Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 05-02-2004, 13:01
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

als er trouwens iemand ervaringen heeft met de revisie van een PF blok, dan hoor ik het ook graag
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #62  
Old 05-02-2004, 13:05
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by FMA
als er trouwens iemand ervaringen heeft met de revisie van een PF blok, dan hoor ik het ook graag


Revisie is ongeacht welke motor natuurlijk bijna hetzelfde, dus als ik iets weet hoor je het.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #63  
Old 05-02-2004, 13:11
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
Quote:
Originally Posted by Heleen
Quote:
Originally Posted by wolfsburg8v
Quote:
Originally Posted by Heleen
Als je het zelf gaat doen, bied ik mij weer aan om een dagje voor koffiejuf te spelen: vind het hartstikke leuk om te kijken hoe mannen gefrustreerd raken tijdens het sleutelen Ff serieus: ik wil wel een keer een zaterdagje komen kijken, dan leer ik misschien nog eens wat... mag dat?


mag je strax wel bij ons ( rallyegek en ikke) komen kijken als we de g60 in m'n auto gaan leggen denk wel dat je heel veel gaat lachu!!!

grtzz daniel


Ja leuk.. laat je ff weten waar en wanneer? Neem ik de digicam wel mee


zorg je wel voor de koffie dan ?
die hebben we wel nodig dan :P
en ik heb anders ook wel een digi, kun je leuke foto's mee maken, he daniel




en er dan leuke text bijzetten als het online staat :P :P


Tuurlijk zorg ik voor de koffie! En ik zorg ook voor een leuke oude GTI 16V om even naar te kijken als je de G60 tijdelijk niet meer kunt zien door al die frustraties
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #64  
Old 05-02-2004, 17:02
wolfsburg8v wolfsburg8v is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 50
Default

Quote:
Originally Posted by Heleen
Quote:
Originally Posted by Rallyegek
Quote:
Originally Posted by Heleen
Quote:
Originally Posted by wolfsburg8v
Quote:
Originally Posted by Heleen
Als je het zelf gaat doen, bied ik mij weer aan om een dagje voor koffiejuf te spelen: vind het hartstikke leuk om te kijken hoe mannen gefrustreerd raken tijdens het sleutelen Ff serieus: ik wil wel een keer een zaterdagje komen kijken, dan leer ik misschien nog eens wat... mag dat?


mag je strax wel bij ons ( rallyegek en ikke) komen kijken als we de g60 in m'n auto gaan leggen denk wel dat je heel veel gaat lachu!!!

grtzz daniel


Ja leuk.. laat je ff weten waar en wanneer? Neem ik de digicam wel mee


zorg je wel voor de koffie dan ?
die hebben we wel nodig dan :P
en ik heb anders ook wel een digi, kun je leuke foto's mee maken, he daniel




en er dan leuke text bijzetten als het online staat :P :P


Tuurlijk zorg ik voor de koffie! En ik zorg ook voor een leuke oude GTI 16V om even naar te kijken als je de G60 tijdelijk niet meer kunt zien door al die frustraties


we gaan volgende maand beginnen dus u bent van harte welkom!!
enne sebas ik neem ook m'n digicam mee dus je bent gewaarschuwd, of m'n videocamera!!! moehahahaha

grtzz daniel
Reply With Quote
  #65  
Old 05-02-2004, 17:24
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Stop es met quoten, of haal die andere quotes weg.. :?
Reply With Quote
  #66  
Old 05-02-2004, 18:04
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default



ok
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #67  
Old 05-02-2004, 18:06
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

maar weer ff ontopic,

waar kun je die strips kopen / halen om de speling tussen lager en krukas/ drijfstang mee op te meten ?

kun je die bij de dealer halen of moet je daarvoor bij een revisie bedrijf zijn ?

omdat als ik de diesel door de apk heen heb wou ik aan het td blok beginnen......
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #68  
Old 05-02-2004, 20:29
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
maar weer ff ontopic,

waar kun je die strips kopen / halen om de speling tussen lager en krukas/ drijfstang mee op te meten ?

kun je die bij de dealer halen of moet je daarvoor bij een revisie bedrijf zijn ?

omdat als ik de diesel door de apk heen heb wou ik aan het td blok beginnen......


Da's gewoon een soort zakmes, verkrijgbaar bij de automaterialenzaak denk ik, nooit op gelet.

