#761
|
||||
|
||||
Haaa verdorie juist! En die klauw zit er prima in!
|
#762
|
||||
|
||||
Quote:
Dat denk ik zo ook wel! Kreeg er ongeveer 1,65 mm aan voelermaat plaatjes tussen. Komt dan nog wel de dikte van de poedercoat bij 2x 0,10 mm) maar dit moet wel gaan passen. Alleen benieuwd hoe het koelingsgewijs gaat. Geventileerde schijven maken wel enigzins iets van een vortex daar als ze draaien dus dat scheelt, maar echt rijwindkoeling kan ik zo wel vergeten denk ik.. |
#763
|
|||
|
|||
Wauw, dat ziet er netjes uit!
Zolang de velg recht blijft is het goed
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#764
|
||||
|
||||
Hier nog even het verschil tussen de originele adapter (Links) en de 4 mm lagere (Rechts). Nog zat vlees over zo, alleen binnenkort nog even wegbrengen om ze opnieuw te laten verzinken, want die laag ligt nu naast de freesbank
|
#765
|
||||
|
||||
Quote:
Plaatjes van ??
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#766
|
||||
|
||||
Quote:
Nog niet in de Golf zitten, moet nog een geschakelde + trekken maar daar is t me net iets te koud voor Komen hier eerdaags wel een keer voorbij! |
#767
|
||||
|
||||
Quote:
Negeer de aardappelkwaliteit, enkel voor de beeldvorming |
#768
|
||||
|
||||
Mooi bommetje
|
#769
|
||||
|
||||
Super!!
|
#770
|
|||
|
|||
Ziet er zeer netjes uit
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#771
|
||||
|
||||
Rustig verder knutselen met de remmenupgrade. Ik moet een spacer hebben om de spaken van de velg ver genoeg naar buiten te krijgen zodat deze vrij zijn van de klauw. Snel gemeten zat het ergens tussen de 8-9 mm.
Eerste makkelijk beschikbare maat is 10 mm. Voordeel van die maat is dat deze met een dubbele centrering te krijgen zijn, nadeel is dat ze ook aardig aan de prijs zijn voor een fatsoenlijke set. Om zeker te weten dat het gaat lukken met die maat (en ik niet achteraf toch een 15 mm of dergelijke nodig heb), heb ik de 3D printer maar even aangeslingerd: Net zo makkelijk! 10 mm spacer gepast op de autodoc setup en die is spot on. Achterzijde heb ik momenteel 5 mm spacers op zitten omdat de achterwielen van de Mk2 altijd erg naar binnen staan, daar komen dan dus 15 mm verbreders op. Dan kom ik met 6J brede Sebrings bijna op precies dezelfde buitenbreedte uit als de 7J Ronals. Overigens, als iemand een printje nodig heeft tegen een klein prijsje mag je altijd PB doen |
#772
|
||||
|
||||
Al enige tijd last van een luide opvoerpomp. Uit het niets begint deze knetterluid te piepen en daarna is er weer niks aan de hand. Uit voorzorg toch maar even een nieuwe erin gezet.
De bron van het piepen is wel duidelijk, sleepring was zodanig ingesleten dat deze gewoon tegen de zijkant van de koolborstels schuurde |
#773
|
||||
|
||||
Quote:
Lekker vonken trekken met die versleten koolborstels
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#774
|
||||
|
||||
Weer een kleine update:
Gezien er in nat weer echt geen enkele mogelijkheid is dat je in de 1e, 2e en 3e versnelling vermogen aan de grond krijgt, begon ik toch wel spijt te krijgen van het feit dat ik geen sper in de bak heb gezet Via EnVeeZee hier op het forum in contact gekomen met iemand die custom bakken bouwt en daar een 2e hands AYN bak naar binnen geknikkerd. Afgelopen weekend een bak met custom ratio's én zelf ontwikkeld sperdiff opgehaald Benieuwd wat dat gaat brengen aan de auto! Tevens zaterdag een 13 rijige oliekoeler (330 mm) en aansluitpruttel met thermostaat (80°C) binnengekregen van Theibach. Hoewel ik niet direct problemen heb met hoge olietemperatuur (in de zomer liep deze op de snelweg niet boven de 110), leek het mij voor de levensduur van de olie en voornamelijk de keerringen in de motor geen overbodige luxe om de temperaturen iets lager te krijgen. Porsche remklauwen liggen overigens allemaal zo goed als klaar voor de coater, maar daar heb ik helaas nog geen verdere tijd (en geld ) voor gehad. |
#775
|
|||
|
|||
Zelf ontwikkelde sperdiff? Dat is interessant. Kan je daar wat meer over vertellen?
|
#776
|
||||
|
||||
Zo zie je maar dat een project nooit af is. Leuke update, Robert!
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#777
|
||||
|
||||
Quote:
Niet door mij zelf ontwikkeld hoor, maar door de beste man zelf Het fijne weet ik er ook niet van, maar er gaan op maat gemaakte delen van een touran/golf 5 in het originele diffhuis, welke daarna nog met een ring versterkt wordt. Helaas zit de bak al dicht/gesealed. |
#778
|
|||
|
|||
Hou ons op de hoogte(of post hier de details van de beste man) van die diff! Altijd interessant om adresjes te hebben!
|
#779
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb het één en ander in PB gestuurd, mochten anderen interesse hebben in contactgegevens stuur mij dan even een PB |
#780
|
||||
|
||||
Uit respect voor zijn ontwikkeling en specialisatie plaats ik geen foto's van een aangepast diff maar ik zal Robert de foto's nog even appen ter referentie.
Serieus verhoogde voorspanning, versterkt en slim aangepast om niet meer te kunnen ploffen. Voelt bijna origineel aan qua rijgedrag maar wil wel duidelijk rechtuit. We hebben al meerdere bakken naar tevredenheid terug ontvangen dus aanrader JA! |