#241
|
|||
|
|||
Quote:
Dat was niet de mooiste... Beter
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#242
|
|||
|
|||
Je was ook te snel met gas geven. het is pas onbeperkt vanaf het bord autoweg Ze staan daar ook wel altijd bij de grens te wachten
|
#243
|
||||
|
||||
Gaat met gang idd Stuurtje staat 'm goed.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#244
|
|||
|
|||
Gisteren, laat in de avond, ben ik met de Golf voor een paar dagen naar een plek in Zeeland vertrokken. Na 246km kwam ik aan op mijn bestemming, waarna bleek dat ik nog zo‘n 100km actieradius over had.
Niet slecht met een accutemperatuur van 2 graden. Genoeg gloednieuwe elektrische auto’s die een dergelijke rit niet halen. |
#245
|
|||
|
|||
Quote:
... en aanlopende remmen, en een in afstelling zijnde asynchroonmotor
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#246
|
|||
|
|||
Echt een mooi project! Zal wel wat meer filmpjes willen zien.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#247
|
||||
|
||||
Quote:
Het is gewoon een luchtgekoelde batterij zonder verwarming?
__________________
|
#248
|
|||
|
|||
Het is een accu met waterkoeling/verwarming, maar wij zijn er nog niet aan toegekomen om het aan te sluiten. Maar inderdaad, het liefste moet hij warmer zijn.
... Echter staat in de datasheet: Temperature (cell) for full power (°C) -20 to +45 In principe zie je problemen aan de hand van de spanningsval bij belasting, maar het lijkt er op dat het zelfs met de koude temperaturen reuze meevalt! Dat is nou eenmaal de vooruitgang in de accu's... het lijkt er op dat het net als met electronica is... wil je prestaties - pak dan het nieuwere.
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#249
|
||||
|
||||
En met laden kom je niet tot de stromen die problemen veroorzaken bij lagere temperaturen dan?
__________________
|
#250
|
|||
|
|||
Op dit moment niet. Op dit moment is er slechts een 3 kW ladertje geinstalleerd.
De 22 kW lader moet nog komen, maar zelfs dan... 1/3 C, dat is "net niets". De accus zijn zich echt aan het bewijzen, inmiddels wordt er af en toe 1200A getrokken. Wordt tijd om over een betere contactor na te denken...
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#251
|
|||
|
|||
Betere contactor…
Betere motorcontroller besturing, zodat er 1450A kan worden getrokken in plaats van 1200A… Betere lader… Alles op zijn tijd natuurlijk, maar als eerst moeten er echt betere remmen op. De huidige remmen zijn met versneld tempo aan het overlijden. Hier alvast een kijkje achter de schermen: Binnenkort meer. |
#252
|
|||
|
|||
Mooie remupdate, in mijn ogen geen overbodige luxe ook!
Maar die passen niet meer in de velgen die er nu op zitten gok ik?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#253
|
||||
|
||||
340x30mm Golf 7. Dat moet wel stoppen!
|
#254
|
|||
|
|||
312x25 voor de voorkant, 256x22 voor de achterkant.
Omdat de achterkant zo zwaar is (3x 55kg in de kofferbak alleen al aan accu) denk ik dat het wel lukt, dat de achterkant hem niet inhaalt. En anders gaan de drukbegrenzers er weer in. (ik ben 1,78 , mijn armen zijn gewoon niet heel lang of zo )
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#255
|
||||
|
||||
Man, wat vind ik dit een geweldige (om)bouw!
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#256
|
|||
|
|||
Quote:
Inmiddels kan ik beamen dat dit niet waar is. Morgen meer info. |
#257
|
|||
|
|||
Die "morgen", die nooit kwam.
Wij (vooral ik, volgens mij) hebben wat fouten wat remmen betreft gemaakt, maar zij zitten inmiddels "bijna" goed. Als in: het werkt, en bij veel mensen werkt het zo waarschijnlijk jaren, maar met de kennis van "het is eigenlijk fout" kan ik iig niet leven en moeten er nog een paar aanpassingen komen. Oke. Voren zitten nu dus de 312mm remmen. De remklauwen komen te ver naar buiten toe, en moesten er 5mm spacers tussen fusee's en zadeldragers komen, omdat de dragers anders met de remschijven "collideren". Ik ben absoluut geen fan van spacers bij dit soort delen en zoek tussendoor naar een betere oplossing. Tot nu toe valt het bitter tegen. Wat ook bitter tegenviel: er waren langere bouten nodig. Origineel: M12x1.5x35. Nou, zoeken zoeken zoeken, M12x1.5x38 gevonden, ook voor remmen! Blij, want een bout met dezelfde functie is dan hetzelfde goed... N 91041702 GVD!!! Bedoelen ze met "38" de afstand vanaf boutenkopaanligvlak tot einde schroefdraad, maar er zit een niet-afhaalbare schijf op waardoor het alsnog op 35 uitkomt... #zucht Achter zitten de 256mm remmen. Bij de remblokjes voor de achterremmen werden foute glijplaatjes geleverd.. voor de 9mm schijven ipv. 22mm Bij de remslangen werden de banjobouten niet meegeleverd... Ik had in het begin astappen voor Polo 6N GTI besteld, en dat ging niet in combinatie met de achterklauwen, dus dan andere besteld, voor trommelremmen.. en dan die platen wat de Lupo had voor schijfremmen.. En kennelijk heb ik daar wél de juiste klauwen besteld, want bij de Epytec-set van de "Lupo platen" zaten spacers, en die hoefden er niet op Na het hele uitzoekavontuur zit het nu wel... Toen ging Jarno de remmen ontluchten en ontplofte het remvloeistofreservoir... Het is nu "geflikt" en de auto kan rijden, maar er komt iets beters. Wat er komt is waarschijnlijk heel stoer voor mensen die "clean engine bay" bouwen, dus dat gaan wij extra goed belichten. Oh, en velgen hebben wij ook gevonden. 7.5x17 , 205/40 - 17 ET38. Ik persoonlijk zou alsnog zoeken naar passende 16ers, maar dit staat hem best goed en de banden zijn heel goed.
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy Last edited by SciroccomTDI : 28-02-2022 at 17:31. |
#258
|
||||
|
||||
Welkom bij de club van grote remmen :-)
Het probleem is dat de remzadels vaak te groot zijn (lees te dik) Bij de de nieuwere auto’s zetten (tuners ?) daar dus bredere kunststof spatborden op om de dikkere remmen/velgen op te vangen. Het hangt van de velg af of eea net wel of net niet past, De OZ leggera en Ultraleggera en bbs rennsport zijn velgen met een dusdanig ontwerp dat ze veel remmen kunnen herbergen (ongeacht de Et ;-)) Opties kunnen zijn: voorkant van het zadel affrezen, of velgen zoeken die er zo oppassen of adapters met schroefdraad( voorbeeld https://www.voorwindenparts.nl/h-r-...tem-50mm-1.html) Suc6 keep it up! |
#259
|
||||
|
||||
Voor de sleeper look kan je altijd nog voor de stalen velgen van een Volkswagen T-Cross/Skoda Scala gaan
16x6 et35 5x100, hopen dat je met deze maten de remmen en het vermogen kwijt kan.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#260
|
|||
|
|||
Doordat de het originele remvloeistofreservoir niet onder de accu paste, werd het ingekort, en kwam er een extra vaatje om het te kunnen bevullen.
Dat is niet om over naar huis te schrijven en hebben wij ook geen fotos van De nieuwe oplossing is beter. Na helemaal niet zo lang zoeken, kwam ik dit tegen: Het leek te passen... En dan als bakje: een bakje uit een BMW 2002! Als slang pak je een slang van Mercedes, want dat kost 1/5 van VW. A0099973882 Vergelijken: Dat gaat passen! Uiteraard heb ik het ook getest met een los, uitgepeuterd rubbertje van een oude hoofdremcilinder. Aanzicht van beneden naar boven: Het grijze waar je tegenaan kijkt is de accubak, en dat is de reden voor deze aanpassing. Helaas geen foto van het reservoir, maar jullie kunnen het je vast inbeelden In het nieuwe reservoir zit ook een schot, dus het is zelfs veilig!
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy Last edited by SciroccomTDI : 02-03-2022 at 21:20. |