#1
|
|||
|
|||
Motor valt bijna uit bij schudden aan de auto...
Hi,
Ik ben bezig om mijn Golf MKII uit 1985 (1.6 Automaat) de weg op te krijgen. Na het sonisch reinigen van de Pierburg carburateur, loopt de golf prima stationair als ze warm is gedraaid. Koud valt ze steeds uit als ik het gas los laat. Ik ben een rondje wezen rijden en ze rijdt prima van 10 km/u tot 80 km/u. Echter valt ze steeds uit als ik afrem van rijden naar langzaam rijden/stilstand. Ik heb het nu zover onderzocht dat als ik de auto stationair laat draaien op de oprit en ik op de voorkant van de grill de auto op en neer schud dan blijft hij prima lopen. Echter wanneer ik de auto zijwaarts schud of een deur dicht gooi de motor bijna uitvalt en zich gelijk weer in toeren hersteld wanneer ik niet meer schud. Dus bij op en neer bewegen blijft het toerental gelijk, maar bij zijwaarts de auto bewegen zakt het toerental enorm. Weet iemand wat dit kan zijn? Groet Pieter Last edited by Pieter1977 : 15-11-2020 at 11:59. |
#2
|
|||
|
|||
Probeer eens de carburateur heen en weer de bewegen met draaiende motor. Als hij dan ook uitvalt, kan het zijn dat de pakking onder de carburateur gescheurd is.
|
#3
|
|||
|
|||
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de flens onder de carburateur onlangs vervangen. Zelf heb ik het idee dat het bij de koppelingsomvormer vandaan komt, dat daar speling op zit en die licht gaat zwalken wanneer ik zijwaarts druk. Alle vacuumslangen, bougies, carburateurpakkingen, rotor en verdeelkap heb ik vervangen. Groet Pieter |
#4
|
|||
|
|||
Ik heb een filmpje gemaakt ter verduidelijking. Last edited by VeeDubber : 16-11-2020 at 10:18. |
#5
|
|||
|
|||
Hoe is de massa van motor, carb en accu?
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic Golf 2 Syncro 1.8 GU Atlas grijs (terug origineel) Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed |
#6
|
|||
|
|||
Hi,
De massa van de accu is goed, aan de carburateur en het blok heb ik al extra massakabels gemonteerd. Groet Pieter |
#7
|
|||
|
|||
Zit nu je filmpje even te kijken maar het lijkt ook als je er zijdelings aan beweegt dat je een sorry sissend zuigend geluid hoort.
Misschien toch ergens een vacuüm lek? Wat je kan doen is met remmen reiniger rond de carb gaan spuiten om te kijken of de motor hierop reageert. Is dit het geval dan heb je ergens een vacuüm lek. En nog terugkomend op de massa, hoe is die op de carrosserie? Misschien even los draaien en hieronder op schuren.
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic Golf 2 Syncro 1.8 GU Atlas grijs (terug origineel) Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed |
#8
|
|||
|
|||
Bedankt voor je feedback, ik ga er mee bezig. 👍🏻
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe heb je dat vast gesteld? Weerstandsmeting?
__________________
|
#10
|
|||
|
|||
Ik heb schone nieuw gemaakte kabels op blank stalen plekken vastgeschroefd.
Zaterdag ga ik met de Golf bezig, dan loop ik alle massa aansluitingen nog eens na. Groet Pieter Last edited by Pieter1977 : 19-11-2020 at 07:33. |
#11
|
|||
|
|||
Nou de hele dag bezig geweest met het vacuüm, de massa en het alarm...
Alle vacuümslangetjes zitten vast en lekken naar mijn menig ook niet, remmenreiniger-test gaf geen toerenverschil. De massa kabels nogmaals schoon en blank gemaakt, plus een extra massa kabel aangesloten. Het alarm wat er op de auto zat (geschakeld door een extra sleutelgat in bestuurdersdeur) heb ik volledig verwijderd inclusief alle extra relais. Dit alle heeft niets geholpen met het probleem waar ik mee begon. Ik ga nu maar kijken voor een Weber 32/34 automaat carburateur, misschien dat die soelaas biedt. Iemand nog andere ideeën? (alle inbreng is gewenst!) |
#12
|
||||
|
||||
We hadden hier altijd een Pierburg guru gehad, fff graven wie was dat ook al weer?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
||||
|
||||
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
Ik had al voordat ik de Golf kocht, besloten dat ik er een Weber op zou gooien.
Ik wou nog wachten met aanschaffen tot dat ik zeker wist dat ik de Golf zou houden. Ik heb nu besloten om een Weber te gaan bestellen. Ik ga geen tijd en geld meer investeren in de Pierburg, maar bedankt voor het meedenken. |
#15
|
||||
|
||||
Prima, goede beslissing. Een Weber dient echter ook goed afgesteld te worden, dit is vrij eenvoudig.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#16
|
||||
|
||||
Denk dat het een goede zet is om hem te veranderen, want voor mij klinkt het alsof hij te weinig brandstof krijgt als je zijwaarts schudt. Dus iets in het brandstofsysteem, en als je die carbu toch wou vervangen kan je inderdaad evengoed daarmee beginnen.
|
#17
|
|||
|
|||
Hi,
Wat houdt dat afstellen in? Ik heb géén toerenteller dus zal op gehoor het stationair toerental moeten afstellen. Groet Pieter |
#18
|
|||
|
|||
Het probleem is opgelost, ik heb de Weber 32/34 gemonteerd en alles is verholpen.
|