#101
|
||||
|
||||
Beetje klaar met dat gedoe met de uitlaat, dus gister op ebay een rvs spagetti gekocht. Hopen dat dat het probleem oplost
Dan nog even het brandstof systeem voor elkaar maken en dan neem ik hem mee naar huis. Thuis met de draadjes aan de knutsel
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#102
|
|||
|
|||
Mooi project
Ik had alleen een klein vraagje of je toevallig weet dat bekleding in kofferbak zo hoord? en origineel is? Mijn 78 mx zat het er niet in.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#103
|
||||
|
||||
Ik heb werkelijk geen id, bij mij zat het er wel in. Maar ik weet niet of het standaard is, sorry.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#104
|
||||
|
||||
Is niet origineel, ook niet voor een Golf 1 trouwens, dit komt uit een heel vroege Scirocco 1.
|
#105
|
||||
|
||||
*ff het stof eraf*
Inmiddels alweer van plekkie veranderd maar sinds januari al geen donder meer gedaan aan het project Maar... ik heb een nieuw plekkie gevonden bij de garage waar ik klant ben. En van hun mocht ik daar lekker verder hobbieën Bruggen, gereedschap, onderdelen, alles mooi bij de hand Morgen gaat het blok er ff weer uit voor allerlei zaken en om de spagetti er mooi onder te kunnen zetten. Nog even een korte vraag: Kan ik het blok er ook onderuit laten zakken of moet hij percee via de bovenkant eruit met een takel o.i.d.?? Maar eens kijken of we dit jaar nog kunnen rijden
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered Last edited by Mice : 10-08-2012 at 10:40. |
#106
|
||||
|
||||
Zaterdag even lekker een dag gekloot met de golf.
Blokje er maar eens weer uitgehaald omdat je met het blok erin niet bij het uitlaatspruitstuk in de buurt kan komen. Bouten en moeren ingespoten met deblockoil en het spruitstuk was er zo vanaf. En gelukkig zonder afgebroken tapeinden etc... Alles mooi schoongemaakt en hoppa de spagetti erop Blok er weer ingezet. Assen, fusees, spoorstangen, veerpoten, etc allemaal weer vastgezet zoals het hoord. En weer een probleem getackeld! Nu nog koelsysteem, brandstof systeem en de elektronica
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#107
|
||||
|
||||
Wordt stiekum toch nog een meerjarenprojectje zo
Zaterdag maar eens weer lekker bezig geweest. Koelsysteem zit er compleet in. Nieuwe koppelingskabel gemonteerd. Nieuwe gaskabel gemonteerd. Rembekrachtiger gemonteerd. Oude brandstoftoevoer verwijderd. Binnenkort weer verder met o.a. Nieuwe 8mm brandstofleiding leggen voor de aanvoer. Opvoerpomp en brandstofpomp plaatsen. Remklauwen voor plaatsen en systeem afvullen en ontluchten. En dan maar eens even met de kabelboom aan de gang. Ik twijfel nog behoorlijk tussen de oude 1.1 kabelboom uitbreiden of de hele kabelboom vervangen voor de golf 3 boom en aanpassen op de auto. Iemand hiervoor nog een goeie tip?
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#108
|
||||
|
||||
Kijk nou wat ik achterin de schuur vond....
Ik kan het niet over mn hart verkrijgen om hem te verkopen. De staat viel mij 100% mee, dus binnenkort maar weer oppakken. Beetje knooien, altijd leuk
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#109
|
||||
|
||||
Lekker weer verder hobbyen, wel mooi dat je m al die jaren hebt bewaard
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#110
|
|||
|
|||
Speciale laklaag
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#111
|
||||
|
||||
Zijn er toevallig nog kabelboom tovenaars op het forum aanwezig?
Ik loop een beetje vast. Mijn golf is nog pre-CE1, dus nog met de keramische zekeringen. De donorgolf is CE2, nou is het het mooiste om de hele auto om te bouwen naar CE2. Maar als ik de schema's naast elkaar leg komen veel signalen van de oude CE en CE2 niet overeen. Heeft iemand nog goede tips of zit er iemand tussen die mij kan helpen?
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#112
|
||||
|
||||
Zag even door de bomen (draden) het bos niet meer, maar inmiddels ben ik alweer een stuk verder.
Na veel research op internet en schema's bekijken heb ik de meeste draden van de oude kabelboom gematched met de CE2. Ik kom nog een paar kleine zaken tegen zoals: Mijn tittntacho heeft 1 lampje voor alle richtingaanwijzers en de CE2 is gescheiden L&R. Maar dit is misschien nog wel te ondervangen met een relais o.i.d. Ik moet nog een signaalversterker hebben voor de toerenteller, de claxon en het contactslot moeten nog uitgedokterd worden maar die draadkleuren komen overeen zo te zien. Kortom, lekker opgeschoten. Zojuist een grote bestelling gedaan bij Rick Donkers voor de benodigdheden. Binnenkort weer verder
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#113
|
||||
|
||||
Signaal versterker nodig zie ik?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#114
|
||||
|
||||
Quote:
Daar lijkt het wel op Kun jij mij info sturen per PM?
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#115
|
||||
|
||||
Leuk om te zien dat je het weer oppakt. Veel succes met de bedrading!
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#116
|
||||
|
||||
Quote:
|
#117
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat zou kunnen, maar als je dan de alarmlichten aan hebt krijg je sluiting toch?
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#118
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn dashboard heeft ook 1 lampje voor de richtingaanwijzers. Ik heb deze aangesloten op de CE2 zekeringskast op stekker U2 pin 6. Deze gaat naar de flasher relay output. Links en rechts is dus niet gescheiden.
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#119
|
||||
|
||||
Top, thanx!
Waar heb jij jouw toerenteller op gezet eigenlijk? Quote:
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#120
|
||||
|
||||
Quote:
De toerenteller gaat naar de zekeringskast naar stekker U1 pin 6. Deze pin zit weer aangesloten op de bobine. De volledige pinout van de CE2 kast kan je vinden op http://www.xjamiex.com/mk2resource/electrical/CE2.html Ik heb wel een instrumentpaneel van een golf 2 in mijn golf 1 zitten. De toerenteller werkte gelijk met de CE2 kast. Ik weet niet of dit bij een normale golf 1 instrumentenpaneel hetzelfde is!
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. Last edited by PerryMK1 : 23-02-2023 at 23:27. |