#1
|
|||
|
|||
Schokken tijdens het rijden & accelereren - GU blok met 32/34 weber
Dag Allen,
Sinds een 2 tal weken heb ik mijn 32/34 DMTL weber geinstalleerd op mijn 1800cc GU blok. Vanaf de eerste rit merkte ik dat de wagen schokt: - tijdens constant gas - Tijdens acceleratie (volgas en licht gas) Stationair draait de wagen mooi zonder probleem Hiervoor stond mijn pierburg 2E2 die (buiten in de winter) probleemloos reed. De ontsteking staat mooi afgeregeld op 18° voor het BDP zoals beschreven in de vraagbaak. Ook heb ik mijn sproeiers al uitgehaald en gecontroleerd of deze vuil in zich hadden (was niet het geval, wat ik ook wel vermoedde voor een nieuwe carb). Verder zag ik dat de slang tussen mijn inlaat en rem servo toe trekt tijdens het draaien. Ik heb het gevoel dat de vacuum een stuk groter is dan hiervoor met mijn pierburg. Ik heb nu in tussentijd een nieuw slangetje besteld, maar nog niet in mijn bezit. Verder had ik tijdens de demontage ook de rubberen voet gecontroleerd waar de carbu op rust. Deze was nog in heel goede staat (want deze is nog maar enkele jaren terug vervangen). De weber staat ook goed gespannen op de voet en kan geen valse lucht trekken. De pakking tussen de weber en het metalen connector stukje was ook nieuw zoals de rest van de carbu. Zijn er nog ideeën wat het probleem zou kunnen zijn? Last edited by Arnemk2 : 21-09-2021 at 19:36. |
#2
|
||||
|
||||
Weber eens afstellen of laten afstellen. Had ook problemen met schokken op constante snelheid. Bij mij stond de Weber veel te rijk afgesteld. Kijk ook alle vacuumslangen na. Kleinste lek kan al grote problemen geven.
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#3
|
|||
|
|||
Alle vacuumslangen zijn ondertussen gecontrolleerd en enkele vervangen, maar dit heeft niets veranderd aan de situatie.
De weber is ook al afgesteld en staat zeker niet te rijk of te arm. Iemand nog ideeen? Overlaatst nog problemen gehad met de massa van de wagen, dit is in tussentijd ook opgelost. Ik dacht misschien dat de slechte massa voor ontstekingmissers kon zorgen maar dit is het blijkbaar ook niet. |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde gehad...bleek een gescheurde voetpakking te zijn. Staat jouw Weber ook zo wiebelig? Bij de mijne bleken de bouten te lang, waardoor hij de rubberen voetpakking oprekte en dus stond te wiebelen....totdat hij scheurde
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Dag René, Voetpakking bleek nog in orde te zijn. Deze morgen een nieuwe geplaatst en nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb nu al een tijdje geen last meer onder acceleratie maar enkel onder constant gas. Heel vervelend. |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb nog de plastic onderdrukslang die naar de remservo gaat aangevraagd bij VW. Dan vervang ik deze ook meteen.
Het volledige onderdrukcircuit is dan nieuw. Vandaag ook eens de bougiekabels gecontrolleerd (massa meting) waren allemaal identiek & in orde. Rotor & rotorkap ook nog eens gecontrolleerd en zagen er goed uit. Iemand nog ideeen? Ik zou na de laatste onderdrukslang even de carb uit elkaar halen & het vlotterniveau controlleren. daarna mss nog even de ontstekingsmodule uitwisselen met een andere (al zou ik dan meer problemen ervaren dan enkel onder constant gas). |
#7
|
||||
|
||||
Staat je Weber ook stevig op de voetpakking? Of kan je hem best ver heen en weer wiebelen?
