1x en doet daarna niks. Ook de alarmlicht schakelaar knippert heel snel net als het relais... morgen weer verder puzzelen dus....
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#125
|
||||
|
||||
Inmiddels al weer een stuk verder. De knipperlichten werken, de linker achterunit was helemaal gecorrodeerd en maakte sluiting.
Alles werkt in de garage. Ik heb even een oude atx computervoeding gebruikt als voeding, deze geven ook 12v en is 15A Gepruts: Ook even iets gedaan wat gewoon even makkelijk resultaat is Ziet er even weer fris uit Als het weer iets beter is ga ik de kabelboom in de auto testen. By the way, voor de liefhebber heb ik een leuke site gevonden voor onderdelen: www.oldtimer-werk.de zij hebben veel voor goede prijzen en snel verzonden.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#126
|
|||
|
|||
Goed bezig! Mooi dat je het weer oppakt.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#127
|
||||
|
||||
Lekker bezig, leuke site by the way, kende ik nog niet.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#128
|
||||
|
||||
Alle kabels zijn gecheckt en gedubbel checked. Contactslot werkt, verlichting werkt, kachelmotor werkt, radio werkt
Het ligt in de planning om zaterdag de kabelbomen onder de motorkap in orde te maken. Wellicht al even een start te proberen. Maar omdat het blok al lang stilstaat dacht ik: Een beetje wd40 of olie door de bougiegaten als eerste smering. Nieuwe olie en filter in het blok. Alleen dan het koelvloeistof systeem. Zal ik dat eerst doorspoelen met water om de eventuele rommel eruit te halen of meteen de koelvloeistof erin? Iemand verder nog tips?
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#129
|
||||
|
||||
Quote:
Eerst even checken of de motor wel los is. Niet als een gek rondjes gaan draaien maar 1 keer langzaam en beheerst rond gaan. Ook niet verkeerd om hier voor de tijd gewoon wat olie in de cilinders te spuiten. Bougies eruit laten bij het ronddraaien. Niet té veel olie in de gaten spuiten, want straks maakt ie nog een waterslag bij het starten Als je de motor zonder moeite rond kunt draaien en zeker weet dat je voldoende smering aan je zuigerveren hebt door de olie die je erin heb t gegooid, nieuw olie erop. In het ideale geval kleppendeksel eraf tijdens de oliewissel en de motor vullen door de olie over de nokkenas het blok in te gieten. Zo smeer je deze componenten enigzins en spoel je evt. roest in het blok meteen naar het carter. Oliefilter zal dit dan oppakken ipv. dat het eerst nog een rondje in je blok doet. Nieuwe bougies, nieuwe benzine erin. Blok vóór de eerste keer starten eerst loskoppelen van benzine en of vonk (zekering van brandstofpomp eruit bijvoorbeeld). Zo kun je op de startmotor even oliedruk opbouwen. Als je meteen start en het ding naar 1000 [rpm] spring heb kans dat het even duurt voor de olie bijvoorbeeld tot aan de nokkenas is gepompt. Daarna alles eraan en starten maar. Koelvloeistof zou ik me niet heel druk om maken als je hem gewoon even start. Natuurlijk niet te lang laten lopen. Inderdaad ook een goed plan om de boel eens door te spoelen door gewoon de tuinslang aan het hoogste punt eraan te zetten. Wel ff zeker weten dat je niet alle zooi richting de radiateur laat stromen, want dan kan die wel eens verstopt gaan zitten. Daarna verse KVS erin en na een tijdje even zien hoe bruin deze precies is. |
#130
|
||||
|
||||
Goede tips, bedankt!
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#131
|
||||
|
||||
Sowieso geen WD40 in je blok spuiten. Dat is kruipolie, géén smeerolie.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#132
|
||||
|
||||
Ok, ik laat er wel een beetje olie in lopen. Thanx
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#133
|
|||
|
|||
Dat is een goede tip, dat zal ik ook moeten doen bij de eg motor
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#134
|
||||
|
||||
Vanmiddag de kabelboom erin geprutst, verse olie, nieuw filter en starten maar.
Zonder bougies (ivm olie in de cilinder) draait hij keurig rond. Nieuwe bougies erin gedaan. Dan komt hij haast niet rond Op eens zag ik rook onder de motorkap vandaan komen, bleek van de kabels te zijn naar de bobine (stekker met 3 kabels). Zou de bobine stuk zijn en sluiting maken? Maar nog even het belangrijkste, hij draait!
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#135
|
||||
|
||||
Gaat ie langzaam rond na het plaatsen van de bougies? Dan is waarschijnlijk je startaccu een beetje zwak. Welk type bobine heb je? De vierkante met een aansluiting naar de rotor bovenop?
|
#136
|
||||
|
||||
Controleer ook de massa. Heb je toevallig je versnellingsbak steun gecoat of gespoten?
Dan geleid die geen stroom meer
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#137
|
||||
|
||||
Heb de accu al even aan de lader gedaan, hij is nieuw maar misschien niet goed geladen.
Bobine is inderdaad die vierkante met de aansluiting bovenop.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#138
|
||||
|
||||
Die bobines heb ik inderdaad eerder zien gaan. Zoals hierboven staat goed je massa checken!
|
#139
|
||||
|
||||
Het lag inderdaad aan de massa, ik had in de "haast" het massapunt op het blok niet schoongemaakt. Dan heeft hij alleen nog massa over de massadraad van de bobine. Die is daar iets te dun voor
Gisteren alles schoongemaakt en hij start keurig Zonet een grote bestelling bij Werk34 gedaan voor een nieuwe tank, brandstofpomp en alles wat er bij hoort. Binnenkort weer verder
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#140
|
||||
|
||||
Al doende leert men :+
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |