#221
|
||||
|
||||
Echt PID problematiek dus
|
#222
|
||||
|
||||
312mm is van een Audi TT 225/S3, en is plug and play op een VR6 fusee.
Zal iets beter zijn qua remoppervlak en koeling. Alle beetjes helpen.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#223
|
|||
|
|||
Quote:
Dankje, Rick! Wij hebben het uigezocht en het is duidelijk wat er nodig is. Jarno zal het nog wel uitgebreider berichten, maar nu zijn de grotere remmen ook echt een sterke wens. Niet dat er een ongeval gebeurde door te weinig remkracht, maar de auto heeft bijna zelfmoord gepleegd Maar, even iets anders. Heel belangrijk!!! Eerder in het topic schreven wij, dat R32 Homokineten perfect met der VR6 naven werken. Dat is ook zo, maar!! Er bestaan 2 types: die met de grote moer, en die met de bout: En dan is de originele R32 bout , onderdeelnummer 4A0407643A, M16 x 1.5 x 77 Wat bleek?? Echt super van Jarno dat hij het op tijd heeft gemerkt... Kennelijk is de geometrie van de naaf van een R32 anders, hij is langer dan van de VR6? De bout bleek te lang, en als je dan stuurt, komt de bout binnen ergens tegenaan. Dat is super gevaarlijk als je het niet op tijd ontdekt! Dit gemerkt hebbende, heeft Jarno de bouten ingekort. Later heb ik een mooie oplossing gevonden: WHT005437 Dat is een M16 x 1.5 x 70 homokineetbout. Ofwel: voor hetzelfde doel, wat dus betekent dat het ook sterk genoeg is, grote kop heeft, en met een likje borgmiddel, maar dan korter. Niet meer zagen
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#224
|
||||
|
||||
Heel erg gaaf project heren!!
|
#225
|
|||
|
|||
Net hele topic doorgelezen, diepe buiging!! super gaaf project
|
#226
|
||||
|
||||
Blijft mooi idd!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#227
|
|||
|
|||
Bedankt voor de leuke reacties! Dat blijft altijd leuk om ter zien.
Ik realiseer mij net dat ik al even geen update meer heb geplaatst. Inmiddels zit het BMS erin, waardoor ik nu ook eindelijk kan zien hoeveel ampere er vloeien tijdens het intrappen van het ga... stroompedaal. Bij vol gas lopen er met de huidige instellingen zo'n 1200 ampere. In combinatie met de iets inzakkende spanning van zo'n 360 volt geeft dat een vermogen van 1200*360=432kW. Oftewel, 590pk Er moeten nog een paar kleine(re) zaken aan de Golf gebeuren, maar ik heb momenteel even geen sleutelplek meer hiervoor. De Golf is sinds mijn laatste update, naast mijn werkbus, gewoon als daily in gebruik, en dat gaat eigenlijk prima. In de afgelopen weken heb ik nog het een en ander aangepast in de instellingen van de motorcontroller, waarna hij nu zo stabiel loopt als dat het maximaal zijn kan. Het maximaal toerental is inmiddels tot iets over het limiet van Tesla zelf gekrikt, zodat de maximumsnelheid nu exact 200kmh bedraagt. Het motortoerental bij 200kmh bedraagt nu 18.450rpm. Ik heb nog niet gemeten hoe snel hij accelereert, maar de 100-200kmh tijd is indrukwekkend. Ik zou het gokken op een seconde of 6. Inmiddels heeft de Golf al een goede 2.500km gelopen, welke op de kou na volledig probleemloos zijn verlopen... De verwarming is nog niet aangesloten, dus vandaar de kou. Wat verder opvalt is het enorm verschil in verbruik tussen zuinig en onzuinig rijden. Wanneer je goed je best doet haalt hij wel tussen 450 en 500km op een lading, maar het is mij ook al vaker dan eens gelukt om de volle 66kWh in 100km erdoor te jagen. Dat zijn de ritjes waarbij ik op een lege snelweg een RS3 of een C63 moest laten zien wie de baas is. Aan het stoplicht heeft de Golf niet heel veel kans tegen dergelijke wagens, in verband met zijn voorwielaandrijving. Op de snelweg zijn de rollen echter omgedraaid... Ik kan het niet anders verwoorden dan "zeer indrukwekkend". |
#228
|
||||
|
||||
6 seconden.....590pk....wat een kanon! Mega sleeper!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#229
|
|||
|
|||
Dat zijn mooie waardes! Ik wacht nog op een filmpje.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#230
|
||||
|
||||
Damn... heel gaaf!
|
#231
|
||||
|
||||
Holy shit, wat moet me dit een ervaring zijn zeg. Geen exterieur geluid en alsnog vorbij zoeven! En heerlijk om die afstanden vol elektrisch te kunnen rijden ook.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#232
|
||||
|
||||
J e z u s … wat een waarden ! |
#233
|
||||
|
||||
Echt heel erg gaaf!
__________________
Quote:
|
#234
|
||||
|
||||
Super-super-super-tof! Greased lightning?!
__________________
Quote:
|
#235
|
||||
|
||||
Dat zijn wel echt serieuze vermogens! Heel tof stiekem wel
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#236
|
|||
|
|||
Dat zijn wel echt serieuze getallen!
Wat voor bandjes zitten er onder en zit er een sper onder zodat er niet een wiel gaat spinnen?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#237
|
||||
|
||||
hele topic even door gelezen zojuist. Echt heel vet.
Goed bezig! Wat een kanon ook zo. mvg Mike |
#238
|
|||
|
|||
Bedankt voor alle leuke reacties weer!
Als wederdienst hebben Evgeniy en ik zojuist even snel een filmpje gemaakt waarin de acceleratie van de Golf enigszins te zien is. Helaas moesten we het wel alweer bekopen met een staandehouding. https://youtu.be/ICBO_1L-Exk |
#239
|
||||
|
||||
Holy shit! Da’s echt serieuze gang. Geen wonder dat je zo vaak aangehouden wordt, nodigt ook wel uit om gas.. eh stroom te geven haha!
|
#240
|
||||
|
||||
Heel mooi! Valt wel beetje tegen dat die na 100km al leeg kan zijn. 500km normaal is dan wel weer genoeg
|