Ik heb destijds ook verschillende testjes gedaan....dacht eerst dat het de rembekrachtiger was of iig iets in die hoek. Ik heb toen de aansluiting aan de carb afgedopt. Dan moet je wel flink stampen om te remmen, maar is wel een mooie manier om die route uit te sluiten
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Weber staat stevig vast op de voet! Wat hij ook doet is wat schommelen in toerental in zijn neutraal, en als ik manouvreer of file schuif durft het toerental soms terugvallen tot 400-600 tr/min |
#9
|
|||
|
|||
Werkt je vacuum vervroeging wel
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#10
|
|||
|
|||
Ik zou eens met een AFR meter gaan meten hoe het mengsel is
Ken iemand in Oosterhout die daar handig mee is
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Hey! Die werkt zeker, Dit weekend nog getest& als ik de onderdrukslang uittrek dan hoor ik wel heelduidelijk het verschil |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Hey! ook al zitten aan denken, maar heb geen uitlaat spruitstuk om een lambda in te monteren... |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb net een rebuild kit besteld voor de weber.
Ik zal deze binnenkort eens helemaal open gooien & alles controlleren. Iemand die hier een in depth user manual van heeft? ook met de interne werking. Al bij enkel winkels gevraagd of iemand die beschikbaar geeft, maar ze moeten mij telkens teleurstellen... Alle informatie welkom! |
#14
|
|||
|
|||
Die ook in de de pijp naar het spruitstuk zodat die het van alle 4 de cilinders meet een lasmoer op de pijp lassen
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#15
|
|||
|
|||
Bij biesheuvel zou je kunnen informeren
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#16
|
|||
|
|||
Even een update plaatste.
Standaard zat er tussen de metalen voet & de carbu een voetpakking die voorzien is van gevormde kanalen. Deze heb ik vervangen door een vlakke pakking. Ik vermoed dus dat er lichte lek zat die naar de bevestigingsdraadstang van de weber ging. Het probleem van het schokken lijkt al een heel stuk beter te zijn. Alleen zit ik nu nog met het terugvallen in toeren tijdens het manouvreren of goed gas geven. Na enkele seconden neemt het toerental terug toe tot de normale 850 - 900 tr/min. Ik vraag mij af of de 1% co wel voldoende is. Verder kan ik dus enkel nog denken aan het mengesel. Op welke waarde staat dit bij andere mensen? ik las dat dit bij sommigen tot 1,5% ging. |
#17
|
||||
|
||||
Van welk merk heb je dan nu een voetpakking geplaatst? Ik vraag dit omdat mijn Golf ook nog steeds een beetje last heeft van schokken, vooral tussen de 1000 a 2000 toeren en constante snelheid. Ik heb nu een voetpakking van Febi zitten. CO-waarde staat bij mij tussen de 2,5 en 3%. Stond bij het plaatsen van de Weber op +8%! Ze hebben mij op de keuring toch goedgekeurd.
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Hey! beetje late reply. Ik heb 2 voetpakkingen geprobeerd, een ori VW & een aftermarket, vermoed dat dit ook een FEBI was. Het probleem was bij beiden identiek :/. Ik heb de CO lichtjes verhoogd ten opzichte van de 1% in de garage maar veel dierf ik niet verder draaien vanwege de keuring. Draait nog quasie hetzelfde |
#19
|
|||
|
|||
Mogelijk is de dampbellenafscheider voor de carburator verstopt.
Je rijdt eigenlijk je vlotterkamer leeg. Dit verklaart ook waarom de motor wel stationair draait. Zeer traag optrekken en rijden zal waarschijnlijk ook lukken. Ik heb dit enkele jaren geleden voorgehad op mijn Mk1. Ik rijd nu met een MkII afscheider. MkI vind je niet meer. De MkII afscheider vind je makkelijk. Kost slechts €10-15. Succes |
#20
|
||||
|
||||
Hoe kom je bij die 18 graden voorontsteking? Dit moet normaliter altijd 6 graden zijn. 18 graden is veel te vroeg. Voor het afstellen met de stroboscoop even de vervroeging loskoppelen en afdoppen.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |