#41
|
||||
|
||||
Zozo.. weer iemand betrapt, mijn garage schatte de prijs van een klepstoter op gemiddeld 40 euro... MOOI NIET DUS. Weet ik gelijk waar ik nĂ*et moet zijn
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#42
|
|||
|
|||
dit is zen email en msn
vwkult@hotmail.com steven noemt die gast hebben een jetta2 vr6 enz.... die mannen kunnen er iets van |
#43
|
||||
|
||||
tx
heleen > ik heb gezegd 25 euro GELOOF ik :mrgreen: kan best wat meer zijn, maar 40 € lijkt me veel
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF) 86er Polo 2 Steilheck (MH) |
#44
|
||||
|
||||
Ja mij dus ook.. maar ik hoef ze nog niet te vervangen gelukkig, lag destijds aan de olie, beginnen nu weer te tikken maar het vervangen van de olie is inmiddels alweer bijna een jaar geleden.. moet ik Tento maar weer eens lief aankijken
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#45
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom niet? Zuigers van ABF volgens mij, drijfstangen en krukas van 1.8, en blokhoogte van 1.8 paar mm vlakken voor de juiste compressie. Als je het niet gelooft moet je ff bij Lucien vragen wat hij bij Frank precies gedaan heeft.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#46
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals ik al zei zijn ze de PL enKR blokken gelijk voor zover ik weet, dus het maakt niets uit wat je neemt voor revisie. Als ze de motor 'reviseren' en nieteens nieuwe zuigers monteren noem ik het geen reviseren. Dus de cilinderboring moet zowiezo groter gemaakt worden maar mijn punt is dat je dan toch al zuigers moet kopen, en of die nu 0.1mm groter zijn of 1.5mm zal niet veel uitmaken in de kosten.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#47
|
|||
|
|||
Maar als je een grotere boring hebt maar je gaat wel een paar mm van de kop afhalen, gaat er per mm weer 21 cc slagvolume af. Daar gaat je winst.
Of heb ik het mis?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#48
|
|||
|
|||
Okee dan, ik geloof dat ik het volgende doe: Een ander blokje zoeken, PL of KR, die reviseren en dan inbouwen in de plaats van het huidige blok. Daar moet ik dan maar vanaf zien te komen.
De volgende vragen dringen zich dan bij mij op; Nu er toch wat nieuwe onderdelen op komen, zijn er ook verbeteringen mogelijk, zoals misschien een andere oliepomp, koelvloeistof kanalen bewerken, andere zuigers zoals hierboven ook al staat, etc etc. De bedoeling is over iets meer dan 6 maanden te beginnen, zodat ik geld heb, en een goed idee wat ik wil doen en waar. Verder leek het me ook leuk om een uitgebreide beschijving te maken, zodat andere mensen er ook wat aan hebben. Adviezen zijn welkom, mijn huidige sleutelervaring op een schaal van 1 tot 10 waarbij 10 rally auto's kan prepareren ben ik een 4tje. Wel de beschikking over gezond verstand en technisch inzicht.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#49
|
||||
|
||||
Als je het zelf gaat doen, bied ik mij weer aan om een dagje voor koffiejuf te spelen: vind het hartstikke leuk om te kijken hoe mannen gefrustreerd raken tijdens het sleutelen Ff serieus: ik wil wel een keer een zaterdagje komen kijken, dan leer ik misschien nog eens wat... mag dat?
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#50
|
|||
|
|||
Ik weet nog niet hoe en waar maar je bent altijd welkom om een kijkje te komen nemen. 't Is voor mij ook nieuw hoor dus er zal wel wat frustratie bijkomen... :schieten:
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#51
|
||||
|
||||
een 2l 16v kaal blok kan prima op de mechanisch injectie lopen ,als je de inlaat van je pl overzet en de sensoren van de pl
__________________
kopbewerking ,pm |
#52
|
|||
|
|||
Quote:
Welke motorcode 2l blok bedoel je? Of een opgeboord blok? En met mechanische injectie heb je het dan over KE-Jet?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#53
|
|||
|
|||
Quote:
mag je strax wel bij ons ( rallyegek en ikke) komen kijken als we de g60 in m'n auto gaan leggen denk wel dat je heel veel gaat lachu!!! grtzz daniel |
#54
|
|||
|
|||
Mijn eerste zoektocht naar iemand die voor mij het blok wil reviseren levert op:
FCG engineering - nog geen reactie, maar dat zal niet goedkoop zijn. Twentse Motoren Revisie - 2300 euro ex btw, in het geval dat alles vervangen word. Dit valt me dus vies tegen.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#55
|
||||
|
||||
Quote:
leuk he laten doen ? :twisted: voor 2300 euro heb je ook evt al een ruilrevisie blok ,mijn huwelijk koste minder .
__________________
kopbewerking ,pm |
#56
|
||||
|
||||
Quote:
Ja leuk.. laat je ff weten waar en wanneer? Neem ik de digicam wel mee
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#57
|
||||
|
||||
Pffff dat is ook niet niks.. als ik dus het spuiten en reviseren tegelijk wil doen dan mag ik nog wel heeeeeeeeeeeeeeel lang sparen :shock:
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#58
|
|||
|
|||
Quote:
zorg je wel voor de koffie dan ? die hebben we wel nodig dan :P en ik heb anders ook wel een digi, kun je leuke foto's mee maken, he daniel en er dan leuke text bijzetten als het online staat :P :P
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#59
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF) 86er Polo 2 Steilheck (MH) |
#60
|
|||
|
|||
Quote:
hmmm, een ruilrevisieblok kost bij VEGE 2094 euro exclusief btw voor de PL en 2233 euro ex voor een 9A blok. Revisie bij FCG Engineering (Freddy) kost 2350 euro ex. incl. zeer lichte tuning. Enkele vragen dringen zich bij mij op: - wat kun je zelf doen om de kosten te verminderen? - kan een 9A blok zonder verdere aanpassingen een PL blok vervangen? - heeft iemand al eens een motorrevisie laten doen, en wat was ie kwijt?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|