#621
|
||||
|
||||
Nou beter als deze want die zijn helemaal op zo te horen. Alleen maar gepiep, dan overstress je ze alleen maar.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#622
|
||||
|
||||
Vond nog 2 leuke foto`s op SnailMedia. Dit was echt wel een hoogtepuntje van de dag om een paar rondjes achter die Cayman GT4 aan te rijden...heerlijk uitzicht!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#623
|
||||
|
||||
De remleiding voor rechtsvoor loopt vanaf de hrc via het schutbord naar het wiel. Aangezien dat gedeelte nogal heet wordt tijdens een trackday door een roodgloeiende turbo en downpipe, heb ik er even een aluminium plaat tussen gemaakt en deze beplakt met wat hitte reflecterende tape:
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#624
|
||||
|
||||
Inmiddels heb ik de eerste velg opgeknapt en weer voorzien van een frisse laag Action Matzwart! Daarna de 225er AR1 laten monteren en maar eens gekeken hoe dat onder het Golfje past. Nou, ik vind het wel dik!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#625
|
||||
|
||||
Nu met de brede sloffen gaat het gegarandeerd aanlopen bij de wielkasten, ondanks dat deze maximaal omgerold zijn. Ik had nog een setje kunststof wielbogen liggen, dus deze gaan erop, zodat het blik wat eronder zit zoveel mogelijk weggeslepen kan worden. Ziet er best oke uit zo:
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#626
|
||||
|
||||
En ondanks dat de Textar blokken (zaten in de klauwen en waren zgan) het best goed deden op het circuit, heb ik een setje DS3000 aangeschaft. Dus qua remmerij moet het nu allemaal wel in orde zijn
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#627
|
|||
|
|||
Velgen en banden staan dik!
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#628
|
||||
|
||||
Ik had het al gezegd maarre, super dik!
|
#629
|
|||
|
|||
De velgen maken de auto, ziet er goed uit
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#630
|
||||
|
||||
Als alles op tijd klaar is, ga ik 1 april weer met de Golf naar Assen. Inmiddels heb ik 2 wielen klaar. Heb om de 2e velg een 205er laten draaien om te zien hoeveel de spatbordranden aangepast moesten worden.....nou, behoorlijk
Heb nu alles onder de kunststof wielbogen maximaal weggeslepen. Voorspatborden waren al best croky, dus de flex door de wielrand en klaar....daar komen een tzt een paar andere voor in de plaats. Achterzijde was iets meer werk vanwege het dubbele plaatwerk, maar is uiteindelijk ook gelukt. Daarna de kunststof wielbogen nog even bewerkt en gemonteerd met popnagels. Achterzijde moet ik nog even langere popnagels voor scoren. Nu nog de 2 andere velgjes opknappen en dan maar eens kijken hoe het rijdt! Aan de looks zal het niet liggen....man, wat staat dat hok nu breed op de wielen!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#631
|
||||
|
||||
Zorg dat je die semi's de eerste keer goed inrijdt
Dan gaan ze langer mee. Je kan ze ook in 1 rondje verpesten, dan kun je ze weggooien. Ben wel benieuwd naar de performance van deze banden. Volgens "de testen" komen de Toyo's wat beter uit de bus, maar dat ligt natuurlijk aan een heleboel factoren.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#632
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe zou je dat moeten doen Danny? En ik had het al gezegd, maar ziet er super dik uit Rene! Ben benieuwd hoe die het doet 1 April |
#633
|
||||
|
||||
Het is vooral belangrijk dat je ze goed op temperatuur laat komen, zonder ze over te verhitten. Gewoon rustig wat rondjes doen en vooral geen burnouts, geen piepende banden door de bocht, niks. Je mag ze, behalve afrolgeluid, niet horen.
Hoelang je je eerste sessie maakt maakt volgens mij niet uit. Mijn semi's heb ik sowieso meer dan 5 trackdays (open pitlane, geen 20 minuutjes van v-r) mee kunnen doen. Nu rijdt René natuurlijk met veel meer vermogen, dus gaan ze logischerwijs ook veel minder lang mee. Maar dat gepiep in de bochten en met spinnende wielen het rechte stuk op, dat is killing. Sowieso zakt je griplevel als je banden gaan protesteren en ben je dus alleen maar langzamer. Op straat rijden raad ik ook eigenlijk af, omdat ze dan juist niet warm genoeg worden (de eerste keer, daarna maakt wellicht weinig uit).
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#634
|
||||
|
||||
RACEDAY!
