#41
|
|||
|
|||
Kan begrijpen dat dat niet leuk is. Maar ik denk beter nu, dan dat je auto helemaal gerestaureerd is en je krijgt dan dat voor dat je zo zit te klooien word je helemaal gek. Komt allemaal goed en als je er genoeg van hebt even laten rusten die handel
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#42
|
||||
|
||||
Nou je comment heeft wel geholpen, gisteren nog even doorgepakt en alle andere dingen die nog vastzaten aan het subframe losgemaakt.
Hij hangt nog, maar de bouten draaien allemaal. Vraag 1: 1 bout waarmee subframe vastzat is dus afgebroken, hoe ga ik die nu loskrijgen als ik die heb stukgedraaid met een wringijzer? Vraag 2: Als ik het subframe wil laten zakken inclusief stuurhuis, zakt de stuurkolom zo los uit het stuurhuis? Of moet ik die 2 nog los van elkaar maken? Zo ja waar? |
#43
|
||||
|
||||
Misschien kan je aan die afgebroken bout een moer lassen. Dan kan je hem met de moer eruit draaien.
|
#44
|
|||
|
|||
Waar de achterlichten in zitten is dat nog netjes
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#45
|
|||
|
|||
Voor die bout eruit te krijgen, zoals hierboven aangegeven iets op lassen dat je hem eruit krijgt.
Maar de truk is om hem goed warm te stoken en dan altijd eerst wat vaster draaien en dan los proberen te draaien, lukt mij in de meeste gevallen. Lukt dat niet zal je het moeten uitboren
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#46
|
||||
|
||||
Voor de stuurkolom moet je het kniegewricht (achter de rubberslurf) los maken. Zit met tandjes op elkaar met 1 boutje vast. Dan kan het subframe zakken en blijft de rest achter.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#47
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks, dan ga ik daar kijken. Achterkant heeft ook roest. Ik vraag me echter nog steeds af hoeveel roest er weg moet om nog/weer door apk te komen. Gaat het bij roest enkel om structurele delen? Of telt roest op een spatbord/deur oid ook mee voor afkeur? Punt met die afgebroken bout is/was dat alles nu nog vast zit en ik het zo kan afvoeren. Als ik het subframe losheb zit ik er wat meer aan vast.... Maar goed, dan moet ik het ook maar afmaken ook... |
#48
|
||||
|
||||
Afgelopen tijd niet veel gedaan, behalve vice grip garage kijken.
https://youtube.com/playlist?list=P...VBi0sNaasq-m_ek Verder wel aan het "studeren" geweest in Haynes en komende zondag een lasapparaat ophalen! Ook 27 maart een dagje geboekt bij rustbuster MIG/MAG workshops,dus de 4 ingredienten hierboven gaan wel weer wat motivatie geven. Later meer! |
#49
|
||||
|
||||
Zo we zijn weer een aantal weken verder en er is wel het eea gedaan.
Voor wat betreft demontage zijn we nu zover dat het voorruit en het dashboard er uit ligt. Ook rembekrachtiger en subframe met alle toebehoren is los. De bout die afbrak zit er nog in, die ben ik al een paar dagen met wd40 aan het inspuiten. Ook zijn de eerste zaagsnedes gemaakt in de chassispoot linksvoor én er is een lasapparaat aangeschaft, dus we kunnen aan de bak..... Ruit eruithalen zonder te breken gaat best goed als je overal van de pvc buisjes tussenzet... Helaas had ik daarvoor al ienimienie druk gezet op het ruit, met barst als gevolg.... Op de achtergrond kijken de helden van die Ludolfs mee.... Subframe met alles er nog op kwam ook prima naar beneden: Achter het dashboard was het flink ranzig en er zat/zit heel veel roest. Daarna de slijptol er maar eens ingezet met het voorbeeld van rotbox metalworks op youtube: (ik krijg de youtube film niet hier gepost met de BRACKET YOUTUBE /BRACKET) rotbox metalworks youtube Ik had dus enige tijd terug al een stiftslijper en carrosserieslijper gekocht. Deze aangesloten op mijn compressor, maar die compressor is toch niet zwaar genoeg. Ben nou aan het kijken of ik mijn geld terug kan krijgen van het gereedschap, op de website stonden de specs verkeerd zo lijkt het.... Dus dat is wel vervelend, ik heb nu geen kleine slijptools waarmee ik verder kan. --------> Hebben jullie nog tips voor (goedkope) slijptools op 230V? |
#50
|
||||
|
||||
Compressor die ik had verkocht, pneumatische tools teruggestuurd naar winkel. Volgens de site zou mijn compressor nl wel volstaan. Die tools waren wat duur, dus nu ga ik voor een grotere compressor + goedkopere HBM tools. Dan geef ik er wel wat op toe, maar niet al te veel.
|
#51
|
|||
|
|||
HBM heeft wel leuk spul voor een doe-het-zelver. Ik heb er mijn hele Swallowtail mee gelast, geslepen en gebraamd.
Tuurlijk bestaat er beter spul maar daar betaal je ook na. Ik zal inderdaad eerder investeren in een grotere compressor. Niks is zo irritant als dat ding de hele dag staat te loeien en te brullen. Daarvoor heb ik al een vrouw en kind.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#52
|
||||
|
||||
yes zat nu te denken aan deze
https://www.hbm-machines.com/nl/p/m...iter-per-minuut Zou voldoende moeten zijn voor zover ik begrijp. Behalve dat hij geen 100L is, maar deze is nog enigzins betaalbaar. Dan naast vrouw en kind maar nog een loeiend/brullend ding. |
#53
|
||||
|
||||
Van de week een twijfelachtige keuze gemaakt om een donorcasco voor de deur te hebben staan. Met de gedachte dat het me heel veel zoeken naar onderdelen spaart, en het uiteindelijk goedkoper is toch maar de knoop doorgehakt.
De bedoeling is om hem zsm in stukken te hakken voor de bruikbare delen. Ook is het casco een 3 deurs, dus ik hoop dat er genoeg over te nemen is. Ondertussen gaan we heel langzaam verder. Komende 2 maanden niet zoveel tijd. Van de week netjes een mooie dure hoes erover gehad. Maar die is helaas gescheurd door de wind. |
#54
|
|||
|
|||
Hoe staat het hier mee?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#55
|
||||
|
||||
Quote:
Ook wel benieuwd......
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |