#1
|
|||
|
|||
2.0 tfsi bwa revisie
Heeeel lang niks gepost, maar nu toch een paar vragen. Aangezien mijn gti komend jaar aan de beurt is voor distributie set en waarschijnlijk ook een nokkenasketting revisie en het olie verbruik natuurlijk ook wel zo’n dingetje is was ik op het www opzoek naar wat opties. En aangezien ik de bomen door het bos niet meer zie dacht ik ik vraag het hier.
Ik wilde dus de komplete motor en turbo laten reviseren komend jaar, maar wat raden jullie aan? Optie 1: ik kom al 20 jaar bij dezelfde garage voor onderhoud en wilde dit dan door hun laten doen. Zij laten de motor dan reviseren bij een lokaal revisie bedrijf in de buurt en bouwen dan alles weer netjes in. Incl een paar extra dingetjes zoals balansas delete en zoiets. Optie 2: een van de specialisten die er zijn in de tfsi motoren en dan eigenlijk het werk dus uitbesteden op aanraden van alle reviews die ik maar kan vinden. De motor hoeft niet opgebouwd als racemotor er word niks getuned aan de motor, misschien een stage 1 tuning, maar dan houd het verder op. Het hoeft allemaal niet super snel te worden als het maar gewoon super betrouwbaar word de komende jaren. Alvast bedankt voor jullie info |
#2
|
||||
|
||||
Misschien is het op voorhand kopen van een revisiemotor ook een optie? Dan is het voor de garage een kwestie van oude motor eruit, aanbouwdelen eraf, alles op de nieuwe bouwen en alles weer in de auto hangen.
Van Kronenburg Motoren heeft bijvoorbeeld dit staan: https://www.vankronenburg.nl/vw-aud...200pk-bwa-motor Ik denk dat als je er perse een balansmodule delete in wilt hebben, dat ze dat daar ook met alle plezier voor je doen. Voordeel van een complete revisiemotor is dat je tijdens het eventuele reviseren van de huidige motor niet voor (dure) verrassingen komt te staan. Zul je nét zien dat toch ook eigenlijk de nokkenassen iets zijn ingelopen en er een krasje in de lagerkappen van de cilinderkop zit etc. Als je dan iets met originele onderdelen terug wilt bouwen ben je ineens €1500+ lichter voor alleen een cilinderkoprevisie. Ik noem hier Kronenburg Motoren omdat zij een aardig positieve reputatie binnen de motorenwereld hebben, maar er zijn ongetwijfeld een hoop anderen die hetzelfde aan kunnen bieden! |
#3
|
|||
|
|||
Eens met wat Robert zegt, maar optie 1 is behalve wat Robert zegt een prima optie. Elk revisiebedrijf kan dit prima, en jouw garage kan prima een blokje in en uitbouwen. Er is absoluut geen noodzaak om naar een specialist te gaan aan de andere kant van het land.
|
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie reacties, ik heb nog wat tijd om wat keuzes te maken vandaar dat ik nu al opzoek ben naar welke opties er zijn. Ik zal eens met van kronenburg kontakt opnemen om te vragen wat er allemaal vervangen is aan die motor. Staat helaas wat weinig info bij.
De motor in mijn auto heeft nu 137k gelopen dus qua slijtage zal het allemaal wel enigszins binnen de perken blijven. |
#5
|
|||
|
|||
Bij 137k een revisie lijkt mij wat vroeg/voorbarig. Je enige klacht is wat olieverbruik? Voor de prijs van een revisie kan je heel wat flesjes olie kopen.
|
#6
|
|||
|
|||
Ik zou de inlaat reinigen ,compressie en lek test doen en daarna besluiten wat te doen.
Wellicht zijn alleen je klep seals aan vervanging toe. |
#7
|
|||
|
|||
Inderdaad ook wel een goede tip om te doen. Verdenk ook wel de turbo. Rij gewoon normaal met de auto maar af en toe eens wat sportiever dan pluimt die wel heftig bij de eerste keer gas geven. Daarna blijft het weg.
|