#1
|
|||
|
|||
Keering er voor de 2e keer uitgelopen
Hallo!
heb een probleem met mijn golf 1 cabrio... laten we beginnen, de auto loopt en rijdt super. Motor: 1600 EW weber 32/34 dmtl powersprint wat is er allemaal gedaan: - motor is er uit geweest - iedere pakking/keerring vervangen extra info mbt het probleem: oliedruk ( warm) 5,5Bar ( 3000rpm) oliedruk ( warm) .75 bar ( 900rpm) gemeten met oliedruktester compressie: geen verlies, 7 - 6 - 7 - 8 (bar) carterventilatie gemeten vanaf opening kleppendeksel : stationair blaast normaal : 2000+rpm blaast niet meer er zit op dit moment niets aangesloten vanaf het kleppendeksel, naar het luchtfilter/spruitstuk. het probleem: Boven de 2500 toeren begint de olielekkage, 3 druppels per minuut welgeteld. komt bij de hulpas/intermidate shaft van de ontsteking vandaan. deze keerring is vervangen, groene O-ring ook. deze ligt er weer uit helaas.. hulpas is schoongemaakt voor montage, is droog gemonteerd. iemand een idee, waar dit issue vandaan kan komen? thx! |
#2
|
|||
|
|||
De keering moet met olie worden gemonteerd
Hoe ziet de as eruit waar de keering loopt? De flens waar de keering in zit daar zit een olie retour gaatje in is deze open
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
as is schoon, olieretourgaatje niet gezien, waar zit deze in de flens? gewoon goed nat monteren zegmaar maandag wordt er een andere oliepomp gelverd. |
#4
|
|||
|
|||
In de flens zit volgensmij een gaatje deze moet dat naar benenden moet wijzen. Als jou as nu is ingelopen of beschadigd gaat daar de nieuwe keering door kapot.
Bij montage van een nieuwe oliepomp moet je de pomp vullen met olie voor montage
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#5
|
|||
|
|||
Als je in de buurt van breda woont kan ik evt wel mee kijken
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
heeft iemand een foto van het oliekanaal/systeem? haynes heeft helaas op de afbeeldingen geen olieretour gaatje in de flens op foto.. oliepomp altijd ff vullen en draaien tot luchtbellen weg zijn, altijd ff een klusje maar de moeite waard |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
olieretour.. dus als die flens verkeerd om zit. komt er dan zoveel druk op dat hij uitloopt? |
#8
|
|||
|
|||
Retour zit er niet voor niets op natuurlijk
Nogmaals hoe ziet jou as eruit als deze is ingelopen of beschadigd is gaat de keering daar op kapot
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
as is spiegelglad en heel |
#10
|
|||
|
|||
Een as die al zo oud is en dan zo spiegel glad is
Mischien is deze wel afgedraaid en te dun voor de keering
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
ik hoop het niet. keering ging er mooi strak om... maandagmiddag gaat t spul open. |
#12
|
|||
|
|||
update:
keering was goed, alles goed op de plek.. de O-ring was blijkbaar geknapt. nieuwe oliepomp 1 van deze dagen.. opgelost |