#781
|
||||
|
||||
Al veels te veel tijd overheen gegaan, maar eindelijk tijd gehad om bezig te gaan met de nieuwe bak. Wou hem net als de andere netjes zwart maken, dus hup alles afplakken en de straalcabine in, overlijdt m'n compressor voordat ie überhaupt aan is. Schön.
Weekje later nieuwe compressor binnen dus eindelijk weer aan de bak! (Leuke woordspeling hé) Bak gestraald, niet tot in perfectie maar alle losse oxidatie en andere troep eraf. En met de oude vertrouwde hammerite aan de gang, heerlijk spul is dat gewoon Tevens de adapters van de Porsche Remmen opnieuw laten verzinken, omdat hier een deel vanaf gefreesd was. Auto nog even een wasbeurtje gegeven. Staat in de Gyeon Q2 MOHS coating, welke bij te werken is met hun Q2 Cure. Dus dat ook maar eens gedaan met als resultaat die mooie diepe rode kleur instant terug |
#782
|
||||
|
||||
Mooie update weer en nog bedankt voor de tip.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#783
|
||||
|
||||
Ziet er weer top uit!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#784
|
||||
|
||||
Een weekend verder en een bonk spierpijn rijker, maar de nieuwe bak hangt eronder. Destijds met het wisselen van mijn 085 bak aan mijn 1300 dacht ik dat er weinig ruimte was om de boel los te krijgen, maar dat bleek een zee van ruimte vergeleken met deze
Paste eindelijk de asflens langs het vliegwiel, zat het diffhuis weer vast op 't subframe. Eindelijk het diffhuis los van het subframe, zat de asflens weer vast tegen het vliegwiel. 't was één grote vicieuze cirkel zullen we maar zeggen.. De nieuwe bak erin krijgen zonder meteen alles te beschadigen was nog een grotere opgave, maar na even spelen met 2 krikken en een motortakel zat deze er nog aardig vlot in. Hoewel ik absoluut niet van plan ben dit ooit in de nabije toekomst nog eens te gaan doen, moet ik zeggen dat het toch écht wel de moeite waard was voor deze bak. Man, wát een verschil maakt deze bak met sper zeg Hoewel de bak in elke versnelling langer is dan de AYN die erin zat, is de auto er desondanks zoveel rapper van geworden. Ik denk dat het hem zit in het feit dat ik niet drie keer hoef te schakelen voordat ik 100 rijd. De 1e versnelling vliegt naar de 60, valt terug naar 3800 rpm en knalt dan zonder enige moeite naar 110 km/h in de 2. Gewoon een euforisch gevoel! In combinatie met het sperdiff is het gewoon maximaal Had eerst een beetje de angst dat ik er heel erg tegen zou moeten vechten in de bochten, gezien ik vaak lees dat dat de keerzijde van een sper is. Eerst wat me opviel was wel dat de auto iets gevoeliger is geworden voor spoorvorming, maar aan de andere kant heb ik daar altijd met deze banden (Toyo R1R Semi Slicks) + 1 graad negatieve camber al iets last van gehad. Echter de allereerste bocht was ik meteen al om, hij trekt 'm juist knetterhard de bocht door Op de droge weg moest ik ook aardig mijn best doen om in de 1e versnelling wielspin te krijgen, zeker toen de banden iets op temperatuur waren. Vanochtend was het toevallig zeiknat op de weg en kreeg ik ze in de 1 natuurlijk wel aan het spinnen. In de 2e versnelling echter wel een wereld van verschil, met het open diff hoefde ik maar naar het gas te kijken als het nat was en vloog ik al alle kanten op met dikke One Tire Fire. Nu is het echt dag en nacht verschil (Niet dat ze niet meer spinnen willen in de 2 overigens, maar de grens ligt echt vele malen hoger) Tot zover mij lulverhaal over hoe ik dit al veel eerder had moeten doen Helaas geen mooie fotoreportage dus excuus voor 't saaie gelabber P.S. (Ja Ja EnVeeZee, had eerder moeten luisteren naar jou ) |
#785
|
||||
|
||||
Niet 1 foto
Op naar het volgende!! |
#786
|
|||
|
|||
En jij blijft maar gaan
Een goede optie dus zo'n sper. Rijd jij nu nog altijd met standaard vermogen?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#787
|
||||
|
||||
Nice
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#788
|
||||
|
||||
Quote:
Sper is zéker aan te raden Ik rijd wel met enkele upgrades aan de motor/ECU. Auto is niet op de bank geweest, maar als ik bij Theibach/ BARTEK naar hun tuning kits kijk zit ik qua delen in de +40/+50 pk range. Ik hoop ergens rond de 200 pk te draaien, maar dat durf ik natuurlijk niet te beweren zonder dyno uitdraai |
#789
|
|||
|
|||
Dat is een leuk vermogen vind ik in zo'n klein wagentje heb er zelf 208pk . De golf 2 weegt niet zoveel meer als de golf 1. En vooral het snelle respons op het gaspedaal van zo'n g60 is echt de max. En al mag het altijd wel meer natuurlijk
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#790
|
|||
|
|||
Hee Robert je hebt er toch een andere nokkenas in zitten en bewerkte kop. Dan heb je vast meer pks/nm dan de bescheiden 200pk
Heb je de AFR waarden al eens gemeten? En ben even benieuwd hoe je tdc Heb gemeten afgesteld
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#791
|
||||
|
||||
Mooie updates weer!
Bij het wisselen van zo'n bak haal ik altijd de flens van de lange as eraf, dat scheelt ook alweer een stukje gemartel |
#792
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, Kop gevlakt (weet niet hoeveel exact), Schrick 268°/276° Nokkenas, Kop naar P-kanalen maat bewerkt. Tezet uitlaatspruitstuk met 60mm RVS Powersprint lijn, 72 mm poulie, grote G60 Intercooler en chip op maat. AFR is top, deellast netjes 14,7 en vollast naar de 12,3. TDC bepaald door middel van meetklok in bougiegat, kwam precies uit met de merktekens op de krukas. Zal vast een paar minuut verschil in zitten, maar voor mij accuraat genoeg! Zoals ik zei geen benul van wat ie aan vermogen draait, binnenkort maar eens bij JD op de dyno dan maar Last edited by RobertVoorst : 22-04-2021 at 07:40. |
#793
|
||||
|
||||
Quote:
Die heb ik inderdaad ook nog overwogen, maar geen zin in alles onder de bakolie (want dat spul stink echt moeilijk hard ). Was bij de nieuwe bak ook geen optie omdat de man die de bak had gedaan al waarschuwde dat daar nu iéts sterkere veren achter zitten. En ik ze alleen los moest halen als ik een flens voor m'n kanis wou hebben |
#794
|
||||
|
||||
Quote:
Herkenbaar! Die respons is inderdaad gewoon onvergelijkbaar met turbomotoren, kijken naar gas is vliegen, ook onder in het toerengebied. Heel eerlijk, je went inderdaad snel aan het vermogen. Maar ik denk dat als je 400 Pk zou draaien, je daar met een paar weken óók wel weer aan gewend bent en meer wilt |
#795
|
||||
|
||||
Quote:
Maak daar maar DOOR je kanis van En gasrespons van een g60 is geweldig. Bij mijn oude 16vg60 motor was het simpelweg gestoord. |
#796
|
|||
|
|||
Zo heb ik mijn tdc ook op tijd gezet. tot ik de tip kreeg om het met een grade schijf te doen op de krukas poelie
Mijn zuiger een g40 blijft zo'n 4' stil staan in tdc Tdc op 2' gezet dat was zo'n 0.5mm verschil met de opgegeven timing van de nokkenas gegeven hierdoor zoveel voelbaar meer koppel. het was echt de moeite waard Quote:
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#797
|
||||
|
||||
Maar even een korte update doen van eigenlijk niet zoveel nieuws.
Remmen liggen nog altijd klaar voor de poedercoater, maar nogsteeds geen zin/tijd gehad om daar achteraan te gaan Binnenkort mezelf er toch maar even heen slepen. Eergisteren na het wassen had ik ineens een raamlijst in de handen welke achter de droogdoek bleef hangen. Ik wist dat deze aardig slecht was, maar hij bleek écht slecht Maar even een nieuwe gezocht op de sloop waar ze er gélukkig nog 1 hadden liggen. Naast de auto vooral bezig met het hobbyen met een 3D printer. Handig ding, zo heb ik voor een bekende even een 'kopietje' gemaakt van de VW3104 afsteltool voor 020 versnellingsbakken. Blijkbaar is er verrassend veel vraag naar die dingen want onderhand al enkele verkocht Ook bezig met het ontwerpen van een 52 mm VDO meter houder voor in het linker luchtrooster van de golf 2: |
#798
|
||||
|
||||
Het wordt wel steeds leuker dat 3D printen en de printers worden sneller en beter betaalbaar. Zeker als je ook nog is ABS kan printen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#799
|
|||
|
|||
Netjes! Ziet er goed uit, en klinkt leuk zo een 3d printer, zeker voor onderdelen die niet meer te verkrijgen zijn
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic Golf 2 Syncro 1.8 GU Atlas grijs (terug origineel) Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed |
#800
|
||||
|
||||
Quote:
ABS is met mijn printer ook geen probleem, maar vaak is het 'mindere' PLA ook ruim voldoende voor de meeste delen. ABS is iets beter bestand tegen hitte, maarja een hitteschild maken gaat er alsnog niet mee |