Maarre is er nou iemand die wat van reviseren afweet?? Of weet iemand een of ander lesboek MTS Autotechniek - revisies ofzo?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #69  
Old 05-02-2004, 20:42
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
maar weer ff ontopic,

waar kun je die strips kopen / halen om de speling tussen lager en krukas/ drijfstang mee op te meten ?

kun je die bij de dealer halen of moet je daarvoor bij een revisie bedrijf zijn ?

omdat als ik de diesel door de apk heen heb wou ik aan het td blok beginnen......


Voelermaatjes en plastigauge zijn bij de betere automaterialenzaak of gereedschapszaak te krijgen...
Reply With Quote
  #70  
Old 05-02-2004, 21:13
wolfsburg8v wolfsburg8v is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 50
Default

he sebas die heb ik ook nog voor je liggen neem ik denk ik morgen wel mee.

grtzz daniel
Reply With Quote
  #71  
Old 05-02-2004, 21:29
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Maarre is er nou iemand die wat van reviseren afweet?? Of weet iemand een of ander lesboek MTS Autotechniek - revisies ofzo?


ik weet opzich ook niet veel van reviseren af maar ik begin er ook gewoon aan, het is dan wel een diesel die ik wil gaan reviseren maar ik denk opzich dat er geen verschil inzit

maar wat wil je weten dan van reviseren ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #72  
Old 05-02-2004, 21:32
Golf freak Golf freak is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 108
Send a message via ICQ to Golf freak Send a message via MSN to Golf freak
Default

Zulke topics vindt ik wel interessant want ik wil volgend jaar ook mijn motor helemaal reviseren, dit jaar doe ik helemaal de buitenkant en volgend jaar de motor.

Maar wat ik mij afvroeg als je hem helemaal reviseerd staat de km teller dan weer op nul of moet je dan een nieuwe motor kopen bij een vw-dealer ??
Reply With Quote
  #73  
Old 05-02-2004, 21:43
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

in principe staat de teller dan weer op nul als je het goed doet...

als je het niet goed doet kun je er een hoop ellende mee hebben, dus neem er in ieder geval wel de tijd voor om genoeg info en materiaal bij elkaar te krijgen... dan scheeld het al een hoop.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #74  
Old 05-02-2004, 23:28
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
ik weet opzich ook niet veel van reviseren af maar ik begin er ook gewoon aan, het is dan wel een diesel die ik wil gaan reviseren maar ik denk opzich dat er geen verschil inzit

maar wat wil je weten dan van reviseren ?


Wat ik nu weet is hoe je aan de hand van de toleranties, waarvan er een aantal in de vraagbaak staan, kunt meten of de speling bijvoorbeeld op de nokkenassen nog binnen de toleranties vallen. Maar je hebt gelijk dat je er het beste gewoon aan kunt beginnen, alleen zou ik graag van te voren weten wat de gebruikelijke bewerkingen zijn bij een revisie. Vernieuw je de oliepomp, doe je iets aan de koelvloeistof kanalen, hoe bepaal je of de cilinderwanden geboord en gehoond moeten worden, waar kan ik de onderdelen bestellen zonder peperduur uit te zijn etc etc.
Het liefst zou ik van te voren er iets over willen lezen, werkplaatshandboek voor revisiebedrijven ofzo. Ik ben namelijk niet van plan om er 2 jaar over te gaan doen, liefst haal ik het uit elkaar, bepaal wat er moet gebeuren, besteed de dingen uit die ik zelf niet kan terwijl ondertussen mooi onderdelen besteld kunnen worden. Dan kan na een maand of 2 alles weer in elkaar et voila!

(wat een verhaal, maar als je helpen kan, graag)
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #75  
Old 06-02-2004, 12:45
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Ik heb weer iets leuks gevonden:
http://www.asnbooks.nl/
Werkelijk alle denkbare boeken zijn er te vinden, heel veel tuning en volkswagen gerelateerde boeken, niet alleen maar vraagbaken.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #76  
Old 07-02-2004, 11:43
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Wat ik nu weet is hoe je aan de hand van de toleranties, waarvan er een aantal in de vraagbaak staan, kunt meten of de speling bijvoorbeeld op de nokkenassen nog binnen de toleranties vallen. Maar je hebt gelijk dat je er het beste gewoon aan kunt beginnen, alleen zou ik graag van te voren weten wat de gebruikelijke bewerkingen zijn bij een revisie. Vernieuw je de oliepomp, doe je iets aan de koelvloeistof kanalen, hoe bepaal je of de cilinderwanden geboord en gehoond moeten worden, waar kan ik de onderdelen bestellen zonder peperduur uit te zijn etc etc.
Het liefst zou ik van te voren er iets over willen lezen, werkplaatshandboek voor revisiebedrijven ofzo. Ik ben namelijk niet van plan om er 2 jaar over te gaan doen, liefst haal ik het uit elkaar, bepaal wat er moet gebeuren, besteed de dingen uit die ik zelf niet kan terwijl ondertussen mooi onderdelen besteld kunnen worden. Dan kan na een maand of 2 alles weer in elkaar et voila!

(wat een verhaal, maar als je helpen kan, graag)


De revisie heeft niet een speciale opzet, er wordt aan de hand van de slijtage gekeken of er wat vervangen moet worden.
en onderdelen zoals lagers en keeringen en pakkingingen worden volgenmij gewoon weg vervangen.
Als je een blok bij de reviseur brengkt luistert hij naar het blok en aan de hand van de km stand bepaalt hij ongeveer een beetje wat de kosten zijn.

maar als je er zelf aan gaat beginnen ga je gewoon het blok uit elkaar halen en dan aan de hand van de meetwaardes dingen vervangen, maar je hebt al gauw de kans dat er gehoond moet worden en dan moeten er ook nieuwe zuigers in.... dit is een vrij dure hobby als ik zo gekeken heb, via de dealer ben je al gauw 200 voor 1 zuiger kwijt.
voor de kukas en drijfstang lagers heb je specialen papiertje om de speling op te meten, is de speling te groot dan komen er overmaatse lagers op, en wordt ook eventueel de krukas geslepen als hier lagerschade aan is....
en dit gaat ook op bij de oliepomp, als die teveel speling heeft wordt die vervangen.
de kop krijgt over het algemeen wel nieuwe klepafdichtingen en stoters.
en de lagers van de nokkenas krijgt misschien nieuwe lagers, en de kleppen worden opnieuw ingeslepen en als deze te ver in de klepzitting geslagen zijn worden er nieuwe klepzittingen ingeperst.

ik hoop dat je hier wat aan hebt...
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #77  
Old 07-02-2004, 14:31
Golf freak Golf freak is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 108
Send a message via ICQ to Golf freak Send a message via MSN to Golf freak
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
in principe staat de teller dan weer op nul als je het goed doet...

als je het niet goed doet kun je er een hoop ellende mee hebben, dus neem er in ieder geval wel de tijd voor om genoeg info en materiaal bij elkaar te krijgen... dan scheeld het al een hoop.



Wat bedoel je precies als je het niet goed doet kun je er een hoop ellende mee krijgen ??
Reply With Quote
  #78  
Old 07-02-2004, 14:39
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Ja zeker daar heb ik wel wat aan. Ik was ongeveer ook tot deze conclusie gekomen, ik was net een hele lijst in aan het typen wat je allemaal moet controleren/vervangen alleen m'n vriendin heeft 'm net weggeklikt :schieten:
Die zuiger komt nogal precies inderdaad, de afwijking van de nominale maat (80,985 mm) mag maar 0,04 mm zijn. De cilinderboring is 81,01 mm nominaal. Na 250.000 km...
Verder moeten de krukas en de drijfstang ook nog gecontroleerd worden op axiale en radiale speling. De krukas kun je dan nog afdraaien en er ondermaatse lagerschalen op zetten.

Dat zijn best veel dingen die ik niet zelf kan doen, lijkt me, en ik begin me af te vragen of je wel goedkoper uit bent als je het zelf doet.

Hmmm.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #79  
Old 07-02-2004, 14:40
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Oh ja, verder lijkt het me nogal logisch ook een nieuwe dist. riem en v-snaren te monteren, nwe spanrol, allerlei pakkingen, koppelingsplaten, drukgroep etc etc
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #80  
Old 07-02-2004, 14:42
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Golf freak
Wat bedoel je precies als je het niet goed doet kun je er een hoop ellende mee krijgen ??


Ik denk dat je dan veel geld kwijt bent terwijl je je motor verklooit hebt.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum