Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 29-01-2004, 14:36
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Zozo.. weer iemand betrapt, mijn garage schatte de prijs van een klepstoter op gemiddeld 40 euro... MOOI NIET DUS. Weet ik gelijk waar ik nĂ*et moet zijn
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #42  
Old 29-01-2004, 14:36
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default

dit is zen email en msn

vwkult@hotmail.com

steven noemt die gast

hebben een jetta2 vr6 enz....

die mannen kunnen er iets van
Reply With Quote
  #43  
Old 29-01-2004, 14:44
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

tx

heleen > ik heb gezegd 25 euro GELOOF ik :mrgreen: kan best wat meer zijn, maar 40 € lijkt me veel
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #44  
Old 29-01-2004, 15:25
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Ja mij dus ook.. maar ik hoef ze nog niet te vervangen gelukkig, lag destijds aan de olie, beginnen nu weer te tikken maar het vervangen van de olie is inmiddels alweer bijna een jaar geleden.. moet ik Tento maar weer eens lief aankijken
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #45  
Old 29-01-2004, 16:29
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Zuigers van een 2.0 16V (ABF zowieso niet, blokhoogte en drijfstanglengte!) en van een 9A/6A ook niet vanwege je slag.


Waarom niet? Zuigers van ABF volgens mij, drijfstangen en krukas van 1.8, en blokhoogte van 1.8 paar mm vlakken voor de juiste compressie. Als je het niet gelooft moet je ff bij Lucien vragen wat hij bij Frank precies gedaan heeft.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #46  
Old 29-01-2004, 16:34
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Quote:
Originally Posted by Heleen
Very interesting... kunnen we niet een keer een cursusdag organiseren met Allart als cursusleider? Want ik vind het leuk om dit te lezen, mijn blok is namelijk ook dit jaar nog wel aan revisie toe, ik snap er alleen de ballen niet van omdat ik niet precies hoe zo'n blok nou in elkaar steekt en ik weet niet altijd precies wat er bedoeld word (voorbeeld: K-jettronic of KE-jettronic... dan zit ik ongeveer zo: :shock: achter de pc )


Dat is geen gek idee, maar ik zou een 'how to' willen voorstellen.

Maar goed, ik begrijp dus dat je met zuigers 82.5 een slagvolume krijgt van in totaal 1847 cc ipv 1781 cc. Da's al een toename van 3.7%. Maar passen die zuigers wel in de cilinders of (dat moet toch gebeuren geloof ik) moeten de cilinderwanden bewerkt worden?

En dan blijft ook nog staan of ik nu een PL moet nemen (wat ik nu ook heb) of een KR.


Zoals ik al zei zijn ze de PL enKR blokken gelijk voor zover ik weet, dus het maakt niets uit wat je neemt voor revisie.

Als ze de motor 'reviseren' en nieteens nieuwe zuigers monteren noem ik het geen reviseren. Dus de cilinderboring moet zowiezo groter gemaakt worden maar mijn punt is dat je dan toch al zuigers moet kopen, en of die nu 0.1mm groter zijn of 1.5mm zal niet veel uitmaken in de kosten.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #47  
Old 29-01-2004, 19:12
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Maar als je een grotere boring hebt maar je gaat wel een paar mm van de kop afhalen, gaat er per mm weer 21 cc slagvolume af. Daar gaat je winst.

Of heb ik het mis?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #48  
Old 30-01-2004, 11:14
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Okee dan, ik geloof dat ik het volgende doe: Een ander blokje zoeken, PL of KR, die reviseren en dan inbouwen in de plaats van het huidige blok. Daar moet ik dan maar vanaf zien te komen.

De volgende vragen dringen zich dan bij mij op;
Nu er toch wat nieuwe onderdelen op komen, zijn er ook verbeteringen mogelijk, zoals misschien een andere oliepomp, koelvloeistof kanalen bewerken, andere zuigers zoals hierboven ook al staat, etc etc.

De bedoeling is over iets meer dan 6 maanden te beginnen, zodat ik geld heb, en een goed idee wat ik wil doen en waar. Verder leek het me ook leuk om een uitgebreide beschijving te maken, zodat andere mensen er ook wat aan hebben.

Adviezen zijn welkom, mijn huidige sleutelervaring op een schaal van 1 tot 10 waarbij 10 rally auto's kan prepareren ben ik een 4tje. Wel de beschikking over gezond verstand en technisch inzicht.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #49  
Old 30-01-2004, 12:50
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Als je het zelf gaat doen, bied ik mij weer aan om een dagje voor koffiejuf te spelen: vind het hartstikke leuk om te kijken hoe mannen gefrustreerd raken tijdens het sleutelen Ff serieus: ik wil wel een keer een zaterdagje komen kijken, dan leer ik misschien nog eens wat... mag dat?
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #50  
Old 30-01-2004, 13:02
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Ik weet nog niet hoe en waar maar je bent altijd welkom om een kijkje te komen nemen. 't Is voor mij ook nieuw hoor dus er zal wel wat frustratie bijkomen... :schieten:
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #51  
Old 31-01-2004, 19:22
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

een 2l 16v kaal blok kan prima op de mechanisch injectie lopen ,als je de inlaat van je pl overzet en de sensoren van de pl
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #52  
Old 01-02-2004, 11:58
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
een 2l 16v kaal blok kan prima op de mechanisch injectie lopen ,als je de inlaat van je pl overzet en de sensoren van de pl


Welke motorcode 2l blok bedoel je? Of een opgeboord blok? En met mechanische injectie heb je het dan over KE-Jet?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #53  
Old 01-02-2004, 13:27
wolfsburg8v wolfsburg8v is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 50
Default

Quote:
Originally Posted by Heleen
Als je het zelf gaat doen, bied ik mij weer aan om een dagje voor koffiejuf te spelen: vind het hartstikke leuk om te kijken hoe mannen gefrustreerd raken tijdens het sleutelen Ff serieus: ik wil wel een keer een zaterdagje komen kijken, dan leer ik misschien nog eens wat... mag dat?


mag je strax wel bij ons ( rallyegek en ikke) komen kijken als we de g60 in m'n auto gaan leggen denk wel dat je heel veel gaat lachu!!!

grtzz daniel
Reply With Quote
  #54  
Old 04-02-2004, 18:26
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Mijn eerste zoektocht naar iemand die voor mij het blok wil reviseren levert op:
FCG engineering - nog geen reactie, maar dat zal niet goedkoop zijn.
Twentse Motoren Revisie - 2300 euro ex btw, in het geval dat alles vervangen word.

Dit valt me dus vies tegen.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #55  
Old 04-02-2004, 21:08
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Mijn eerste zoektocht naar iemand die voor mij het blok wil reviseren levert op:
FCG engineering - nog geen reactie, maar dat zal niet goedkoop zijn.
Twentse Motoren Revisie - 2300 euro ex btw, in het geval dat alles vervangen word.

Dit valt me dus vies tegen.



leuk he laten doen ? :twisted:
voor 2300 euro heb je ook evt al een ruilrevisie blok ,mijn huwelijk koste minder .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #56  
Old 04-02-2004, 21:28
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Quote:
Originally Posted by wolfsburg8v
Quote:
Originally Posted by Heleen
Als je het zelf gaat doen, bied ik mij weer aan om een dagje voor koffiejuf te spelen: vind het hartstikke leuk om te kijken hoe mannen gefrustreerd raken tijdens het sleutelen Ff serieus: ik wil wel een keer een zaterdagje komen kijken, dan leer ik misschien nog eens wat... mag dat?


mag je strax wel bij ons ( rallyegek en ikke) komen kijken als we de g60 in m'n auto gaan leggen denk wel dat je heel veel gaat lachu!!!

grtzz daniel


Ja leuk.. laat je ff weten waar en wanneer? Neem ik de digicam wel mee
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #57  
Old 04-02-2004, 21:29
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Pffff dat is ook niet niks.. als ik dus het spuiten en reviseren tegelijk wil doen dan mag ik nog wel heeeeeeeeeeeeeeel lang sparen :shock:
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #58  
Old 04-02-2004, 22:16
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

Quote:
Originally Posted by Heleen
Quote:
Originally Posted by wolfsburg8v
Quote:
Originally Posted by Heleen
Als je het zelf gaat doen, bied ik mij weer aan om een dagje voor koffiejuf te spelen: vind het hartstikke leuk om te kijken hoe mannen gefrustreerd raken tijdens het sleutelen Ff serieus: ik wil wel een keer een zaterdagje komen kijken, dan leer ik misschien nog eens wat... mag dat?


mag je strax wel bij ons ( rallyegek en ikke) komen kijken als we de g60 in m'n auto gaan leggen denk wel dat je heel veel gaat lachu!!!

grtzz daniel


Ja leuk.. laat je ff weten waar en wanneer? Neem ik de digicam wel mee


zorg je wel voor de koffie dan ?
die hebben we wel nodig dan :P
en ik heb anders ook wel een digi, kun je leuke foto's mee maken, he daniel




en er dan leuke text bijzetten als het online staat :P :P
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #59  
Old 04-02-2004, 22:20
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Mijn eerste zoektocht naar iemand die voor mij het blok wil reviseren levert op:
FCG engineering - nog geen reactie, maar dat zal niet goedkoop zijn.
Twentse Motoren Revisie - 2300 euro ex btw, in het geval dat alles vervangen word.

Dit valt me dus vies tegen.



leuk he laten doen ? :twisted:
voor 2300 euro heb je ook evt al een ruilrevisie blok ,mijn huwelijk koste minder .


__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #60  
Old 05-02-2004, 12:56
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
leuk he laten doen ? :twisted:
voor 2300 euro heb je ook evt al een ruilrevisie blok ,mijn huwelijk koste minder .


hmmm, een ruilrevisieblok kost bij VEGE 2094 euro exclusief btw voor de PL en 2233 euro ex voor een 9A blok.

Revisie bij FCG Engineering (Freddy) kost 2350 euro ex. incl. zeer lichte tuning.

Enkele vragen dringen zich bij mij op:
- wat kun je zelf doen om de kosten te verminderen?
- kan een 9A blok zonder verdere aanpassingen een PL blok vervangen?
- heeft iemand al eens een motorrevisie laten doen, en wat was ie kwijt?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum