#281
|
||||
|
||||
wat een waardes! mooie updates,
toch een paar 17'' transporter steelies ofzo zouden ook wel tof zijn hieronder
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#282
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe het precies werkt durf ik niet te zeggen, ken iemand die met een ruime 300pk 16VG60 rijdt en dat gaat prima. Quote:
Mee eens, komt de sleeper look erg ten goede denk ik
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#283
|
|||
|
|||
Er zijn meerdere merken met elektro-hydraulische pompen voor de stuurbekrachtiging. Citroen saxo, Peugeot 106, Opel Zafira, Mercedes a klasse.
|
#284
|
|||
|
|||
Kleine update;
Afgelopen donderdag had ik spontaan een dag vrij, dus besloot ik de actieradius van de Golf eens uit te proberen. Het resultaat is niet slecht. Ik ben van mijn woonplek in Heerlen naar een dorp vlak over de Franse grens en terug gereden. In totaal 421km afgelegd zonder te laden. Onderweg kwam ik een mooie plek tegen, waar ik besloot om de drone even op te laten. Ik was helaas maar alleen, maar de optische tracking van de drone werkt redelijk goed. https://youtu.be/dOBmn9G4eL4 |
#285
|
||||
|
||||
Nice, en een indrukwekkend (en geruststellend) bereik! Welke drone gebruik je btw?
__________________
Quote:
|
#286
|
||||
|
||||
Leuk en ik maar denken wanneer vliegt die tegen die lantaarnpaal aan
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#287
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#288
|
|||
|
|||
Inmiddels is het hoog tijd om de lange stilte hier te doorbreken.
Ik heb op dit moment geen nieuws over de Golf III. Waar ik wél nieuws over heb, is een aankomend nieuw project. Aangezien de huidige topictitel niet specificeert welk type Golf het betreft, heb ik besloten om het nieuwe project in hetzelfde topic onder te brengen. Vanmorgen stond ik voor de tweede keer vol goede moed bij de RDW te Elsoo, met een CitySTROMer. (Het klokje staat fout. ) In tegenstelling tot de Golf III is de Golf II volledig op eigen "initiatief" naar de RDW heen én terug gereden. De plannen met de Golf II zijn als volgende: De Golf III is zo veel mogelijk origineel gehouden, als sleeper. De Golf II gaat een beetje het tegenovergestelde hiervan worden... Ik heb een aantal vrienden welke graag rondjes rijden op de Nordschleife en consorten. Ik zou het leuk vinden om daar met een beter geschikte auto aan deel te kunnen nemen. Om hieraan te kunnen voldoen moet er het een en ander heel anders (lichter) gebouwd worden dan zoals het in de Golf III gemaakt is. Motorisch: De bedoeling is om er een aandrijfunit uit een Model 3 in te plaatsen. Deze weegt 80kg ten opzichte van de 135kg wegende LDU uit de Golf III. Vermogenstechnisch moet de Model 3 aandrijfunit onder de juiste omstandigheden een 288kW kunnen uitspugen. Ook gaat er vanaf het begin een torsen differentieel geplaatst worden. In tegenstelling tot de Model S aandrijfunit uit de Golf III, is de Model 3 aandrijfunit een permanentmagneet. Hij zal dus een aanzienlijk hoger rendement hebben. De tractiebatterij: De Golf III werd gebouwd met ontzettend veel capaciteit, en dus actieradius, in gedachte. Omdat de Golf II zo licht mogelijk moet worden, gaat de accu dus een behoorlijke slag kleiner zijn. Waar de Golf III 6 accublokken van 16S 11kWh had, gaat de Golf II 5 accublokken van 18S 9.3kWh hebben. Oplettende wiskundigen zullen zien dat 6x16=96S en 5x18=90S. Dit klopt... Ondanks de hierdoor lager uitvallende totaalspanning lijken deze accublokken mij de beste keuze. Een nadelig gevolg is natuurlijk dat het topvermogen geen 288kW meer bedraagt, maar 90/96x288 komt nog altijd neer op 270kW. In mijn ogen is dat ruim voldoende. De totale capaciteit zal dan 45kWh (210kg) worden, tegenover 66kWh (320kg) in de Golf III. De lader: Aan een AC laadpaal wil ik graag met 22kW kunnen laden. Deze palen zijn op erg veel plekken beschikbaar, het is goedkoop laden en toch al behoorlijk snel. Waar de Golf III niet DC kon snelladen, zou ik dat met de Golf II graag wél willen kunnen. Ik heb inmiddels al een lader gevonden welke beide wensen tegemoet komt. De bedoeling is om DC zijdig met 200A te kunnen gaan laden, waardoor ik op een nominaal laadvermogen uit ga komen van om en nabij 70kW. Hiermee hoop ik de relatief kleine accu te kunnen compenseren. Met deze componenten zou een snellaadtijd van 10-80% SOC in iets minder dan 30 minuten mogelijk moeten zijn. Het onderstel: Hier komt dan het punt waar ik nog de meeste twijfels over heb. Ik luister graag naar eventuele adviezen, aangezien er hier genoeg mensen zullen zijn welke dit wiel al tig keren uitgevonden hebben. Vooralsnog lijkt het mij verstandig om het G60 onderstel over te slaan en meteen voor het VR6 onderstel te gaan. Een groot nadeel is dat het VR6 onderstel door zijn eigenschappen aanzienlijk zwaarder stuurt. Dit ervaar ik als een nadeel, omdat ik de Golf II graag zonder stuurbekrachtiging wil bouwen. De Golf III heeft ook geen stuurbekrachtiging, en de Golf II word dermate veel lichter dat het mij geen probleem lijkt. De bedoeling is om tussen 1.000 en 1.100kg uit te komen, waar de Golf III 1.524kg heeft gedaan op de weegschaal. Zijn er hier mensen die van mening zijn dat het G60 onderstel voldoende goed is voor mijn doeleinden? Verder zou ik graag 15 inch velgen willen monteren, welke dan meteen de remmerij limiteren op 288mm. Ik had het volgende setje van Tarox in gedachte: 288mm klinkt erg klein voor dit vermogen, en op de (veel zwaardere) Golf III ging het dan ook mis. Echter... De Golf III kon enkel elektrisch remmen doordat de motorcontroller gekoppeld was aan de remlichtschakelaar. Hierbij werd er dan ook maar heel licht elektrisch geremd. De Golf II krijgt een rempedaalpoti, zoals ook op het gaspedaal zit. Op deze manier kan ik bij het dieper intrappen van het rempedaal ontzettend hard elektrisch remmen. Hiermee kan ik dus de accu opladen en tegelijkertijd de remmen behoorlijk ontlasten. De dempers gaan waarschijnlijk van KW afkomen, maar ook hier sta ik natuurlijk open voor andere kandidaten. Het interieur: Waar de Golf III de originele tellerbak heeft hergebruikt, wil ik in de Golf II een display plaatsen waar alle informatie overzichtelijk op één plek gepresenteerd word. Het tapijt en de achterbank, inclusief alle afwerkkappen en dergelijken, komen te vervallen. De voorstoelen worden vervangen door lichtgewicht kuipstoelen. In principe is het zelfs de bedoeling om een rolkooi in te lassen, aangezien mijn ervaring met mijn vorige Golf II mij heeft geleerd dat de stijfheid van de carrosserie niet vergelijkbaar is met dat van de Golf III. Bovendien wil ik in het geval van een ongeluk nog enigszins bescherming genieten. Is dit doel zonde van een CitySTROMer? Misschien... maar de auto verder stof laten happen is nog veel erger. Bovendien lijkt het mij erg gaaf om er een elektrische circuitauto van te maken. Ik geloof niet dat er ooit een EV-conversie met dit doel in gedachte is gedaan. PS. Wie herkend de auto? |
#289
|
||||
|
||||
270 [kW] op 1000 [kg] is hele dikke Poaaaah, mijn G60 met ca. 140-145 [kW] en sperdiff op 195/50/R15 Semi's is met iets vochtig weer al gegarandeerd spinnen, dus het is zeker ambitieus qua tractie Voordeel van de accupakketten is dat je ze zodanig kunt plaatsen dat je de gewichtsverdeling wel makkelijk kunt beïnvloeden.
Benieuwd wat je/jullie er van aan maken! |
#290
|
||||
|
||||
hele toffe plannen! en dat zal weer een super gave build worden.
dat je er misschien iets track gerelateerd van bouwt kan je benoemen als zonde? maar ik vind het eigenlijk wel gaaf. het elektrische deel van auto's is iets waar ik echt 0 kaas van heb gegeten. voorlopig ook niet zelf zal kopen of rijden maar dat mensen iets bouwen zoals dit kan ik dan wel weer waarderen.
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#291
|
|||
|
|||
Cool! Ben zeer benieuwd!
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#292
|
||||
|
||||
Gave plannen! Is de display een kant en klaar product of moet je zelf aan het programmeren?
__________________
|
#293
|
||||
|
||||
Let op dat een rolkooi nog best wat gewicht in de schaal legt. Mijn Golf is helemaal gestript en heeft 2 stoelen en een kooi en woog nog steeds 925 kg leeg
Ben benieuwd naar de performance straks. Leuk als je mensen op de Nürburgring (of andere circuits) kan vervelen maar als je elk rondje moet laden.... :P
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#294
|
||||
|
||||
Denk dat je eerder moet stoppen om de temperatuur van de accu omlaag te brengen dan dat je moet bijladen.
https://www.youtube.com/watch?v=I-LI_jeytBI Nu is de 3 wel een zware auto, dus hij moet er goed aan trekken om het gewicht op gang te houden. Maar, heeft wel een gekoelde accu. Neem je dat systeem ook over? Ik vind het wel een mega gaaf idee, ik kan dit soort retrofits alleen maar toejuichen!
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#295
|
||||||
|
||||||
Bedankt allemaal voor de positieve reacties!
Quote:
Dat klopt! Omdat ik alle variabelen in het voordeel van tractie wil bewegen komen 2 van de 5 accublokken achterin, en de andere 3 voorin. Resultaat: Golf III 160kg accu achter en 160kg accu voor. Golf II 84kg accu achter en 126kg accu voor. Quote:
Quote:
Het is een kant-en-klaar product in de vorm dat je enkel nog hoeft te programmeren. Bij dit display zit de CAN controller en alle software om het weer te geven in dezelfde behuizing. De andere oplossing zou zijn om een los display te gebruiken met een ODROID, waar Realdash op loopt. Vervolgens moet je hier een USB CAN adapter inpluggen. Echter is het veel minder betrouwbaar, het start traag op, functies zoals het dimmen van het display zijn niet met één knop mogelijk, waardoor hiervoor weer een losse microcontroller geconfigureerd moet worden. Quote:
Dit zijn wel ongeveer de cijfers waar ik rekening mee heb gehouden. Ik heb er vooralsnog goede moed in dat het doel haalbaar is. Quote:
Met 45kWh denk ik dat 2 rondjes Nürburgring per acculading wel mogelijk moeten zijn, afhankelijk van hoe druk het is en hoe goed je kan doorrijden natuurlijk. De reacties van andere mensen wanneer ze een elektrische Golf II niet kwijtkomen lijkt mij ook wel goud waard. Quote:
Ik ben inderdaad bekend met het filmpje van de Model 3, echter gebruikt de Model 3 twee aandrijfunits en weegt hij het dubbele van de Golf II. Hierdoor is de belasting op de accu aanzienlijk hoger. De Model 3 maakt bovendien gebruik van rondcellen, waar in de praktijk is gebleken dat die techniek inmiddels al iets achterhaald is. Ik ga de accublokken in principe niet waterkoelen. Voor de Golf III was dat in het begin wel het plan, maar daar heb ik vanaf gezien omdat het in de praktijk totaal onnodig bleek. De accublokken voor de Golf II & III zijn prismatisch, en beschikken over ontzettend goede thermische eigenschappen. Door de geringe interne weerstand worden ze niet snel warm, en ze zijn tot onder het vriespunt zeer goed belastbaar. Dat laatste maakt dus ook het verwarmen van de accu overbodig. In de Golf III heb ik DC-zijdige stromen van boven 1200A gemeten. De Golf II krijgt natuurlijk een kleiner pakket, maar hij zal DC-zijdig dan ook maximaal 800A uit de accu kunnen nemen. Bovendien is het al bekend dat het kleiner type cellen van de accublokken voor de Golf II beter belastbaar zijn dan de blokken die in de Golf III zijn geplaatst. |
#296
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, dat had ik al begrepen Vergis je echter niet dat baankennis veel belangrijker is op de Ring als snelheid. Nu ken ik jouw ervaring op de Ring niet, maar genoeg mensen in dikke auto's die het afleggen tegen een hothatch van een local...
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#297
|
||||
|
||||
super gaaf om van de mk2 een racer te maken!
Ik zou me met het vr6 onderstel niet al teveel zorgen maken over het zware sturen, tenzij je houdt van parkeren Tijdens circuitrijden wil je juist gevoel hebben en dat beetje extra zwaarder sturen is dan juist fijn, ik geloof nooit dat het té zwaar wordt. |