1 april was het dan zover: Eindelijk weer naar het circuit met de nieuwe, zachtere, bredere Nankang AR1's en een Porsche rem setup met Ferodo DS3000 blokken erin. En......en.......sneeuw! ?? Maar ook met een kar! Ik liep al een tijdje met het idee om een kar aan te schaffen die ik icm mijn B-rijbewijs achter de Touran mag hangen met de Golf erop en de dag voordat ik naar het circuit zou gaan had ik eentje gevonden: De Anssems AMT ECO 1300: Wat een genot! Met je trackday-auto naar het circuit rijden, je rondjes doen en weer naar huis rijden is gaaf, maar zo`n kar geeft wel een stukje rust in het hoofd. Spul wordt serieus belast en de kans dat er weer wat kapot gaat is er gewoon en dan is het wel lekker dat het dan een kwestie is van opladen en weer naar huis. Bijkomend voordeel is dat ik nu ook de Touran dus meeneem naar het circuit en heel wat gereedschap, vloeistoffen en reservedelen kan meenemen in de kofferbak. Ik had 2 sessie geboekt: Sessie 1: Kak....voorheen waren alle vloeistoffen wel op temperatuur, maar nu nog niet. Had hem wel even stationair laten draaien, maar dat schiet niet echt op. Dus, eerst maar even rustig aan rijden om alles op temperatuur te krijgen. Kwam mooi uit, want de baan was nat en het sneeuwde/regende wat. Perfecte omstandigheden zeg maar...... Toen alle sapjes warm waren toch maar voorzichtig wat temperatuur in de banden en remmen brengen. Wat meteen opviel is dat de AR1's op nat wegdek al fijner aanvoelden dan de NS2R`s. Daarmee was het continu glijden, gieren en sturen met het gaspedaal, terwijl deze bandjes gewoon de auto de bocht insturen zonder onderstuur op momenten dat ik het juist wel verwacht. Nice! Ik was ook bang dat de banden tóch zouden aanlopen aan het blikwerk, maar dit bleek gelukkig niet zo te zijn. Wel hoorde ik heel soms iets nét ff aanslijten, maar dat bleek later een kunststof wielboog die door de banden ietsje beter op maat werd gesleten = dikke prima. Uiteindelijk een paar rustige rondjes gereden en toen was de sessie weer afgelopen. Bandenspanning laten zakken naar rondom 2.0 bar, even een rondje om de auto gelopen en wat nagepraat onder het genot van een warme koffie en frikandellenbroodje Sessie 2: Dit was een mooie sessie! De race-lijn werd al wat droger en voorzichtig kon er wat meer gas er op. Het was vooral een sessie om uit te vinden waar de grenzen liggen en het vertrouwen te krijgen van het nieuwe rubber en uiteraard de rem setup. En dat belooft veel goeds! Snelste ronde is uiteindelijk een 2:07 geworden wat 3 seconden sneller is dan vorig jaar....en dat met een auto die totaal anders voelt icm een niet volledig droge baan. Qua remmen zat ik nog ruim binnen de marges, dus er kan nog wat harder en later worden geremd. Ook de bochtensnelheid kon nog wel wat hoger, maar ik moet even het vertrouwen krijgen . Het is echt even wennen tov de vorige setup, dus we gaan het tempo rustig aan beetje bij beetje opvoeren. De 2e sessie heb ik geupload op Youtube...helaas zonder Racechrono data. Om de 1 of andere reden valt mijn telefoon altijd uit in de 2e sessie die ik rij. Vage shit... https://www.youtube.com/watch?v=7N7Y3FojEIE Golfje deed het weer bijzonder goed. Rij nog steeds op iets van 0.2bar lagere turbodruk. Geen idee hoeveel vermogen hij er nu uit perst, maar vind dit ook wel prima. Het gaat ondanks dat nog allemaal hard zat rechtuit en ik ben nog steeds een sperdiff nodig Ook de temperatuur van het kvs en het olie bleef deze sessie netjes 90 graden. Voor dit jaar staan verder geen upgrades meer gepland. Het doel was om hem op de bredere AR1's te zetten, de wielranden te bewerken en de Porsche remsetup werkend te krijgen en de bonnetvents in de motorkap te monteren. Alles werkt, alles bevalt super, dus nu kan ik de Golf niet meer als excuus gebruiken. Nu is het aan mij om nettere lijnen te rijden, want dat kan echt nog stukken beter. Ook wil ik de volgende keer vaste rempunten zoeken en constanter proberen te rijden en dan maar eens kijken hoe zulke rondetijden we dan maken.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos Last edited by René : 07-04-2022 at 16:02. |
#635
|
||||
|
||||
Volgens mij mag je met alleen B nog steeds maximaal 750kg aanhangen…? Met een oplegger heb je altijd E rijbewijs nodig volgens mij…
Mooie 1T3 ook
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#636
|
||||
|
||||
Quote:
Nee dat is al een tijdje niet meer zo hoor Sterker nog, regels zijn veranderd in het voordeel van de B-rijbewijzen. Quote:
Hij heeft het licht gezien! Zoals je zegt je kan in principe altijd naar huis zonder afhankelijk te zijn. Dat is een fijn gevoel idd! (Ik lees de rest straks ff)
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#637
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks! Zijn we ook er blij mee Met het B rijbewijs mag je met een autoambulance rijden als het totale gewicht niet over de 3500kg gaat. Echter, moet je bij het B rijbewijs gaan rekenen met de maximaal toegestane gewichten: Toegestane maximale massa Touran: 2180kg (auto + belading) Toegestane massa aanhanger geremd: 1500kg Leeggewicht Anssems: 270kg Maximale belading Anssems: 1030kg Gewicht van de Golf: Laatste weging op de weegbrug : 950kg Totaalgewicht maximaal beladen Touran en maximaal beladen kar (ivm B rijbewijs): 2180+1300=3480kg Dus: Het totale span mag maximaal wegen 3480kg = <3500kg De kar mag totaal maximaal 1300kg zijn =<1500kg max. trekgewicht Touran De Golf weegt 950kg = <1030kg max. belading kar
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#638
|
||||
|
||||
Leuk verhaal Rene, ondanks maar 2 sessies toch lekker kunnen rijden.
Quote:
Jup die rondetijden gaan zakken als een baksteen als je je daarop gaat concentreren!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#639
|
|||
|
|||
Quote:
Weet dat het toegestane totale massa wat op het kentekenbewijs staat gehanteerd wordt. Dus als je aanhanger leeg is maar een kenteken heeft en op het kentekenbewijs van de aanhanger staat dat hij 2000kg mag laden, dan is de 2000kg waarmee ze rekenen ook al zit er geen lading op de aanhanger. |
#640
|
||||
|
||||
Klopt....en voor de Anssems 1300 is dat 1300kg (eigen gewicht (270kg) plus maximale belading (1030kg)
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |