#2661
|
||||
|
||||
Ah, dat is de forumnaam achter het gezicht! Ja was gezellig, al is er nooit zoveel tijd om mensen te spreken helaas
Zelfs René, Stefan en ik hebben elkaar niet heel uitgebreid gesproken, omdat er de tijd tussen de sessies door zo om is, vooral als er nog wat te sleutelen/na te kijken is. Ja hoop dit jaar nog 1 Trackday mee te kunnen pakken en anders volgend jaar! |
#2662
|
||||
|
||||
Oh dat geluid
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#2663
|
||||
|
||||
Vandaag was het weer tijd voor een trackday op Zandvoort! Nog eentje toe voor dit jaar.
De auto opgeladen en wel, nog even gewerkt en om 12:00 op naar Zandvoort. Het was vrij fris, net een graad of 10, goed voor t vermogen maar slecht voor de grip ivm bandentemperatuur. Eenmaal bij de vooropstelling dacht de go-pro batterij fuck it ik ben leeg, terwijl ik m er toch echt vol in had gestopt. Gelukkig reed mijn neef mee en heeft die nog wat met zijn telefoon gefilmt. De eerste 2 rondjes had ik vrij weinig grip, maar het derde rondje werden de banden al lekker warm en kwam de grip ook. Dat bleek ook wel want ik had meteen een 2:04.04 gereden. Het vierde rondje probeerde ik een andere lijn in de hugenholtz kombocht, de zogenaamde "Porschelijn", geleerd van Forumle 1 tv en dat leek te helpen want ik kwam vergeleken met het vorige rondje 10km/h sneller het scheivlak op. Dat had echter wel zijn gevolgen bij het insturen naar links het scheivlak op.. hogere snelheid, achterbanden denk ik nog niet compleet op temperatuur en iets te vroeg ingestuurd.. De achterkant begon te glijden met 170km/h op de klok.. Die hield ik opzich nog wel, alleen zat ik toen zover links op de baan, op de vuile lijn dus weinig grip, en gleed ik nét met de linkerachterband op het gras. Gevolg, achterkant kwam nu de andere kant om, ging achteruit met de rechterhoek de vangrail in en tikte ook de voorkant nog even aan.. Het resultaat: Door de klap op de voorband is blijkbaar mijn rechtervoorkant tegen de draagarm gekomen en heeft hier ook de velg beschadigd. Ik zal mijn stuurstangen ook even checken.. Je komt zo wel nog eens ergens.. Vangrail is niet goedkoop, maar wist niet dat beton zo duur kon zijn! Al met al denk ik dat ik er nog goed vanaf ben gekomen! Ik ben zelf nog helemaal heel en de bijrijder ook. De golf heeft schade maar is goed te repareren. Houdt je van de straat deze winter zullen we maar zeggen |
#2664
|
||||
|
||||
en de video van de crash..aan het einde van de video (de passagier drukte hem helaas uit tijdens de crash maar ben erg blij dat ik de video heb!)
https://youtu.be/fA-bpOuf8S8
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 22-11-2020 at 08:38. |
#2665
|
||||
|
||||
Auw!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#2666
|
|||
|
|||
iedereen in de auto is nog heel en de golf heeft wat schaafwonden, gelukkig is het dat maar
|
#2667
|
||||
|
||||
Precies komt wel weer goed!
|
#2668
|
||||
|
||||
Gelukkig maar
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#2669
|
||||
|
||||
zo dwars, had het meer richting gras zomaar eens eens veel minder kunnen zijn!
zonde van de schade maar inderdaad beide nog heel! komt wel weer goed met dit machien!
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#2670
|
||||
|
||||
Ja als ik 10cm meer asfalt had gehad, had ik het gehaald denk ik
Youtube link gefixt |
#2671
|
||||
|
||||
Wat loopt dat motortje mooi zeg! Gewoon een feest om naar te luisteren
Dit moet wel erg verslavend zijn om hier mee over het circuit te boenderen. Erg jammer van de schade maar dat zal ongetwijfeld weer goed komen gezien jou skills. Belangrijkste is dat jullie zelf nog heel zijn.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#2672
|
|||
|
|||
Gelukkig alleen materiële schade, de rest is (zeker in dit geval) goed te repareren!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#2673
|
||||
|
||||
Over de schade hebben we al contact gehad via de app....is gewoon zuur. Als je grenzen opzoekt, kan je er een keer overheen gaan en dat is helaas nu ook gebeurd. Gelukkig is het bij wat schampschade gebleven, want dit had echt veel slechter af kunnen aflopen voor het Golfje. Van 't winter maar ff lostrekken en fixen zodat je volgend seizoen weer kan knallen.
Ophanging zou ik inderdaad even goed nalopen...ook vreemd dat de binnenkant van je velg tegen draagarm heeft aangelopen....niet iets afgebroken of krom in die hoek? Mooi dat je dat fotootje plaatst van het overzichtformulier wat de kosten zijn voor schade rijden op het circuit....heb me altijd afgevraagd wat zoiets nou kost. Heb je in de toren ook nog filmmateriaal gekregen of gezien van jouw crash?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#2674
|
||||
|
||||
Quote:
Had je zelf maar een muurtje aan moeten tikken Die velg tegen de draagarm kan als je geen begrenzing hebt op je fusee, dan duwt ie gewoon door...er kan dus nog verborgen schade zijn aan het stuurhuis en/of de bevestiging daarvan...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#2675
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad mooie motorsound en je rijdt ook mooie lijnen. richting het einde van het eerste rondje, begin tweede hoor je duidelijk dat de bandjes er minder moeite mee hebben.
__________________
|
#2676
|
||||
|
||||
Jammer van de schade, maar zelf er weer heelhuids uit kunnen stappen is toch iets belangrijker. Geloof dat hij na de winter er weer als nieuw uit zal zien.
Kreeg je voor dat bedrag nog het stuk vangrailplaat mee? 🤔
__________________
Golf 1 sprinter 1980! Golf 1 CL diesel 1982!
|
#2677
|
||||
|
||||
Poeh erg zuur, maar had inderdaad wel anders kunnen aflopen..
Dit komt wel weer in orde! |
#2678
|
||||
|
||||
Zuur van de schade maar gelukkig valt het mee!
Ik ben al een tijdje lekker aan het lurken in je topic, maar nu wil ik toch wel even zeggen dat het echt fijn is dat je alles zo goed documenteert! Ik ben allerlei ideeën aan het opdoen en aan het leren van de manier waarop je dingen aanpakt (beter goed gejat dan slecht bedacht ). Ik pak je topic er vaak bij als 'naslag' als ik dingen aan het uitzoeken ben. Ik heb echt al veel geleerd, waarvoor dank Quote:
Ik wilde deze vraag eerst per PM stellen maar ik dacht, wie weet heeft iemand anders hier ook wat aan. Ik kan mij niet herinneren dat ik iets hierover heb gelezen en ik kan het ook niet terugvinden. Waar komen deze carterventilatie delen met AN fitting vandaan? Keep up the good work, ik blijf met liefde het project volgen!
__________________
- '79 Golf 1 MX 1.4 8v (AEX) |
#2679
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks! Die delen heb ik zelf ontworpen en CNC laten frezen, dan de fittings er op gelast. Als je een 3d file ervan wilt kan ik je die wel sturen |
#2680
|
||||
|
||||
Quote:
helaas niet! Quote:
Ik heb alles inmiddels grondig nagelopen en zie geen schade aan het stuurhuis of bevestiging daarvan, ik heb die 2 beugels destijds ook versterkt met een stang ertussen wat wellicht helpt. De stuurarm aan bijrijderszijde is wel iets verbogen. Quote:
zo is het en haha nee niet eens! Hier nog wat close-up fotos van de achter schade: De spuiter is inmiddels langs geweest, en het is nog goed te repareren gelukkig zonder laswerk. Ik ga eerst zelf nog wat aanpassingen doen voordat ie naar de spuiter gaat, en die neemt dan ook nog wat beschadigingen mee die er in de loop van de tijd op gekomen zijn. Dus dat gaat helemaal goed komen maar zal wel Januari worden! Verder had ik voor de laatste trackday nog een kleine update gedaan: A-stijl kappen voor iets meer aerodynamica: Ik weet niet of het hier door kwam of door het koudere weer zodat de motor beter presteerde, maar mijn GPS topsnelheid op het rechte stuk was wel 3km/h hoger dan ooit! Ook had ik ook voor een betere aerodynamica en een beetje downforce aan de achterzijde nog en spoiler aangeschaft: Het is een volcarbon spoiler en is met +/- 700gr zeer licht. Hij komt van Pisano vandaan, voor sommige wel bekend van de Pisano Golf 1 berg-cup racer: Het mooie van deze spoiler is dat deze vooral de drag verminderd, en ook een beetje meer downforce geeft, precies wat ik voor ogen had. Misschien had ik 'm beter al voor de laatste trackday kunnen monteren Voor degene die geïnteresseerd is, hier een leuk stukje over een spoiler bij een hatchback: https://www.matec-conferences.org/a...v2017_01027.pdf Of hij nou echt mooi op de golf staat weet ik nog niet, het is toch een beetje function > form denk ik Wellicht dat ik hem ook meteen in kleur moet laten spuiten. Op de foto's hieronder ligt ie er los op, dus hij zal nog wat beter aansluiten en de hoek zal iets minder zijn. Direct van achter vind ik hem wel erg gaaf iig! |