#1
|
|||
|
|||
Golf 1 chassisnummer 1977
Is het mogelijk om a.d.h.v. het chassisnummer gegevens van een auto te vinden, welke motor er in hoort etc.?
Ik heb een Golf staan zonder papieren met chassisnummer 1773289547 Er zitten motorsteunen in voor een 1.5 / 1.6. Last edited by 1977GTI : 16-12-2021 at 20:41. |
#2
|
||||
|
||||
Je kan bij VW het geboortecertificaat opvragen eventueel;
https://www.volkswagen-classic-part...zertifikat.html
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Op golf1IG kun je je chassis nr analyseren. Er komt niet uit welk type golf je hebt maar wel de productie maand. Dir van jou is in januari 1977 van de band gelopen. heb je ook pics van onder de motorkap en van het interieur? daar kun je ook veel aan afzien.
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Iemand deze wel eens aangevraagd? Is het een 'leuke' 'must-have' of is het maar onzin? Vind het wel veel geld namelijk voor een stukje papier waarop wat info (info wat volgens mij ook nog heel beperkt is) staat maar kan me vergissen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 18-01-2022 at 16:31. |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb er voor mijn eigen wagen gedaan, wel leuke must have. Staat alles op hoe de auto de fabriek heeft verlaten etc. Velgen, bekleding noem t maar op.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#6
|
|||
|
|||
__________________
Golf I GTI W65 Pirelli L90E 1983 |
#7
|
||||
|
||||
Certificaat is niet altijd foutloos. Motornummer wordt niet meer gegeven. Als je zelf een motornummer hebt waarvan je vermoedt dat hij origineel bij de wagen hoort, kun je dat nummer doorgeven. Wellicht geven ze dan die informatie.
Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#8
|
|||
|
|||
Je kunt dan ook nog kiezen voor een bundel aanvraag. https://www.volkswagen-classic-part...datenblatt.html
Daar staat dan volgens mij (onder andere) het motornummer op zodat je kan controleren of je de originele motor er in hebt. Verder veel info wat je ook op kan vragen bij het RDW. Deze kost nog eventjes 30 euro extra.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
|||
|
|||
Dank jullie wel allemaal voor de tips.
Ondanks dat de papieren niet meer aanwezig zijn en het type plaatje mist wil ik proberen om er weer een kenteken bij te krijgen, hiervoor heb ik echter een certificaat van overeenstemming nodig, deze wordt pas voor auto's vanaf 1996 afgegeven, dat gaat dus niet werken. Volgens het RDW moet ik een document hebben met zoiets als een typegoedkeuring, zou het Datenblatt die als extra bij de Geburtsurkunde kan worden aangevraagd bij de VW classicparts uitkomst brengen? Wie heeft hier ervaring mee. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb dit document ook onlangs aangevraagd en op dit extra document staan data gegevens zoals type, kleur, gewicht, afmetingen, productiedatum, vermogen etc. Verder nog even een google translate gedaan wat op de site te vinden is: Naast de productie- en leveringsdata bevat het Volkswagen datablad vooral technische informatie over uw voertuig. Dit omvat bijvoorbeeld afmetingen en gewichten of informatie over de motor, zoals vereist door testorganisaties of goedkeuringsinstanties. Als basisinformatie kan het Volkswagen-gegevensblad u ondersteunen bij de herregistratie van een oldtimer die lange tijd is uitgeschreven, evenals bij de eerste registratie van een geïmporteerd voertuig. Ik heb geen ervaring om een kenteken her aan te vragen maar denk dat dit document zeker een positie bijdrage kan leveren. Maar nogmaals, geen ervaring van mijn kant. Zoals hierboven ook aangegeven is post eens een foto van oa de motorruimte. Daar is ook al veel van te herleiden of het bouwjaar klopt bij de kas.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
||||
|
||||
als het een GTI kas origineel is.
dan zie je dat rap zat..dan kan hij maar een handvol kleuren (geweest) zijn dus bijvoorbeeld niet Miami blau ofzo zit er de steun voor de mengenteiler in bij de accu..ophangbeugels benzinepomp en accumolator.. voor de rest had je toendertijd voor een grote motor enkel keuze uit een S LS of GLS of een Sprinter dacht ik.. |
#12
|
|||
|
|||
Ik ben er inmiddels achter dat het geen GTI is.
Bevestiging voor het benzinefilter en luchtfilter is later geplaatst. Het moet een S, LS of GLS geweest zijn. Via de RDW heb ik wel bevestigd gekregen dat het chassisnummer wel ooit in Nederland is geregistreerd. Om het originele kenteken er bij te krijgen moet ik de auto laten schouwen bij RDW station. Auto heeft het oude type stuurhuis, dubbele bouten in de scharnieren van de deuren, plaatwerk in de waterbak heeft een ronde persing in het plaatwerk, de dorpels zijn ook anders gevormd, er zit een korte groef achter de portieren, tevens zitten het oud type veerpootlagers nog gemonteerd. Last edited by 1977GTI : 08-03-2022 at 20:54. |