|
||||
|
||||
Thanks
Vanmiddag nog even tijd gehad om het laatste stukje van de dorpel in te lassen. Was nog best een lastig gedeelte om de panelen goed uit te lijnen maar uiteindelijk zit het er goed genoeg in Voorlopig staat al het plaatwerk nog in de Inox spray of zinkspray. Straks schuur ik alles weer op en gaat eerst de carrosserie kit over de naden. Daarna spuit ik het met 2K epoxy. Volgende stap is de bodemplaat, EINDELIJK!! |
|
|||
|
|||
Netjes hoor, hoop werk verzet!
|
||||
|
||||
Vandaag bezig geweest met het pasmaken van de bodemplaat.
Hij moet nog exact op maat gemaakt worden maar het ziet er wel fijn uit zo'n nieuw stuk metaal in de vloer |
|
||||
|
||||
Nice
|
||||
|
||||
Vandaag de bodemplaat helemaal pas gemaakt en met puntlasjes vast gezet. Binnenkort helemaal aflassen.
|
|
||||
|
||||
Doe je netjes. Lang geleden dat nog iemand eens aan een bodemplaat begon
|
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt! Het kost me alleen wel een hoop meer tijd dan gedacht . Waarschijnlijk ook omdat ik voor de eerste keer een lasproject doe Bizar als je kijkt hoeveel plaatdelen samenkomen aan de achterzijde van de cabine bij de dorpel Buitendorpel - inwendige versteviging vanaf de b-stijl - binnendorpel - bodemplaat - achterzijde cabine |
|
||||
|
||||
Idd zeer netjes
|
|||
|
|||
Ziet er netjes uit. Zou je niet zeggen dat dit je eerste lasklus is.
|
||||
|
||||
Thanks!
Inmiddels zijn de plannen nog een klein beetje uitgebreid voordat de caddy van de brug af gaat. Allereerst moet dit gedeelte helemaal afgelast worden inclusief langsdrager bodem en dwarsdrager stoel en op de bodem bevestigingen voor de remleidinghouders. Daarna alles opschuren en al het nieuwe metaal spuiten met 2K epoxy primer, daarna de strijkkit en dan afwerken met stone chip. Het plan daarna is om de ophanging voor en dergelijke weer te monteren en vervolgens de ophanging achter volledig te demonteren. -Bladveren er onder vandaan, laten poedercoaten en nieuwe (Powerflex) rubbers erin. - Achteras, verlagingsset, ankerplaten laten poedercoaten Aangezien de achterzijde van de auto ook redelijk wat oppervlakkige roest heeft, ga ik dit ook aanpakken. Gelukkig nog niet veel plekken waar het doorgerrot is, dus dit wordt in RX5 gezet en afgelakt met RX10. Dat geeft voorlopig weer even voldoende bescherming (totdat er ooit weer een nieuwe lasklus aan zit te komen ) Dan ook maar hoop slijtagedelen vervangen: -Remtrommels -Remcilinders -Remblokken -Achter wiellagers -Schokdempers Als dat allemaal gedaan is, mag ie van de brug af en voor de APK |
|
||||
|
||||
Vanmiddag nog even tijd gehad om een stuk van de bodem af te lassen en een laatste passtuk gemaakt waar de volgende keer de stoelrails geleider weer tegenaan gelast kan worden.
|
|
||||
|
||||
Weer een stapje verder, langsdrager pas gemaakt en bevestigd, daarna vast gelast. Ook de stoelrails weer terug geplaatst.
|
|
|||
|
|||
Soms lijkt het zo op de foto's dat je het lasapparaat wel een tikje hoger mag zetten zodat het metaal wat meer smelt aan elkaar. Maar kan ook zijn dat de foto's een vertekend beeld geven.
Desalniettemin goed bezig en het tempo zit er ook goed in.
|
||||
|
||||
Quote:
Op sommige foto's vertekend het beeld inderdaad maar op sommige stukken heb je wel gelijk hoor! Ik merk vooral dat ik een beetje moeite heb met boven mijn hoofd lassen . Iets meer spelen met de instellingen van het apparaat nog denk ik. Gelukkig kan ik aan de binnenkant wel zien dat ik zeker 80% van het gelaste gedeelte voldoende dieptewerking van de lassen heb. |
|
||||
|
||||
Goed bezig hoor!
|
||||
|
||||
Eindelijk ook de laatste dwarsdrager weer geplaatst!!
Deze had helaas veel slechte (verroeste) stukken erin zitten en was er ooit al eens eerder uitgeslepen en opnieuw ingelast. Dus een hoop oplap werk..... Maar goed, gelukkig zit het er eindelijk in Daarnaast ook nieuwe houders voor de remleidingen gemaakt en gelast en ook het buisje van de handrem weer aan de nieuwe bodem vast gelast. Hier nog geen foto's van. Binnenkort alles schuren en nalopen. Dan in de 2K epoxy primer en strijkkit en als laatste de stone chip. Last edited by VWCaddymk1 : 04-07-2022 at 09:11. |
|
||||
|
||||
Weer een paar stappen verder.
Het nieuwe plaatwerk aan de binnenkant in de epoxy primer gezet. Daarna de lasnaden gekit en het geheel in de lak gezet. Daarna was de buitenkant aan de beurt! Leermoment voor mezelf de volgende keer: minder gortig zijn met zincspray. Was weer een mooi klusje om het metaal kaal te krijgen voor de epoxy primer Binnenkort de lasnaden aan de buitenzijde kitten en dan nog de stone chip erover. |
|
||||
|
||||
Lekker bezig
|
||||
|
||||
Bedankt!
Inmiddels weer een paar stapjes verder. Einde van de week eindelijk de ophanging weer terug monteren en de caddy op z'n wielen zetten |
|
|||
|
|||
Super zo! Wat moet je verder nog doen voordat je de weg weer op kan?