#1
|
|||
|
|||
Kleine plofjes bij stationair draaiende motor
Hoi allemaal,
Ik heb een Golf 5 GTI uit 2008 met de 2.0TFSI BWA motor. Al een tijdje heeft de motor het probleem dat er wat plofjes uit de uitlaat komen als de motor warm is en stationair draait. De afgelopen tijd is er behoorlijk wat gedaan en vervangen, namelijk: -Inlaatkleppen laten reinigen (Walnutblasten) -Injectoren laten testen en reinigen -PCV Klep vervangen -Bobines en bougies vervangen Nou heeft dit alles het probleem wel iets minder gemaakt, maar het is nog steeds aanwezig. Zie hier het filmpje Ook voel ik de auto wat schudden als de motor stationair draait, alsof de motor wat loopt te hikken Auto is uitgelezen, foutcodes die er uit komen zijn P1643 en P0441, maar deze lijken mij niet relevant. Iemand enig idee? |
#2
|
||||
|
||||
Die foutcodes lijken mij wel degelijk relevant.
P1643 slaat op je canbus module die apart uitgelezen moet worden en kan zorgen voor stationaire problemen Het kan door iets simpels als een te laag accuvoltage komen (nieuwe accu al geprobeerd?) https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18051.html P0441 slaat op je evap systeem, dat in een ongunstig geval voor valse lucht kan zorgen en daardoor een te arm mengsel en ook dat zorgt dan weer voor stationaire problemen. https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16825.html
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor je reactie! De accu in de auto is relatief nieuw, deze heb ik in November 2020 vervangen. De P0441 EVAP melding heb ik al een hele tijd, ik heb de N80 valve vervangen een tijdje terug, maar dit heeft de foutcode niet doen verdwijnen. Ik zal hier eens wat dieper induiken. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
kijk even je koolstof filter na ,die wilt ook wel een een miniscuul barstje oid hebben waardoor je een foutcode blijft kijken.
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#5
|
||||
|
||||
Electroden afstand (gap) van de nieuwe bougies ook gecontroleerd?
|