#201
|
|||
|
|||
Dankjewel Bert!
In een TT, dat klinkt ook als een leuk idee. Hoe zit dat met het omkeuren daar? Ik geloof dat er daar wel gekkere dingen gebeuren. |
#202
|
|||
|
|||
Nog even een snelle foto voor de perfectionisten.
Verder heb ik nog een vraag aan jullie; Helaas is het na heel veel tijd, geld en proberen niet gelukt om een bestaande Volkswagenas te kunnen gebruiken in combinatie met de Tesla tripod. Ik heb nu 2 linkse Golf 4 R32 assen onderweg, welke iets dikker zijn en grotere wielzijdige homokineten hebben. De bedoeling is dat deze assen aan de Tesla-assen gelast gaan worden. De vraag is alleen nog welk bedrijf het aandurft om dit te doen voor deze toepassing. Heeft iemand hier toevallig ervaring met een bedrijf in (Zuid-)Limburg dat dit kan? |
#203
|
|||
|
|||
Een bedrijf met ervaring niet. Maar hier in Maasbracht, zitten verschillende scheepsbouw bedrijven. Deze weten veel op het gebied van lastechnieken. Wellicht kan je met een toelichting van de kracht die erop komt tot een oplossing komen.
|
#204
|
||||
|
||||
Tis niet heel zuid Limburg maar ja (Horst)
Deze meneer heeft jarenlang een lasbedrijf gehad en doet nu nog voor de Hobby wat in wielen, hij is echt goed, maar dat zijn er meerdere https://www.velgenrichten.nl/index.php/nl/ Ps waren sommige Assen niet hol? Dan zou je een sleeve oid moeten laten maken. Suc6! |
#205
|
|||
|
|||
Quote:
Die meneer ken ik! Hij is inderdaad behoorlijk pro. Kan mij nog 10 jaar geleden herinneren... Velgen kopen op Marktplaats... "Ja, zeker, de velgen zijn kaarsrecht, nooit geen problemen mee gehad!!"... ... en dan ga je naar die meneer, en laat je de velgen en 200 euro achter omdat alle 4 de velgen meerdere milimeters afwijking in alle mogelijke richtingen hebben... Ik denk alleen dat er een bedrijf nodig is die echt gespecialiseerd is in aandrijfassen. https://www.technotransbv.nl/ Zulke jongens bijvoorbeeld...
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#206
|
||||
|
||||
Respect voor deze ombouw! Echt een geweldig project
Aangezien ik aan een project als dit niet veel kan toevoegen lees ik stil mee. Wat de aandrijfassen betreft, hier heb ik wel (lang geleden ) ervaring mee. Voor een achterwiel aangedreven auto moest ik ook van 2 Assen 1 maken. Ik heb dit toen laten doen bij http://www.rietveldaandrijfassen.nl...uze=Intropagina Niet in Limburg helaas, maar mocht dit te ver rijden zijn en jullie hebben de tijd is er wellicht iets te organiseren Grz Niels
__________________
Mijn garage: |
#207
|
|||
|
|||
Dank voor de tip!
Een klein nieuwtje, Jarno zal wel een uitgebreider verhaal met foto's schrijven. Een voorbeeldas is gisteren naar JvdC gegaan. Er gaan twee (dezelfde!) assen op maat gemaakt worden. https://jvdcwebshop.nl/
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#208
|
|||
|
|||
Zo. Tijd om weer eens een update te schrijven.
Zoals Evgeniy liet doorschemeren heb ik inderdaad een bedrijf gevonden dat steekassen na kan maken. Als eerste heb ik een voorbeeldas gemaakt, zodat men weet welke afmetingen ik nodig heb. Vervolgens heb ik deze as naar JvdC in Baarlo gebracht. Zij hebben daar twee volledig nieuwe assen van op maat gemaakt. De levertijd was zelfs erg kort. Ik moest rekening houden met 3 tot 4 weken, maar na anderhalve week kreeg ik al een belletje, om te melden dat ik het hele spul mocht komen ophalen. Vervolgens moesten de assen natuurlijk een beschermende laag krijgen tegen steenslag en roest. Poedercoaten...? We kwamen op een beter idee. De assen in de oven. Dan gaat er een lijmgevulde krimpmof om. En vervolgens kunnen ze in elkaar gezet worden. De oude motorsteun komt erg dicht bij de ashoes. Opgelost. Er zijn nog een paar assen over na dat hele assen-avontuur. Gisteren hebben we een handmatige precharge gedaan, het gaspedaal aangesloten en vervolgens met slechts 1 van de 6 accupakketten de motor voor het eerst in de auto laten lopen. De auto was natuurlijk opgekrikt. Nu gaat er een ander interessant hoofdstuk aanbreken, namelijk de koeling en verwarming. Hier zijn al enkele van de nodige componenten. Van links naar rechts; De 5kW Tesla heater, de Tesla 3-weg klep en 2 dezelfde PWM gestuurde Tesla waterpompen. En ik heb al een schema uitgedacht waarvan ik hoop dat het werkt. |
#209
|
|||
|
|||
Inmiddels ben ik begonnen met het uitdenken van een manier om de stand van de automaatpook uit te lezen, zodat ik hiermee voor-, achteruit en neutraal kan kiezen. Afhankelijk van in welke stand de pook staat word de bijbehorende eindschakelaar ingedrukt.
Verder heb ik eindelijk een zekering gevonden welke voldoende zwaar "rated" is voor de Tesla motor. En ik heb de eerste stappen gezet voor het plaatsen van alle koelslangen. Er zijn een hele hoop spullen binnengekomen, waaronder reductiestukken en reductiebochten, T-stukken, Y-stukken, verlengstukken, verlengbochten, fittingen, verdeelblokken, heel veel slangklemmen, 14 meter slang op rol en nog veel meer. Het koelvloeistofvat heeft zijn plekje gekregen. Het front is aangepast zodat de radiateur een paar centimeter lager uitkomt. Dat was nodig voor de radiateuraansluitingen welke anders niet goed uit kwamen. De heater en 3-wegklep zijn geplaatst en gedeeltelijk aangesloten. De accubak is verder gelast, gespoten en afgekit. En het front past er ook netjes voor. Als je goed kijkt zie je dat zelfs de ontluchting op het vat al is aangesloten. De aanvoer naar de motor zit ook op zijn plek. Hier moet wel nog naar gekeken worden, omdat de slang erg ver uitsteekt en het wiel er bij het sturen erg dicht op komt. Het leggen van de koelvloeistofleidingen gaat erg traag, omdat voor al het passen ervan het front erop en eraf moet, en de accubak eruit en erin moet. De accubak kan er niet in/uit terwijl het front er nog op zit. Wel hebben we nog andere CitySTROMers gezien dit weekend. |
#210
|
||||
|
||||
Blijft een leuk/interessant topic
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#211
|
|||
|
|||
Live uit de loods...
Er zijn allemaal moeilijke omstandigheden/toestanden... lang verhaal kort - de auto moet soort van vanavond klaar zijn Maar het schiet op! De voorste accubak is inmiddels vol: Er moest eerst een hele zware oplader in, maar dat loopt spaak op de niet-te-krijgen stekkers. Voorlopig dus een kleine oplader, waarmee je meer dan een dag ( ! ) moet laden van leeg naar vol... Achterste accu's, bekabeling, en dan... Wij houden hoop!
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy Last edited by SciroccomTDI : 13-11-2021 at 15:31. |
#212
|
|||
|
|||
Ik heb net je gehele topic doorgelezen, kan niets anders zeggen dan RESPECT!!
Man wat een werk, maar wat mooi gemaakt!!
__________________
VW Passat 2.0TDI DSG6 2012 185pk VW Touran 1.9TDI DSG7 2009 150pk Audi A4 cabrio 1.8T H6 2003 190pk |
#213
|
||||
|
||||
Fijn dat er vooruitgang in zit!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#214
|
|||
|
|||
Even een kleine mededeling;
Vannacht, tegen een uur of 3, heeft hij gelopen. |
#215
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd! supervet project!
|
#216
|
||||
|
||||
Niceeee! Well done!
|
#217
|
||||
|
||||
Heel cool! blijft gaaf hoe jullie dit allemaal uitvogelen
|
#218
|
|||
|
|||
Zaterdag en zondag werd er een beetje aan de parameters getuned, en nu rijdt de Golf eigenlijk al bruikbaar goed. Als in: wij kunnen niet zeggen of het beter zou kunnen, maar het werkt al heel goed. Storingen zo als achteruitrijden op rempedaal zijn verholpen.. Nu komt de winter, en het heeft nauwelijks zin om te tunen. Tijd voor andere zaken
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#219
|
||||
|
||||
Quote:
Das toch geen storing? Das gewoon hoe elk computerspel met auto's werkt
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#220
|
|||
|
|||
Quote:
Wow, nu je het zegt... oh man, dat is lang geleden Nou, het probleem dat ik in ieder geval vaak bij motor controllers zie, en eigenlijk kennen wij het ook uit de andere "soorten" van techniek, is dat parameters niet van elkaar onafhankelijk zijn. Denk maar aan een mechanisch gestuurde VE-Dieselpomp, waar je de roetschroef indraait en daarna stationair moet instellen, want die wordt verhoogd, ook al kon je hopen van niet.. En zo ook bij de inverter. Stel iets in, en je merkt bijwerkingen op manieren die je vaak wel ziet aankomen, maar niet weet hoe sterk de uitwerking is. In ieder geval moet het regeneratief remmen nog verder aangepakt worden, en daarmee komen wij bij de volgende vraag: Hebben jullie ervaring met VR6-fusee-compatibele remupgrades? Ik denk dat Jarno het ook met mij eens zou zijn dat hij voor maximaal 16" velgen zou gaan. (Eigenlijk zijn die van de Audi A8 echt mooi en "slaperig" (van het woord sleeper )) Ik heb wel eens over 312mm gelezen, iets van een S3, kan dat? Is dat goed? Hoeveel beter dan VR6 is het?
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |