#61
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb dus precies hetzelfde gekocht, maar het wilt nog niet echt lukken. Miscchien lukt het me na een paar keer proberen wel
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#62
|
||||
|
||||
Die stekkertjes is een beetje klote ja. Wat je altijd moet doen is het draadje induwen zodat de pin juist naar buiten toe gaat. Dan doe je het tooltje erin zodat je de weerhaakjes ook naar beneden kan duwen. Daarna ga je pas aan het draadje trekken. Je moet wel friemelen, draaien, op en neer bewegen, heen en weer bewegen, etc. Als ie los komt denk je 'was dat alles?'
En bij de volgende denk je 'waarom wil dat @)#(;€: ding niet?'. Voor de stekkers kun je eens informeren bij Rick donkers (rdae.nl) of op ebay. Als je de VW nummers hebt zoekt dat ook wel makkelijker.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#63
|
||||
|
||||
Voorkant weer een beetje in elkaar gezet. Moet alleen nog nieuwe koplampen hebben.
Om de lip vast te zetten heb ik in plaats van die clips gewoon inbusboutjes gebruikt. Probeerde de clips erin te krijgen wat voor een hoop frustratie leidde, toen maar de doos met boutjes en moertjes gepakt En dan tijd voor de elektra, misschien stiekem wel het leukste gedeelte vind ik Toch maar een ander tooltje gekocht om die pinnetjes er uit the pielen. Eerste keer proberen lukte het gelijk Hele doos met verschillende dingen van rdae.nl Als eerste een kabelboom gemaakt voor de koelventilator en thermoschakelaar. Ik sluit dit hele zooitje niet aan op de zekeringskast maar heb een aparte houder gekocht voor 1 zekering. Makkelijke stekker op de ventilator gezet. 50mm2 accukabel van de accu achterin naar de startmotor: Dit is nog een hele dikke bundel aan kabels die ik onder de chassisbalk weg moet gaan krijgen. En dit is nog zonder de boom voor de verlichting
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#64
|
||||
|
||||
Goed bezig!
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#65
|
||||
|
||||
Mooi project
Het lijkt op de allerlaatste foto dat je de draden zonder bescherming door de carrosserie voert. Je moet hier een doorvoerthule gebruiken. Je zal niet de eerste en niet de laatste zijn die zijn project hierdoor in vlammen op ziet gaan…
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#66
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor je reactie, dit zal ik inderdaad nog gaan doen. Ben eerst nog alles aan het passen
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#67
|
||||
|
||||
Uiteindelijk toch maar besloten om de ecu aan de binnenkant van de auto te plaatsen. Hier blijft ie lekker droog en warm
De bedrading loopt nu onder het dashboard langs in plaats van van in de ruitenwisserbak. Ik moest hiervoor wel de bedrading van bijvoorbeeld de bobine verlengen. Bedrading in de motorruimte helemaal ingepakt Nadat ik alle bedrading behalve die van de lambda had gedaan, heb ik m weer even gestart om te kijken of ik alles goed had gedaan. Tot mijn verbazing liep de auto eigenlijk hetzelfde als met lambda, ik kon geen verschil merken. Deze heb ik nu ook uit de uitlaat geschroefd. Scheelt me namelijk weer werk in de bedrading en tijd in het maken van beugels aan de onderkant van de auto voor de lambda bedrading. Weet iemand of het kwaad kan om zo'n blokje langdurig zonder lambda te laten lopen?
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#68
|
|||
|
|||
Noodloop= een hoger verbruik
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#69
|
||||
|
||||
Quote:
Even laten lopen voor hoe lang? Als je de motor koud start dan loopt deze tot de 60 graden olie-/watertemp in open-loop stand. De motor loopt dan volgens een veilige brandstofmap, dus vrij rijk. Boven de 60 graden gaat de motor in closed-loop en regelt dus de lucht-brandstofverhouding op basis van de lambda-waarde. Als je dus alleen de koude start met elkaar zou vergelijken klopt het inderdaad dat je weinig verschilt zult merken. Het is niet persé schadelijk voor het blok om zonder lambda te draaien. Wat wel een aandachtspunt is bij een rijk lopende motor is het spoelen van de verbrandingskamer. Rijk betekend per definitie dat er meer brandstof aanwezig is dan de aanwezige lucht kan verbranden. Wat dan veelal gebeurd is dat deze extra brandstof dankzij 'blow by' langs de zuigerveren komt en in het carter terecht komt. Daar mengt het zich met de olie, waardoor deze zogenaamd schraal wordt en minder goed smeert. Dat is dan weer uiteraard slecht voor lagers en nokkenassen etc. Ook is het niet heel prettig als je auto bij elk stoplicht benzine staat te dampen. Vooral als jij je raampje open hebt op een warme dag En dan natuurlijk het brandstofverbruik. Tja, ze zeggen wel Smiles Per Gallon, maar denk dat om de 300 km tanken niet zo lachen meer is tegenwoordig (Zegt de persoon met een 4.2L slurpmachine... ) |
#70
|
||||
|
||||
Quote:
Aaaah das goed om te weten . Dan toch maar even wat beugeltjes maken voor de lambda bedrading. Nu ik toch bezig ben....... Quote:
En dit is ook zeker waar natuurlijk. Denk ook niet dat het de komende tijd veel beter gaat worden gezien de gehele situatie op het moment. Heb al een hoop van de elektra werkend. Heb de volledige motorboom af en alle verlichting doet het al. Nog een paar kleine dingen. De elektra duurt wel langer dan verwacht..... Maarja dan heb ik wel alles gelijk goed in orde en geen elektra problemen in de toekomst hopelijk... Zal wel weer een updateje plaatsen als ik met de remmen ben begonnen. De laatste stap hopelijk
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#71
|
||||
|
||||
Elektra is zo goed als af, alleen nog doorvoerrubbertjes. Heb er niet veel foto's van gemaakt omdat t niet heel interessant is allemaal.
De auto is nu dus volledig omgebouwd naar CE2. Ik heb in alle stekkers nieuwe contacten zitten en sommige bomen met nieuwe goede draden opnieuw gemaakt. De bomen heb ik ingepakt in gevlochten isolatiekous. Zo blijft het allemaal mooi overzichtelijk. (Nog niet alle bomen zijn ingepakt omdat ik daar nog geen kous voor heb ) Ook heb ik de onderkant van de houder van de zekeringskast eruit geslepen zodat de zekeringskast er netjes in past. Was nog een aarde naar het stuurhuis vergeten voor de claxon. Heb in het stuurhuis moeten boren en schroefdraad moeten tappen om er een bout in te draaien. Ook de bedrading van de lambda erlangs geknutseld. Alles werkt nu zoals het hoort, ook de interieurverlichting enzo. Wil misschien ook nog een volledig schema maken voor het ombouwen naar een ce2 kast in een mk1, met alle nummers van de verbindingen van alle schakelaars en stekkers erbij zodat mensen één bron hoeven te gebruiken bij het ombouwen in plaats van allerlei verschillende schema's en pinouts. Ook ben ik nu begonnen met de remleidingen, hier een fotootje van de eerste leiding die ik heb gemaakt. De kortste om het te proberen. Vond het zelfd best aardig gelukt. Alleen de remleidingen naar achter zien niet heel netjes geworden, misschien dat ik die nog overnieuw doe. Maandag krijg ik de scirocco 16v dragers en remklauwen binnen, dan kan ik alles ontluchten en mijn eerste testritje door de straat maken
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#72
|
||||
|
||||
Goed bezig
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#73
|
||||
|
||||
16v remmen erop met de geventileerde Brembo schijfjes
Remlichtschakelaarset van mk1garage.de Heb al een paar rondjes door de straat gereden en hij remt superr. De auto zelf stottert nog een beetje met optrekken. Dit kan er mee te maken dat ik nog een foutcode krijg voor recirculatie klep N80 en omdat ik de inlaattemperatuursensor nog niet in de inlaat had zitten. Ik heb de houder hiervoor uit de standaard inlaat gehaald en in de buis gelijmd. Zijn nog een hoop kleine delen en rubbertjes enzovoorts onderweg om hem af te bouwen. Ook rammelt er nog het een en ander in het interieur. Gisteren in het mooie weer ook weer een keer goed gewassen
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#74
|
||||
|
||||
Leuk topic heb je hier! En je bent lekker bezig
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#75
|
||||
|
||||
Mijn accu staat nu dus in de kofferbak maar ik moet nog een manier vinden om deze te bevestigen. Als het kan wil ik het liefst niet boren of lassen in de carroserie. Heeft iemand hier ideen of foto's van hoe jullie de accubevestiging achterin hebben gemaakt? Kan ik een beetje inspiratie opdoen
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#76
|
||||
|
||||
Volgens mij zitten er weinig loze schroefgaten achterin waar je de accu of een beugel aan kan bevestigen. Boren ga je dan sowieso niet aan ontkomen denk ik.
Wat voor accu heb je? Denk je bij een loodaccu om de ontluchting?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#77
|
||||
|
||||
Quote:
Ontluchting moet ik inderdaad ook nog rekening mee houden. Dit kan toch gewoon met een slangetje naar buiten? Heeft iemand hier bijvoorbeeld ervaring met deze bakken? https://fullcartuning.nl/80118-qsp-...yRoCRKIQAvD_BwE
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#78
|
||||
|
||||
Ja dat kan met een slangetje naar buiten.
Of je neemt een afgesloten accu, dat kan ook Die bakken ken ik wel, maar moet je als nog deugdelijk vast kunnen zetten
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#79
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ga dit weekend maar eens kijken of ik eerst gewoon iets simpels kan maken voordat ik iets aanschaf. Keep it simple. Dit weekend kijken of het lukt om de laatste dingetjes te doen zodat ik hem maandag van de schorsing af kan halen. Dan eerst maar even een paar weekjes genieten en de laatste dingen doen voor de apk keuring volgende maand
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#80
|
||||
|
||||
Ik heb een bak gemaakt uit aluminium.
Maar daarvoor heb ik wel een gat geslepen op de plek waar de achterbank normaal zit
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |