#1
|
|||
|
|||
Centrale vergrendeling maakt raar geluid maar werkt niet
Hallo iedereen,
Enige tijd geleden heb ik me een Jetta 1.3 pacific aangeschaft met 97000km van 1990. Hier en daar heb ik em al wat opgefrist ; originele beta radio , votex middenconsole , pookhoes en knop... Maar ik heb nog een probleem met de centrale vergrendeling. Als ik de deur sluit dan hoor ik een raar geluid uit het koffer maar sluit enkel de bestuurders deur.. Iemand een idee ? Ik hoor het graag |
#2
|
||||
|
||||
Is het een originele CV? Als dat het geval is, praten we over een pneumatisch systeem. In de kofferbak ligt de pomp welke zorgt dat de deuren sluiten. Ik zou eerst eens checken of deze pomp nog naar behoren functioneert. Daarna zou je slangen en de actuatoren in de deuren kunnen controleren.
Indien het geen origineel systeem is, zullen we eerst moeten weten wat er ingebouwd is, om er iets over te kunnen zeggen
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben er vrij zeker van dat het origineel is, aangezien de wagen altijd van een oud vrouwtje is geweest. Hoe kan ik de pomp in het koffer controleren ? |
#4
|
||||
|
||||
Vacuumleidingen checken. En voor zover ik weet zit er alleen in de bestuurdersdeur een pompje met elektronica die de pomp activeert.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat je een systeem vergelijkbaar met deze hebt: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_132.PDF Dus je zou kunnen controleren of je spanning en massa op de pennen hebt waar deze zou moeten zijn. Teveens kun je eens naar de motor luisteren als de CV bedient wordt, als het rare geluid daar vandaan komt, is er mogelijk wat met je motor aan de hand
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
Ok bedankt voor de info , zodra ik meer weet post ik het hier !
|
#7
|
||||
|
||||
Gaat de kofferbak en tankklep wel op slot? Hoor je dat “Brrrt” geluid een paar seconde of langer? Je hoort dat geluid een paar seconde, dat is normaal. Als je het langer hoort dan is er waarschijnlijk ergens een slangetje los, ga op het sissende geluid af.
Anders heb je kans dat het pompje in de deur kapot is, stangetje los of zoiets dergelijks. Last edited by bugs : 05-06-2021 at 13:32. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Yes, dat klopt! |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb vandaag naar de pomp in de koffer gekeken en hier zat alles mooi aangesloten . Zou het niet kunnen dat deze pomp zelf kapot is ( niet genoeg druk opbouwt of dergelijke). Grtjs Pieter |
#10
|
||||
|
||||
Kan zo ja dat hij stuk is.
Maar heb je eerst al in de bestuurdersdeur gekeken naar dat pompje? Of die wel de compressor aanstuurt? |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Moet ik dan het enkel deurpaneel eraf halen? |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Maakt de pomp wel geluid als je de sleutel omdraait? Kort of meer dan 10 seconde? Last edited by bugs : 09-06-2021 at 18:44. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, meer dan 10 seconden. Wat betekent dat ? |
#14
|
||||
|
||||
Dan zit waarschijnlijk ergens een slangetje los. Waarschijnlijk hoor je ergens wat sissen/lucht blazen.
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Dus aan elke deur luisteren of er een sissend geluid is en dan het deurpaneel eraf halen ? Grtjs Pieter |
#16
|
||||
|
||||
Als de pomp draait dan werkt het contact in de deur en ligt er idd ergens een slangetje af.
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Begin in de kofferbak, dan de tankklep. Vaak trekt men daar per ongeluk wat los |
#18
|
||||
|
||||
Waar woon je?
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
In Riemst |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry, dat is te ver, anders had ik een keer meegekeken. |